Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy dag en voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
diego15-7
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
puppy dag en voorstellen
hallo, vandaag mochten mijn kids van 11 en 12 en ik, vrouw van 40 onze golden retriever pup van 8 weken ophalen. Diego heet hij. Een echte lieverd. niet bang, gewend opgetild te worden, onderzoekend, overdag zindelijk, speels. Kortom, wij zijn heel blij want mijn gezinnetje kan wel weer wat blijheid en liefde gebruiken na moeilijke jaren.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
-
lets have fun
Re: puppy dag en voorstellen
leuk nog een golden
welkom!
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
-
diego15-7
- Vaste gebruiker
Dank jullie. Ik vind ben op forum gekomn omdatik vragen heb over de opvoeding van mijn pup, maar het forum is wel erg moeizaam toegangkelijk en ik kan er nog steeds niet op terwijl ik dringende vragen heb. Want vannacht heb ik diego niet in de bench gehad want hij blaft en jankt en houd zelfs de buren wakker en houd dit heel lang vol. Dus hoe moet ik dit toch aanpakken?
Mijn kids sliepen beneden, maar diego liep vannacht dus los, had op de grond gepoept en hield de kids wakker door tegen ze op te springen en in hun tenen te bijten.
Kortom, ik kan jullie hulp goed gebruiken om deze eigewijze pup op te voeden.
Mijn kids sliepen beneden, maar diego liep vannacht dus los, had op de grond gepoept en hield de kids wakker door tegen ze op te springen en in hun tenen te bijten.
Kortom, ik kan jullie hulp goed gebruiken om deze eigewijze pup op te voeden.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Ten eerste welkom hier
Ik zou de pup meenemen naar je slaapkamer en geef hem iets vertrouwts mee
Dit kan bijvoorbeeld een knuffel uit het nest zijn
Hij is nog klein en mist zijn nestgenootjes
Jayjay lag naast mij bij het bed en als zij jankte legde ik mijn hand bij haar neer en dan hield zij op jankte ze door dan zette ik haar buiten
Je zal zien dat dit na een tijdje ophoud
Ik zou de pup meenemen naar je slaapkamer en geef hem iets vertrouwts mee
Dit kan bijvoorbeeld een knuffel uit het nest zijn
Hij is nog klein en mist zijn nestgenootjes
Jayjay lag naast mij bij het bed en als zij jankte legde ik mijn hand bij haar neer en dan hield zij op jankte ze door dan zette ik haar buiten
Je zal zien dat dit na een tijdje ophoud

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
diego15-7
- Vaste gebruiker
ik heb vanuit het nest niets gekregen. ja, een paar kranten, maar die gebruikte diego gisteren om op te plassen.
er waren geen knuffels of doekjes vanuit het nest. wel jammer.
ik wil hem best snachst bij mijn bed laten slapen. maar... moet hij dan niet in een bench? of kan ik zijn mand meenemen en die naast mijn bed zetten, en wat kranten neerleggen zodat hij daar snachst eventueel zijn behoeft kan doen/ ( pff, hij had net diarree en poepte in de woonkamer op de grond. haha, lekker luchtje nu in huis)
Hij wil niet in de bench slapen ( ik verplaats hem als hij ergens slaapt naar de bench) en loopt er gelijk weer uit om dan neer te ploffen op de leeuwenstoel., zo'n poef in de vorm van ene leeuw. die vind hij geweldig en is nu een soort mand. maar.... moet ik hem dan toch overdag steeds weer in de bench leggen als hij slaapt?
het is gewoon dat ik nog niet weet hoe ik dit het beste aan moet pakken.
er waren geen knuffels of doekjes vanuit het nest. wel jammer.
ik wil hem best snachst bij mijn bed laten slapen. maar... moet hij dan niet in een bench? of kan ik zijn mand meenemen en die naast mijn bed zetten, en wat kranten neerleggen zodat hij daar snachst eventueel zijn behoeft kan doen/ ( pff, hij had net diarree en poepte in de woonkamer op de grond. haha, lekker luchtje nu in huis)
Hij wil niet in de bench slapen ( ik verplaats hem als hij ergens slaapt naar de bench) en loopt er gelijk weer uit om dan neer te ploffen op de leeuwenstoel., zo'n poef in de vorm van ene leeuw. die vind hij geweldig en is nu een soort mand. maar.... moet ik hem dan toch overdag steeds weer in de bench leggen als hij slaapt?
het is gewoon dat ik nog niet weet hoe ik dit het beste aan moet pakken.
- Jacan
- Zeer actief
Ik maak zelf helemaal geen gebruik van een bench dus daarin kan ik je niet adviseren
Je kan ook een kledingstuk van jouw bij hem liggen daar zit jouw geur aan dus alwat vertrouwd
Hou hem wel even in de gaten met de diaree dat mag niet te lang duren
Je kan ook een kledingstuk van jouw bij hem liggen daar zit jouw geur aan dus alwat vertrouwd
Hou hem wel even in de gaten met de diaree dat mag niet te lang duren

-
diego15-7
- Vaste gebruiker
Iemand nog een tip? Zodra diego wakker is loopt hij meteen naar de bench om daar te plassen. We nemen hem dan nog wel mee naar buiten maar dan hoeft hij natuurlijk niet meer. Van de 6 plasjes en 3 poepjes zijn er maar 1 plasje en 1 poepje buiten gelukt, de rest binnen.
Verder kan ik wel wat tips gebruiken hoe ik de nacht moet aanpakken vannacht. Want het gaat al wel iets beter met de bench, maar het wordt echt wel een half uur janken vannacht als ik de bench dicht houd. Denk ik... Gewoon doorzetten? Ik ga wel beneden slapen.
Verder kan ik wel wat tips gebruiken hoe ik de nacht moet aanpakken vannacht. Want het gaat al wel iets beter met de bench, maar het wordt echt wel een half uur janken vannacht als ik de bench dicht houd. Denk ik... Gewoon doorzetten? Ik ga wel beneden slapen.
- Jacan
- Zeer actief
Ik denk dat je je vragen beter op het forum zelf kunt vragen daar zal je sneller antwoord krijgen

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
-
diego15-7
- Vaste gebruiker
Ik wil dat wel , maar heb daar nog geen toegangJacan schreef:Ik denk dat je je vragen beter op het forum zelf kunt vragen daar zal je sneller antwoord krijgen
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat betreft het plassen in de bench: zet je pup nog voor hij in de bench gaat plassen buiten! Dus niet wachten tot het mis gaat, maar zodra hij na het slapen, spelen en eten naar de bench loopt en dreigt te gaan plassen: oppakken en buiten zetten.diego15-7 schreef:Iemand nog een tip? Zodra diego wakker is loopt hij meteen naar de bench om daar te plassen. We nemen hem dan nog wel mee naar buiten maar dan hoeft hij natuurlijk niet meer. Van de 6 plasjes en 3 poepjes zijn er maar 1 plasje en 1 poepje buiten gelukt, de rest binnen.
Daarna flink belonen met stem en iets lekkers als hij buiten zijn behoefte doet! Dan komt het van zelf goed!
Wat betreft de nachten: wij hebben met onze pups de bench de eerste nacht in de slaapkamer gezet, de tweede nacht op de overloop, de derde nacht onder aan de trap en de vierde nacht op zijn bedoelde plek. Dat ging perfect! Je hond leert zo supersnel dat jij in de buurt bent. Een poosje piepen of mopperen is geen probleem, maar het moet niet te lang aanhouden natuurlijk!
Succes!!
RIP Cena
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
1 van onze honden zit ook vanaf pups af aan in de bench. Hij heeft maar 1 nachtje een kwartiertje gejankt dus tips vanuit de praktijk heb ik niet. De volgende nacht hebben we hem namelijk niet meer gehoord dus ik zou zeggen een paar nachtjes aankijken en als het echt niet gaat inderdaad de bench in de slaapkamer en dan steeds afbouwen. 
En wat het plassen betreft, wees de pup voor. Wij lieten ze altijd na het eten meteen buiten, en als ze wakker werden ook, direct naar buiten. Het kan trouwens heel lang duren voordat hij echt 100% zindelijk is. Wij hadden het geluk dat het binnen 3 maanden helemaal perfect ging maar dat is lang niet bij iedereen zo.
En wat het plassen betreft, wees de pup voor. Wij lieten ze altijd na het eten meteen buiten, en als ze wakker werden ook, direct naar buiten. Het kan trouwens heel lang duren voordat hij echt 100% zindelijk is. Wij hadden het geluk dat het binnen 3 maanden helemaal perfect ging maar dat is lang niet bij iedereen zo.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Jacan
- Zeer actief
Met zindelijkheidtraining kan je hem het beste hem na het slapen, eten en het spelen buiten zetten
Zodra hij een plasje doet hem uitbundig belonen
Het toelaten zal vast niet lang meer duren en anders een modje even een pbtje sturen
Zodra hij een plasje doet hem uitbundig belonen
Het toelaten zal vast niet lang meer duren en anders een modje even een pbtje sturen