Ik heb me aangemeld omdat ik graag weer wat inspiratie op wil doen om met m'n hond aan de slag te gaan.
Mijn hond is een bouvier uit werklijn van 2 jaar oud en hij heet Leroy. Ik zal eerlijk zijn, we hebben onze ups en downs
We hebben de clubdiploma's GG1 en 2 met vlag en wimpel gehaald. Het is heerlijk om te merken hoe graag hij bezig wil zijn en hoe snel hij nieuwe dingen oppikt. Het trainen lukt dan ook wel, maar het opvoeden vind ik soms nog lastig. We hebben een periode gehad dat hij uitviel naar alle honden die in een straal van 10 meter in de buurt DURFDEN te komen. Ik weet nu, dat dat voornamelijk kwam door mijn twijfels. Het uitvallen is gelukkig voor 99% eruit, alleen als ik moe/ziek zwak en misselijk ben dan kan het nog wel eens voorkomen. En er is 1 stafford waarbij hij het ook niet kan laten, maar dat zou misschien ook door mij kunnen komen.
Ik loop daar zelf liever ook met een boog omheen sinds hij eens met ontblote tanden tegen me is uitgevallen op een avond. Z'n baas zei dat ie even wilde ruiken en wilde de lijn wat laten vieren maar dat leek me geen goed plan
Maar omdat het eerder ook wel eens heel erg mis is gegaan, loopt hij altijd aangelijnd en soms met muilkorf. Op momenten dat ik niet zeker van mezelf ben, weet ik dat ik niet kan garanderen dat er niets gebeurt en daarom kies ik dan maar voor de veiligste weg. Al zijn alle opmerkingen die we elke keer weer krijgen over hannibal echt heel vervelend
Nouja, ik moet me dan weer even bedenken dat hij de muilkorf heeft omdat dat, hoe gek het ook klinkt, hem meer vrijheid geeft. Zonder muilkorf laat ik hem geen kennismaken met nieuwe honden of mensen, met muilkorf krijgt hij die kans wel. En hoe vaker het weer goed gaat, hoe meer vertrouwen ik weer in hem krijg. Daar gaan we nu weer hard voor aan de slag
Ik kan nog wel even doorgaan, kan een boek over hem schrijven
Groetjes, Laura