Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vermist
Moderator: moderatorteam
-
kok
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): bouvier
herders
vermist
hoi alle,
ik ben op deze site terecht gekomen omdat mijn hond weggelopen is en ik me afvraag hoe een hond zich dan gedraagt,ik had hem pas 2 weken en hij was heel wantrouwend naar mensen.hij is nu 4 dagen zoek en niemand heeft hem gezien hij is gewoon verdwenen.
maar goed we zoeken verder.
daarnaast hebben we ook nog een schat van een bouvier.
groetjes,
p.s als jullie tips hebben zijn ze welkom!
ik ben op deze site terecht gekomen omdat mijn hond weggelopen is en ik me afvraag hoe een hond zich dan gedraagt,ik had hem pas 2 weken en hij was heel wantrouwend naar mensen.hij is nu 4 dagen zoek en niemand heeft hem gezien hij is gewoon verdwenen.
groetjes,
Laatst gewijzigd door kok op 19 mei 2011 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: ff voorstellen
Wat is het voor hond? Waar is ie zoek geraakt?
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
kok schreef:hoi alle,
groetjes,
waarom geef je niet meer informatie?
wat voor hond ?
waar?
naam? als hij daar al naar luisterd ?
waar heb je hem vandaan?
wat heb je allemaal al gedaan?
politie? dierenambulance? asiels ? amivedi? benaderd ?
Fenneke en Baloe

-
kok
- geregistreerd lid
herders
sorry,
hij is weggelopen in breda omgeving westerpark op 16 mei,en liep richting zundert, mechelse herder is een reutje van ong.9 maanden zijn naam is ozzy hij is heel wantrouwend naar mensen.er is daar veel bos en weilanden in de buurt.als hij is blijven lopen kan hij ook nog in belgie zitten.zou hij in de buurt blijven cirkelen? en zich alleen s'nacht verplaatsen? het eerste halfuur dat ik hem kwijt was kwam hij op me aflopen toen ben ik omgedraaid en voor hem uit gefietst hij kwam me op een 10 meter afstand achterop gelopen richting huis.tot een drukke straat daar ben ik afgestapt en met stukjes worst kwam hij dichterbij,tot hij schrok van iemand die zijn fiets liet vallen en daar ging hij alle kruisingen over mijn man heeft hem op een afstand nog nagefietst maar bij het oversteken van nog een drukke kruising werd ozzy nog net geraakt door een auto,op het eerste zicht niet heel hard of ernstig (kan ook de adrenaline zijn)daarna hebben we niets meer van hem vernomen we fietsen wel nog elke avond rond. hij is bij alle instantie gemeld.de persoon die hem gefokt heeft, heefthem 3 weken geleden aan een handelaar verkocht,daar heb ik hem uit medelijden meegenomen.
hij is weggelopen in breda omgeving westerpark op 16 mei,en liep richting zundert, mechelse herder is een reutje van ong.9 maanden zijn naam is ozzy hij is heel wantrouwend naar mensen.er is daar veel bos en weilanden in de buurt.als hij is blijven lopen kan hij ook nog in belgie zitten.zou hij in de buurt blijven cirkelen? en zich alleen s'nacht verplaatsen? het eerste halfuur dat ik hem kwijt was kwam hij op me aflopen toen ben ik omgedraaid en voor hem uit gefietst hij kwam me op een 10 meter afstand achterop gelopen richting huis.tot een drukke straat daar ben ik afgestapt en met stukjes worst kwam hij dichterbij,tot hij schrok van iemand die zijn fiets liet vallen en daar ging hij alle kruisingen over mijn man heeft hem op een afstand nog nagefietst maar bij het oversteken van nog een drukke kruising werd ozzy nog net geraakt door een auto,op het eerste zicht niet heel hard of ernstig (kan ook de adrenaline zijn)daarna hebben we niets meer van hem vernomen we fietsen wel nog elke avond rond. hij is bij alle instantie gemeld.de persoon die hem gefokt heeft, heefthem 3 weken geleden aan een handelaar verkocht,daar heb ik hem uit medelijden meegenomen.
Laatst gewijzigd door kok op 19 mei 2011 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- fenneke
- Zeer actief
verander even je topictitel dan kijken er meer mensen naar
je moet naar je eerste bericht gaan en dan de knop wijzigen gebruiken en dan de titel veranderen in vermist en vragen
je moet naar je eerste bericht gaan en dan de knop wijzigen gebruiken en dan de titel veranderen in vermist en vragen
Fenneke en Baloe

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: vermist
Heb je daar in de buurt al flyers hangen? Dat heeft al meerdere honden teruggebracht.
Flyers, flyers en nog meer flyers! Zodat, ALS hij gezien wordt, je weet waar je moet zoeken.
En blijf asiels bellen; ze controleren niet altijd (goed) een chip!!
Blijf mensen aanspreken die daar in de omgeving wandelen; maak evt ook kleine "flyers" op briefkaartformaat om uit te delen.
Suzanne
Flyers, flyers en nog meer flyers! Zodat, ALS hij gezien wordt, je weet waar je moet zoeken.
En blijf asiels bellen; ze controleren niet altijd (goed) een chip!!
Blijf mensen aanspreken die daar in de omgeving wandelen; maak evt ook kleine "flyers" op briefkaartformaat om uit te delen.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Mogelijk gewond?kok schreef:sorry,
alle dierenartsen in de omgeving bellen dus!
Vraag bij de politie na (herhaaldelijk) of ze een dode hond gevonden hebben. Je kunt het maar beter weten dan in onzekerheid blijven lijkt me.
Suzanne
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- fenneke
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
kok
- geregistreerd lid
herders
nee,heb gister met de auto en onze andere honden rond gereden en gelopen.ik vraag me af of hij in het bos blijft zwerven of dat hij blijft lopen?
gebeld met asiel nl en belgie, dierenartsen, politie, reinigsdienst, hondenwacht, amivedi een x of 8 ook waarom mijn hond nog steeds niet als vermist opgegeven staat op de site
gebeld met asiel nl en belgie, dierenartsen, politie, reinigsdienst, hondenwacht, amivedi een x of 8 ook waarom mijn hond nog steeds niet als vermist opgegeven staat op de site
-
kok
- geregistreerd lid
herders
eindelijk staat hij vermeld bij amivedi 
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- fenneke
- Zeer actief
en weet je al meer?
misschien heb je al toestemming om hem in het juiste topic --vermist--te plaatsen anders zou ik even pb naar de modjes
misschien heb je al toestemming om hem in het juiste topic --vermist--te plaatsen anders zou ik even pb naar de modjes
Fenneke en Baloe

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou er maar van uitgaan dat hij mensen en huizen gaat ontlopen.
Meestal zoeken ze een beschutte plek waar ze zich veilig voelen.
En vandaaruit zullen ze op voedsel/water tocht gaan.
Bedenk dat het bij bange honden heel erg snel de oerinstincten gaat werken en ze er niet vvrijer van worden.
Maar kan ook zijn datt vanuit de angst hij blijft lopen en lopen.
Meestal zoeken ze een beschutte plek waar ze zich veilig voelen.
En vandaaruit zullen ze op voedsel/water tocht gaan.
Bedenk dat het bij bange honden heel erg snel de oerinstincten gaat werken en ze er niet vvrijer van worden.
Maar kan ook zijn datt vanuit de angst hij blijft lopen en lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Heb je al flyers overal opgehangen? Dan heb je kans dat meer mensen naar 'm uitkijken en gaan bellen als ze 'm gezien hebben.
Lijkt me wel van groot belang dat je dit als het nog niet is gebeurd zo snel mogelijk wel gaat doen; en denk er dan om dat hij in een straal van x km kan zijn van waar hij verdween...
Suzanne
Lijkt me wel van groot belang dat je dit als het nog niet is gebeurd zo snel mogelijk wel gaat doen; en denk er dan om dat hij in een straal van x km kan zijn van waar hij verdween...
Suzanne
-
kok
- geregistreerd lid
herders
flyers hangen er,en nee ik ben bang dat hij niet meer terug gaat komen (levend dan).mag het mss niet zeggen maar voor de hond is het mss beter.Hij had al zoveel meegemaakt en was zelfs na bijna 3 weken nog te bang om naar me toe te komen alleen met een stukje worst kwam hij dan pakte hij het aan en ging achteruit,rare was dat als ik hem ging uitlaten 4x per dag dat als ik hem aan de riem deed hij wel aan te raken was.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Rikoy
- Zeer actief
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Gatver wat erg. Als hij geraakt is door een auto dan is zijn angst natuurlijk nog eens extra vergroot.
Is hij hard geraakt dan zal hij zich waarschijnlijk verstoppen.
Naar mensen zal hij dus zeker niet gaan zoals je zijn karakter beschrijft.
Ik kan ook niets anders verzinnen dan flyers ophangen en de politie ,asiels ,dierenambulances en dierenartsen blijven bellen.
Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je hem snel zal terug vinden.
Is hij hard geraakt dan zal hij zich waarschijnlijk verstoppen.
Naar mensen zal hij dus zeker niet gaan zoals je zijn karakter beschrijft.
Ik kan ook niets anders verzinnen dan flyers ophangen en de politie ,asiels ,dierenambulances en dierenartsen blijven bellen.
Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je hem snel zal terug vinden.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb het topic gekopieerd zodat je je voorsteltopic niet kwijtraakt.
deze sluit ik nu.
het nieuwe topic staat hier:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=216584
deze sluit ik nu.
het nieuwe topic staat hier:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=216584