Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Thundershirt

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Thundershirt

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hebben een hele lieve (meerdere trouwens) DA-assistente die dacht dat het shirt wel iets voor Shendor zou zijn.
Vanwege zijn gedrag buiten, maar ook vanwege de vuurwerkangst. Waar nu trouwens helemaal niets van te merken is, ondanks dat er af en toe al flink geknald wordt hier in de buurt.
Omdat het nu zo goed gaat wil ik het dit jaar zonder medicatie proberen. Het eerste jaar dat hij hier was heeft hij van de vorige DA Vetranquil gehad. Nou, nooit meer dus! :schrik:
Afgelopen jaar kreeg hij diazepam, maar de uitwerking was verschrikkelijk. Er was de hele week totaal niets met hem te beginnen. Dus dat doe ik liever niet. Ik zorg wel dat ik iets in huis heb, waarschijnlijk de diazepam. Er is nog een ander middel waarvan ik de naam even kwijt ben, maar dat is ook nog een optie. In de praktijk gaan ze daar dit jaar bij een aantal patiënten mee 'experimenteren'.
Maar goed, terug naar de vraag.
Wie heeft het thundershirt gebruikt? In welke situaties en wat was het resultaat?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Re: Thundershirt

Ongelezen bericht door Reny »

MJ volgens mij en die was positief
En de groeten van de mannen :zwaai
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb het bij Sam gebruikt in zijn revalidatie-jaar. Hij was heel onzeker geworden voor geluiden, snel schrikachtig enz. Vertrouwen ook wat kwijt in eigen lijf door de blessure. Om z'n eigen lijf weer te voelen/veiligheid te ervaren, kreeg hij het thundershirt dan aan, wat leek, alsof hij dan meer 'geaard' ofzo was. Klinkt zweverig, maar ik zag aan Sam dat hij daardoor steviger weer stond en zelfverzekerder.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Bij Jamey deed t niets...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Vorig jaar voor Cas gebruikt.
Ongeveer de hele maand december heeft hij het aangehad.
Op de een of andere manier bleef hij beter bereikbaar tijdens zijn angst waardoor we hem er sneller uit konden halen.
Het bombardement met Oudjaar was veel te veel, daar hielp niks tegen.
Maar hij was ook extreem gevoelig voor geluiden :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Niet over het thundershirt maar die diazepam kun je niet meer geven als ze al totaal in paniek zijn he.
Daar moet je mee beginnen als ze nog rustig zijn want anders werkt het dus niet.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Sanne!! schreef:Niet over het thundershirt maar die diazepam kun je niet meer geven als ze al totaal in paniek zijn he.
Daar moet je mee beginnen als ze nog rustig zijn want anders werkt het dus niet.
I know, maar dan is het wel handig als ik het in huis heb. Zolang hij nu totaal niet reageert vind ik het uiteraard prima. Maar zodra ik het idee heb dat hij wel angstig gaat worden zorg ik dat het in huis is en krijgt hij gewoon een hele lage dosering.
Eerst maar eens kijken of of ik het thundershirt ga proberen en of het helpt. Zo ja, ga ik het gewoon zonder medicatie proberen. Afgelopen jaar ging het best goed, terwijl hij nog niet eens de helft van de aanbevolen hoeveelheid diazepam had gekregen. Hij reageerde wel iets op het vuurwerk, maar niet veel. Niet heel erg gestrest althans. Dus misschien toch maar zonder pilletjes proberen. Ik weet het niet.
Afbeelding

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik gebruik hier een thundershirt voor Kyara (opvanghond) ze is erg bang en onzeker zowel voor mensen als voor onweer en vuurwerk. deze shirt in combinatie met rescue druppels werkt goed bij haar. ze is wat zekerder geworden en wilt niet meer onder de bank kruipen. ook wilt ze een pens of ander gedroogd botje nuttige tijdens zo'n knal, terwijl ze daarvoor niets wilde aannemen als ze in paniek was..

ook is ze rustiger als er mensen komen, ik ben er wel tevreden mee :ok:
Afbeelding
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Yep, hier positieve ervaringen met het thundershirt :E: Vetranquil en diazepam zou ik zeker niet gebruiken. Tot 3 jaar geleden verkochten we dat ook gewoon nog in de dierenartspraktijk waar ik werk, maar er zijn inmiddels onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de hond er juist angstiger van wordt (geluid wordt evrsterkt, maar hond kan er niet op reageren). Ik gebruik Puur Nervositeit in combinatie op de ergste dagen met Bach Rescue Remedy en dat gaat super nu!! Eindelijk een rustig oud en nieuw zonder bibberende hond onder de tafel. Er wordt al flink geknald hier (o.a. bovenbuurjongen die het vanaf het balkon gooit :boos: , als ik hem betrap is hij goed zuur!! Nu ontkent hij het gewoon :tong: ) en ze is er heel ontspannen onder :ok:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Die lieve assistente :mrgreen: zei dat vorig jaar ook tegen ons, ik had een uitdraai van haar gekregen met beschrijvingen en ervaringen daarin. De meeste ervaringen waren zeer positief. We hebben er een voor Izzy gekocht, maar dat heeft totaal niet geholpen. Maar ik moet er ook bij zeggen dat Izzy, zoals je gezien hebt, echt extreem bang is voor heel veel dingen en daar kan geen een thundershirt tegenop helaas. Wie weet gaat het met Shen wel werken
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

schaaltje advocaat
Laatst gewijzigd door StormenRoxy op 20 dec 2011 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Weet je toevallig wat voor maat hij heeft?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Weet je toevallig wat voor maat hij heeft?
Maatje Izzy :mrgreen:
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Contacteer:

Tinker schreef:Yep, hier positieve ervaringen met het thundershirt :E: Vetranquil en diazepam zou ik zeker niet gebruiken. Tot 3 jaar geleden verkochten we dat ook gewoon nog in de dierenartspraktijk waar ik werk, maar er zijn inmiddels onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de hond er juist angstiger van wordt (geluid wordt evrsterkt, maar hond kan er niet op reageren). Ik gebruik Puur Nervositeit in combinatie op de ergste dagen met Bach Rescue Remedy en dat gaat super nu!! Eindelijk een rustig oud en nieuw zonder bibberende hond onder de tafel. Er wordt al flink geknald hier (o.a. bovenbuurjongen die het vanaf het balkon gooit :boos: , als ik hem betrap is hij goed zuur!! Nu ontkent hij het gewoon :tong: ) en ze is er heel ontspannen onder :ok:
Vetranquil is idd tuig, dat weet ik. Wordt hier ook niet meer meegegeven. En als ze het wel zouden geven zou Shendor het niet mogen, wordt zeer sterk afgeraden bij hartpatienten. Diazepam is wel veilig.
Maar bij Diazepam kunnen ze nog wel gewoon reageren hoor. En angstiger is hij er zeker niet van geworden na vorig jaar. :wink:
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb geen ervaring met zo'n shirt, maar ik lees verschillende ervaringen ermee. Ik kan me best voorstellen dat zo'n shirt een zekere vorm van veiligheid geeft.
Kijk bv naar het inbakeren van kinderen, dat werkt vaak ook. En neem anders Matthijs van Nieuwkerk, hij draagt altijd een colbert wat een maat te klein is en bovendien altijd dichtgeknoopt (wat tegen de etiquette is). Hij vertelde laatst in een vraaggesprek dat hij dit doet omdat hij zich dan zekerder voelt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

ik geef als het nodig is vanillevla met advocaat, worden ze lekker doezelig van...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb via MP zo'n shirt voor Tank gekocht, maar houden jullie die dag en nacht aan? Of alleen overdag?
Browny
Zeer actief

Brigitte schreef:Ik heb via MP zo'n shirt voor Tank gekocht, maar houden jullie die dag en nacht aan? Of alleen overdag?
ze mogen de shirt niet te lang aan, en moeten er rustig aan wennen. dus eerst een paar minuten aan en steeds langer opbouwen en dan aandoen in de gevallen waarbij het nodig is. dus bij verlatingsangst aandoen als je weg gaat voor even en als je terug komt uit doen.. dus niet de hele dag laten dragen :ok:
er is hier ergens een topic waarin alle veiligheid regels omschreven staan. er zijn nogal wel wat dingen om rekening mee te houden ..
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:
Demi schreef:Weet je toevallig wat voor maat hij heeft?
Maatje Izzy :mrgreen:

je mag hm wel een tijd lenen om te kijken of het wat is voor hem? Heeft hij een diepe borstkast?
Browny
Zeer actief

Browny schreef:
Brigitte schreef:Ik heb via MP zo'n shirt voor Tank gekocht, maar houden jullie die dag en nacht aan? Of alleen overdag?
ze mogen de shirt niet te lang aan, en moeten er rustig aan wennen. dus eerst een paar minuten aan en steeds langer opbouwen en dan aandoen in de gevallen waarbij het nodig is. dus bij verlatingsangst aandoen als je weg gaat voor even en als je terug komt uit doen.. dus niet de hele dag laten dragen :ok:
er is hier ergens een topic waarin alle veiligheid regels omschreven staan. er zijn nogal wel wat dingen om rekening mee te houden ..
gevonden
viewtopic.php?f=11&t=201401&hilit=Thundershirt&start=120
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Browny schreef:
Browny schreef:
gevonden
viewtopic.php?f=11&t=201401&hilit=Thundershirt&start=120
Onwijs bedankt :ok: ik ga het even doorlezen.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Vanaf vandaag hebben we er 1 in huis. Shen heeft hem nu aan en ik heb wat foto's gemaakt.
Hij is lekker relaxt, ben benieuwd of ik straks met uitlaten ook verschil merk.
viewtopic.php?f=26&t=233210&p=5243471#p5243471
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Wat is het geworden, L of XL?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Wat is het geworden, L of XL?
L past prima! Ik kom die van jou binnenkort even terugbrengen. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”