Wij gaan in maart een weekendje weg met het hele gezin, en alle honden mogen mee! Hartstikke leuk natuurlijk. Nou weet ik dat Timo niet altijd gezellig is met andere honden (wel 1x gevochten, geen gaatjes gemaakt, en daarna heeft hij die kans nooit meer gehad), en ik weet dat Mika nog wel eens schapen wil gaan hoeden (ook 1x gebeurd, daarna ook de kans niet meer gehad). Ik weet bij ons in de buurt natuurlijk precies waar ik wel en niet moet komen, wanneer ze waar loskunnen en ik hou als een viking in de gaten waar de schapen staan. Maar bij dat vakantiehuisje weet ik dat natuurlijk niet. Bij twijfel blijven ze aan de lijn, maar ik wil ze graag voor alle zekerheid toch graag allebei muilkorven als we gaan lopen (we zitten op 100 meter van een losloopgebied, en dan kan Timo wel aan de lijn zitten, als een andere hond dat niet zit en toch op ons afkomt, dan ben ik de ellende liever voor). Ik heb al eens een kunststof muilkorf gekocht in de dierenwinkel, maar die dingen zijn op de een of andere manier niet gemaakt op de hoofden van mijn twee draken . . . ze hebben allebei een erg lange neus, maar hun koppen zijn wel redelijk smal.
Iemand ervaring met een goede, veilige muilkorf, die ze dus langere tijd om kunnen houden, en die makkelijk op en af te doen zijn, maar die ze zelf niet makkelijk af krijgen? Ik zat zelf te denken aan zo'n korf die ze voor windhonden gebruiken, maar geen idee of die net zo 'veilig' zijn en hoe dat zit met de maat? Oh, en het hoeft echt niet zo'n stoer leren ding met geborduurde vlammen enzo te zijn, zo trots ben ik er namelijk niet op dat ze er überhaupt een nodig hebben . . . .
Alvast bedankt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilkorf vraagje
Moderator: moderatorteam
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Muilkorf vraagje
Ik vind deze het prettigst: