Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezinsuitbreiding, dus even voorstellen!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Ometjabbe
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Vanaf 6-8-2011: Engelse Stafford vrouwtje "Reza"
Aantal honden: 0

Gezinsuitbreiding, dus even voorstellen!

Ongelezen bericht door Ometjabbe »

Hoi allemaal!

Mijn naam is Ometjabbe en heb weinig tot geen ervaring met zelf een hond hebben. Mijn vriendin en ik zijn op een punt in ons leven aanbeland dat we willen settelen en vinden dat een hond daar een belangrijk onderdeel van kan uitmaken. Daarom hebben we besloten om aankomende zaterdag een 7 weken oude Engelse stafford puppy te adopteren van een fokker. We zijn vandaag gaan kijken bij de fokker en hebben daar een heel goed gevoel aan over gehouden. Zowel over de leefsituatie van de hond(en) als het enthousiasme en bereidheid om onze vragen (die we in overvloed hadden) te beantwoorden.

De komende maanden zal mijn vriendin fulltime thuis zijn en zal dus volledige aandacht aan Reza (zo gaan we haar noemen) kunnen geven. Uiteraard zal ik ook zoveel als ik kan doen.Ze komt in een huis met 3 andere katten die allemaal een eigen karakter zijn, maar we hebben absoluut vertrouwen dat dat goed gaat komen. Dit aangezien we al vele malen op de Engelse Stafford van onze zwager hebben gepast. Als hij komt logeren, is er een en al interesse. Het lijkt ons leuk om de vragen over de opvoeding en gedrag van de hond die we ongetwijfeld gaan hebben met behulp van dit forum beantwoord te krijgen.

Zodra we een foto hebben, zullen we die hier zeker plaatsen.

Ik ben benieuwd of jullie alvast beginnerstips hebben. Tips waar jullie nu van zouden willen dat je ze in het begin zou weten! bijvoorbeeld hoe je het best zindelijkheid kan aanleren/wat kan je het best doen als je net thuis komt. etc. etc.!

Alvast bedankt!

Gr. Ometjabbe
"Great minds think alike."
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding, dus even voorstellen!

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom hier:).

Wat spannend! Gefeliciteerd met de pup.
Voor de pup in huis komt alles klaar maken al voor de pup zodat je dat niet nog hoeft te doen als je aankomt. Bench, kleedje of mand, speeltjes, voer, voerbakken drinkensbakken enzovoort.

tips waar ik wat aan heb gehad:

Puppy's kauwen als hun tanden doorkomen. Opgroeiende honden kauwen om hun volwassen tanden te gebruiken. En alle jonge honden kauwen om hun omgeving te verkennen. Het probleem is alleen dat het ook jouw omgeving is - en dat je die waarschijnlijk liever zonder tandafdrukken hebt. De oplossing is om meteen vanaf het begin duidelijke grenzen aan te geven. Laat hem weten wat van jou is en geef hem iets waarop hij kan kauwen. En prijs hem als hij dat dan uitkiest.

Als een hond moet, dan moet 'ie. Meestal betekent dit: zodra hij wakker is geworden, of na het eten. Voor hem is het belangrijk om dit op een plek te doen waar hij niet eet of slaapt - mocht dat in jouw slaapkamer of achter de bank zijn, dan is dat verder prima. Voor hem dan. Voor jou is dat waarschijnlijk minder prettig, dus moet jij hem leren waar hij het wel mag doen. Dat betekent dat je extra goed moet opletten en hem meteen naar een geschikte plek moet brengen als je ziet dat 't zover is. Zorg er alleen wel voor dat je extra geduldig bent. Want ongelukjes zijn nou eenmaal nooit te voorkomen. Tip: niet boos worden als het al is gebeurd als je het ziet corrigeer hem of haar en breng haar meteen naar buiten waar het wel moet.
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

en je kan met al je vragen natuurlijk op het forum terecht maar wat ik nog heb gedaan (altijd leuk) is een informatie boekje gehaald over het ras zelf zodat ik wat gerichter aan het werk kan en weet waar ik op moet letten / kan verwachten
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Romy Smink Photography
Ometjabbe
geregistreerd lid

Luckyday schreef:en je kan met al je vragen natuurlijk op het forum terecht maar wat ik nog heb gedaan (altijd leuk) is een informatie boekje gehaald over het ras zelf zodat ik wat gerichter aan het werk kan en weet waar ik op moet letten / kan verwachten
Ja, we hebben direct een boekje besteld en verwachten dat binnenkort te ontvangen. Voor de rest bedankt voor je uitleg en tips!
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Welkom ts!
Vanwaar de keuze voor een stafford? :D
Luckyday schreef:als je het ziet corrigeer hem of haar en breng haar meteen naar buiten waar het wel moet.
Doe dat maar niet hoor :wink: Dan gaat het pupje straks denken dat poepen en plassen fout is en vind je een hoopje ergens in een hoek.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Welkom hier!!
@Denise; ik las het, prima!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Oh en als ie op jou gaat kauwen zal een speeltje alleen niet helpen, mensen die bewegen en misschien wel gaan gillen zijn veel leuker dan zo'n dood ding dat niks doet.
Je kunt wel wat anders aanbieden maar speel daar dan even samen met je pup mee, twee vliegen in één klap: je pupje bijt niet in jou (of de tafelpoot) en je bouwt tegelijkertijd een band op met je hondje, want spelen met de baas is natuurlijk wel het leukste dat er is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoelde ook niet straffen mensen :). Als luck iets binnen deed en ik zag t liep ik ernaar toe tilde ik hem op en zette hem buiten
Afbeelding
Romy Smink Photography
Luckyday
Zeer actief
Contacteer:

EN verder zijn de tips te danken aan pedigree :).
Afbeelding
Romy Smink Photography
Ometjabbe
geregistreerd lid

Denise. schreef:Welkom ts!
Vanwaar de keuze voor een stafford? :D
We hebben voor een stafford gekozen omdat onze zwager een 5 jaar oude stafford heeft en die vaak bij ons komt logeren. (Meer omdat we dat leuk vinden dan dat er een noodzaak is :LOL: ) Van alle honden spreekt deze ons het meest aan. Vanwege zijn intelligentie en uiterlijk maar helemaal toen we de karakteromschrijving bekeken konden we concluderen dat hij goed bij ons en onze leefstijl past. Ook vonden we (met het oog op de toekomst) het een grote pre dat ze over het algemeen goed zijn met kinderen.

Gr
Ometjabbe
geregistreerd lid

Hallo allemaal.

Als vervolg van onze introductie hierbij een foto van onze nieuwste aanwinst:

Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

wat een knappert
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”