Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chinese naakthond en huidsmeer afgeven
Moderator: moderatorteam
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Chinese naakthond en huidsmeer afgeven
Hallo,
ik vraag me eigenlijk al heel lang af of een chinese naakthond net zo afgeeft als een naaktkat?
Een naaktkat kan echt zwarte plekken achterlaten op je bankstel, kleding, beddengoed door het extra huidsmeer wat ze aanmaken ivm het naakt zijn.
Het leek me dat een chinese naakthond wellicht ook last heeft van een overproductie huidsmeer? Op internet vind ik er gek genoeg niets over.
Ik weet dat het door wassen weg kan gaan, dat is bij een naaktkat ook zo... maar omdat ik er nooit wat over hoor bij de hondjes wil ik wel eens weten of het bij de honden ook zo is.
ik vraag me eigenlijk al heel lang af of een chinese naakthond net zo afgeeft als een naaktkat?
Een naaktkat kan echt zwarte plekken achterlaten op je bankstel, kleding, beddengoed door het extra huidsmeer wat ze aanmaken ivm het naakt zijn.
Het leek me dat een chinese naakthond wellicht ook last heeft van een overproductie huidsmeer? Op internet vind ik er gek genoeg niets over.
Ik weet dat het door wassen weg kan gaan, dat is bij een naaktkat ook zo... maar omdat ik er nooit wat over hoor bij de hondjes wil ik wel eens weten of het bij de honden ook zo is.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Chinese naakthond en huidsmeer afgeven
Nee, de huid van de Chinees, Peruaan en Mexicaan is heel anders. Droger, meer leerachtig.vlichi schreef:Hallo,
De huid van een Amerikaanse naakte terriër is meer vergelijkbaar met dat van een naaktkat. Wat vetter en perzikachtig.
Overigens geloof ik dat sommigen veel te veel frutten met die katten en dat dat juist die talgproductie in de hand werkt.
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Waarom stoppen die mensen met een naakthond de hond dan zo vaak in bad?
Is dat om te kunnen scheren?
Is dat om te kunnen scheren?
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Dat sommige hun naakthonden zo vaak wassen is gewoon stom. Het is niet nodig, mijn beide naakthonden(chinees en peruaan) worden maar iets van 4x per jaar gewassen. De hairy hairlesses hebben gewoon vaker een bad nodig omdat ze die scheren, en na een scheerbeurt is een wasbeurt wel lekker;-)

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet waarom Kelly ze wast maar hier worden ze s'winters wel eens gewassen als ze onder de modder zitten. Dit gaat er namelijk niet af met een handdoek. Bij een hond met vacht valt dit er zo uit als het opdroogt.Nanna schreef:Ik vind dat nóg rijkelijk veel.... Waarom eigenlijk? Mijn vachtrassen was ik niet tot nauwelijks.Jippie schreef: mijn beide naakthonden(chinees en peruaan) worden maar iets van 4x per jaar gewassen.
Ik was ze trouwens nooit met zeep, gewoon met water. Scrubben en al die onzin doe ik niet aan.
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Ik lees op internet fokkers met naakthonden die de hond elke week wassen
(en dan denken hondenleken als ik dat we het goede voorbeeld van de opper fokker moeten volgen, goed voorbeeld kuch)
(en dan denken hondenleken als ik dat we het goede voorbeeld van de opper fokker moeten volgen, goed voorbeeld kuch)
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nu we toch bezig zijn, wil ik graag weten of jullie ze ook wel insmeren met olie. Dat lees ik ook weleens.
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Ja of uiercreme, maar dat is waarschijnlijk omdat ze zo vaak gewassen worden*Esther schreef:Nu we toch bezig zijn, wil ik graag weten of jullie ze ook wel insmeren met olie. Dat lees ik ook weleens.
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Die was ik eigenlijk ook nooit. De kortharige dan. De poedel en powderpuffs zeker ook min. 4x per jaar. Soms vaker.(vanwege de langere vacht en af en toe knipbeurt)Nanna schreef:Ik vind dat nóg rijkelijk veel.... Waarom eigenlijk? Mijn vachtrassen was ik niet tot nauwelijks.Jippie schreef: mijn beide naakthonden(chinees en peruaan) worden maar iets van 4x per jaar gewassen.
Maar ik vind trouwens Madam wel ruiken na verloop van tijd(dan noemen we haar stinkie), oke..een vreemde ruikt het niet, ik kroel met haar, dus zit er dicht op met mijn neus;-) Maar soms vind ik het dan gewoon lekker om haar weer even gewassen te hebben, en dat doe ik niet eens altijd met sop, dan ruikt ze weer heerlijk fris! Maar waarom vind je dat veel? Niks verkeerds aan als een hond eens onder de douche gaat toch? Als je met ze gaat zwemmen worden ze toch ook nat;-)

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
De eerste 2 jaar dat ik Flirt had waste ik hem om de 2 weken , zijn huid zag er heel mooi uit , zonder mee eters , zonder puisten echt helemaal zacht en gaaf. Nu heb ik hem al heel lang niet gewassen , ruim een jaar , gaat niet meer vanwege mijn gezondheid . Haal er wel regelmatig een washandje overheen . Maar nu is zijn huid toch wel slechter geworden , hij zit onder de mee eters . Hij heeft daar zelf geen last van , maar het voelt nu een beetje of ik hem verwaarloosd heb
. Sop was ik ook niet meer , en Pom heb ik nog nooit gewassen , maar hun huid blijft wel mooi.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Misschien kan je hem een keer naar de trimsalon brengen? Beetje wassen en wat andere basis dingen kan nooit veel geld kosten.jip007 schreef:De eerste 2 jaar dat ik Flirt had waste ik hem om de 2 weken , zijn huid zag er heel mooi uit , zonder mee eters , zonder puisten echt helemaal zacht en gaaf. Nu heb ik hem al heel lang niet gewassen , ruim een jaar , gaat niet meer vanwege mijn gezondheid . Haal er wel regelmatig een washandje overheen . Maar nu is zijn huid toch wel slechter geworden , hij zit onder de mee eters . Hij heeft daar zelf geen last van , maar het voelt nu een beetje of ik hem verwaarloosd heb. Sop was ik ook niet meer , en Pom heb ik nog nooit gewassen , maar hun huid blijft wel mooi.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
Denk dat Flirt daar niet echt blij mee isvlichi schreef: Misschien kan je hem een keer naar de trimsalon brengen? Beetje wassen en wat andere basis dingen kan nooit veel geld kosten.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
_Jules_
- Zeer actief