Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen: Laura en Leroy

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Voorstellen: Laura en Leroy

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Hallo allemaal!

Ik heb me aangemeld omdat ik graag weer wat inspiratie op wil doen om met m'n hond aan de slag te gaan.

Mijn hond is een bouvier uit werklijn van 2 jaar oud en hij heet Leroy. Ik zal eerlijk zijn, we hebben onze ups en downs :( Maar we werken nu weer naar een UP toe :roll:

We hebben de clubdiploma's GG1 en 2 met vlag en wimpel gehaald. Het is heerlijk om te merken hoe graag hij bezig wil zijn en hoe snel hij nieuwe dingen oppikt. Het trainen lukt dan ook wel, maar het opvoeden vind ik soms nog lastig. We hebben een periode gehad dat hij uitviel naar alle honden die in een straal van 10 meter in de buurt DURFDEN te komen. Ik weet nu, dat dat voornamelijk kwam door mijn twijfels. Het uitvallen is gelukkig voor 99% eruit, alleen als ik moe/ziek zwak en misselijk ben dan kan het nog wel eens voorkomen. En er is 1 stafford waarbij hij het ook niet kan laten, maar dat zou misschien ook door mij kunnen komen.
Ik loop daar zelf liever ook met een boog omheen sinds hij eens met ontblote tanden tegen me is uitgevallen op een avond. Z'n baas zei dat ie even wilde ruiken en wilde de lijn wat laten vieren maar dat leek me geen goed plan :80: Het zou kunnen dat ik zelf onbewust anders op die hond reageer, en dat Leroy dat door heeft en daar weer op reageert..

Maar omdat het eerder ook wel eens heel erg mis is gegaan, loopt hij altijd aangelijnd en soms met muilkorf. Op momenten dat ik niet zeker van mezelf ben, weet ik dat ik niet kan garanderen dat er niets gebeurt en daarom kies ik dan maar voor de veiligste weg. Al zijn alle opmerkingen die we elke keer weer krijgen over hannibal echt heel vervelend :gvd:

Nouja, ik moet me dan weer even bedenken dat hij de muilkorf heeft omdat dat, hoe gek het ook klinkt, hem meer vrijheid geeft. Zonder muilkorf laat ik hem geen kennismaken met nieuwe honden of mensen, met muilkorf krijgt hij die kans wel. En hoe vaker het weer goed gaat, hoe meer vertrouwen ik weer in hem krijg. Daar gaan we nu weer hard voor aan de slag :D

Ik kan nog wel even doorgaan, kan een boek over hem schrijven :blah: maar dat bewaar ik maar voor de rest van het forum!

Groetjes, Laura
Laatst gewijzigd door Laura & Leroy op 18 jul 2011 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: Voorstellen: Laura en Leroy

Ongelezen bericht door SannePP »

Hoi Laura, welkom hier!!!

Hopelijk vind je hier de tips en inspiratie om er een goede UP van te maken!! :ok:
RIP Cena :roos:
    Turrie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

Welkom!

Ben benieuwd naar de rest van 'het boek' van Leroy..
    lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

welkom :cheer:
    Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”