Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eventjes voorstellen...gewijzigd, uitgebreider verhaal,fotos

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
DeHiguera's
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boerenfox

eventjes voorstellen...gewijzigd, uitgebreider verhaal,fotos

Ongelezen bericht door DeHiguera's »

Hallo mede forum leden!

graag wil ik ons even voorstellen

mijn naam is Tamara en die van mijn vriend Antonio

wij hebben een boerenfox genaamd Zoë, ik heb haar via een vrouwtje gekregen die, zoals ze zei "geen klik meer had" met Zoë nou het is een schat van een hond alleen moet ze nog leren als ze andere honden buiten tegen komt dat ze niet zo boos hoeft te reageren.

Zoë is 22 juni bevallen van 4 prachtige pups, het was niet gepland maar ik was geopereerd aan m'n knie en kon haar dus zelf niet uitlaten en ze verbleef dus tijdelijk bij m'n moeder die ook een boerenfox heeft, en precies op dat moment werd ze loops en toen een paar weken later waren daar 4 mooie pups. die zijn nu bijna 3 weken en 1 van de pups houden wij zelf.. Hij heeft de naam Depp gekregen, m'n moeder houd ook 1 pup en die heet Queenie.

ik hoop dat ik nog wat tips kan vinden i.v.m. Zoë haar gedrag tegenover andere honden en kinderen buiten want daar is ze erg fel op en ook als hier kinderen komen die dan voor haar te druk zijn begint ze te blaffen.

sinds ze pups heeft hapt ze bijna iedereen in de kuiten, ook gromt ze naar de vader van de pups, maar ik denk zelf dat dit bescherming is, wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: eventjes voorstellen...gewijzigd, uitgebreider verhaal,f

Ongelezen bericht door annemick »

Welkom, hoop dat je hier wat tips vindt waar je wat aan hebt, heb er zelf geen ervaring mee.
Succes :ok:
Afbeelding
DeHiguera's
geregistreerd lid

Dank jullie wel voor de verwelkoming.
Nanna schreef:
DeHiguera's schreef:
ik hoop dat ik nog wat tips kan vinden i.v.m. Zoë haar gedrag tegenover andere honden en kinderen buiten want daar is ze erg fel op en ook als hier kinderen komen die dan voor haar te druk zijn begint ze te blaffen.

sinds ze pups heeft hapt ze bijna iedereen in de kuiten, ook gromt ze naar de vader van de pups, maar ik denk zelf dat dit bescherming is, wat denken jullie?
Een moederhond zal wel degelijk haar pups beschermen. Dat is dus normaal.
Dat ze buiten fel naar andere honden en kinderen is heeft niets met beschermen te maken. Dat is gewoon vervelend gedrag dat je af moet zien te leren. Hopelijk krijg je hier veel tips :ok:
Bedankt en we zouden er aan werken.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Welkom op dit forum! Ik hoop dat je voor de overige pups ook een goed baasje vinden. Dat een andere hond niet bij de pups mag komen, heel normaal, dat zou ik respecteren.
Wanneer je buiten een andere hond ziet waar ze naar uit wil vallen, dan zou ik de aandacht vragen en vervolgens een voertje geven. Op een gegeven moment zal je hondje de link leggen andere hond, ik ga aandacht vragen bij het vrouwtje, krijg ik een voertje (leg het nu heel summier uit)
Het zal pittig worden om én dit gedrag in goede banen te leiden en een pup op te voeden. Sowieso zou ik het eerste jaar er niet met moeder en pup samen uit gaan! Wij hebben dat 15 jaar geleden wél gedaan (moeders was zeer sociaal naar mens, kind en hond), maar het tegenovergestelde resultaat behaalden we. Moeder beschermde pup en pup werd onzeker/angstig! Ze was toen 6 maanden voor we het echt in de gaten kregen en moeilijker was om deze angst om te buigen.
Blafgedrag en naar kinderen, daar kan ik je niet echt mee helpen. Is je hondje gek op voer? Dan zou ik kinderen haar voertjes laten geven. De houding bij dit blafgedrag is van belang. Is het opwinding, is het angst, is het wat anders? Ieder type van blaffen vergt volgens mij een andere aanpak.
wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wita-lap »

Welkom op het forum, onze teef wil ook geen andere honden bij haar pups, en jaagt ze hard handig weg, maar dat moet ook, ik heb hier ook een reutje dat niet lief en aardig is tegen andere honden en kinderen.
Tenminste kinderen tot een jaar of twaalf vind ie echt helemaal niks en een enorme bedreiging, en afleiding met voertjes en speeltjes of wat dan ook, heeft geen enkele werking.
Ik ga altijd zover mogelijk aan de kant en laat hem zitten, tot de andere hond voorbij is, en loop dan verder wat meestal goed werkt.
Los is hij wel veel aardiger tegen andere honden, maar helaas is dat hier niet altijd mogelijk ivm drukke weg waar we eerst altijd langs moeten.
TinkaLuna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cao de Fila de Sao Miguel (helaas 26 mei 2012 overleden)
Inmiddels een Bull Terrier en een Duitse Dog in huis
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TinkaLuna »

Hoi,
En ook welkom :D

Ik ben hier zelf net nieuw en ik was even de voorstel berichtjes aan het lezen toen ik de jouwe tegenkwam.
Ik heb dat zelfde probleem gedrag ook gehad met mijn oudste hond Tinka.
Flipte gewoon naar elke andere hond en was ronduit agressief, maar door inderdaad wat lekkers voor der neus te houden of af te leiden met spelletjes ging het wat beter, helaas had ze dit vrij snel door en moesten we overgaan op het corrigeren tijdens het wandelen.
Zodra ze al keek naar een andere hond moest ik haar corrigeren, want door alleen al te kijken naar een andere hond bouwde ze spanning op en dat ging stapelen totdat de hond dichtbij genoeg was en zij plofte.
Na uiteindelijk ruim een jaar met haar bezig te zijn geweest tijdens cursus en wandelen was het gedrag al met 80% verminderd, en na 3 jaar lang verschillende cursussen te hebben gevolgd met veel verschillende honden was het gedrag voorbij en leeft ze nu samen met een malthezertje :D
Iets wat ik dus nooit had verwacht :D
Zo zie je maar, met geduld liefde en hard werken komt het allemaal wel goed.
Heel veel succes en geluk met jullie viervoetertjes.

Groetjes Saskia, Tinka Luna en Benji
Afbeelding
DeHiguera's
geregistreerd lid

nou ik ben druk bezig geweest met Zoë de afgelopen tijd, sinds kort kijk ik naar the dog whisperer met Cesar Millan na aanraden van mijn vriend.

daar heb ik het een en ander gehoord en gezien en ik dacht ik ga het proberen.

zoals op de trap.. ze liep eerst altijd voor me uit en trok mij dan de trap af zeg maar, nu ik haar corrigeer loopt ze rustig naast mij de trap af echt super!

ook met het geval naar andere honden en kinderen ben ik bezig om haar te corrigeren op het moment dat ik zie dat ze zich erop concentreert corrigeer ik haar met een stevige trek zijwaarts en dan weer arm ontspannen en dat werkt heel erg goed :D

allemaal bedankt voor jullie reacties en even een tip kijk eens op www.floys.nl daar kan je mooie en niet dure speeltjes voor je hond bestellen, is allemaal van fleece dus ook nog goed voor de tanden
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom :-)
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

welkom!
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”