Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verschil halti en gentle leader
Moderator: moderatorteam
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
verschil halti en gentle leader
Als ik op internet rondneus staat er bij verschillende websites dat er verschil zit tussen de werking van een halti en een gentle leader. Nu zie ik zelf ook wel dat er wat verschil in zit, de constructie van die dingen is net wat anders. Een gentle leader is ook wat beter verstelbaar lijkt mij. Maar is er hier iemand die echt de verschillen uit de praktijk kent? Die ze allebei heeft gebruikt bv, en waar gaat je voorkeur naar uit?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: verschil halti en gentle leader
ik heb ze allebei en in principe gaat mijn voorkeur uit naar de GL.
ook al omdat ze simpel zelf te maken zijn( ze zijn er niet in maatje reuze cane wattes) en ik vind ze net wat makkelijker in gebruik en met aan en uittrekken.
ik heb hem tegenwoordig nog in mijn jaszak zitten, voor drukke, spannende en buiten gewone situaties.
ook al omdat ze simpel zelf te maken zijn( ze zijn er niet in maatje reuze cane wattes) en ik vind ze net wat makkelijker in gebruik en met aan en uittrekken.
ik heb hem tegenwoordig nog in mijn jaszak zitten, voor drukke, spannende en buiten gewone situaties.
- rickterveen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik denk dat de eerste vraag die je moet stellen is:
Waarom wil je een halti of een Gentle leader?
Over het algemeen kan je er mee kwaad dan goed mee doen.
als je al kiest, doe dan een gentle leader. hier zit normaal gesproken
een schuif op die je af kan stellen.
En dan nog even de overbodige opmerking, trek nooit aan de lijn bij een halti of gentle leader.
Waarom wil je een halti of een Gentle leader?
Over het algemeen kan je er mee kwaad dan goed mee doen.
als je al kiest, doe dan een gentle leader. hier zit normaal gesproken
een schuif op die je af kan stellen.
En dan nog even de overbodige opmerking, trek nooit aan de lijn bij een halti of gentle leader.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik heb voor mijn stafford een halti. Ooit eens aangeschaft toen hij (toen we hem net hadden) zijn vel kapotgeschuurd had aan een gewone, gevoerde halsband... Tuig was helemaal een ramp dus werd mij in de winkel een halti aangeraden. Heb een haat/liefde verhouding met dat ding. Vind de pasvorm voor een stafford niet ideaal en loop er niet zo graag mee, vind de ring waar de lijn aan zit te laag bij de bek zirtten.(dat lijkt bij een GL wat meer naar de keel te zitten?) Ook heb ik het idee dat er bij de halti heel veel druk op de neus komt en ik denk dat dat bij de GL misschien meer verdeeld wordt over neus en nek? Dat ik er niet aan mag trekken en corrigeren weet ik. Max trekt er zelf overigens wel aan, hij zet zijn nek "vast" en buffelt door! Is dus niet ideaal maar ik gebruik hem wel af en toe om het simpele feit dat ik hem wel beter kan houden, hij kan zich minder sterk maken dan anders. Da's af en toe wel fijn voor mijn zere rug en pols! Dat het geen wondermiddel is weet ik maar ik vroeg me gewoon af of een GL voor een hond toch niet prettiger is?
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Ik heb een GL, maar doe hem nooit om zodra er enige druk op komt schuift het ding voor de ooghoek, cockers hebben te weinig verschil tussen snoet en de rest van het koppie daardoor schuift hij dus voor de ogen.
Tegenwoordig heb ik een halti tuigje, die vind ik veel pretiiger, zit niet onder de oksels maar gewoon om de borstkas en voorlangs, de bevestiging van de riem zit op de voorborst. Als de hond trekt wordt hij gestopt zonder egens pijn te doen.
Tegenwoordig heb ik een halti tuigje, die vind ik veel pretiiger, zit niet onder de oksels maar gewoon om de borstkas en voorlangs, de bevestiging van de riem zit op de voorborst. Als de hond trekt wordt hij gestopt zonder egens pijn te doen.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
De GL heeft een ondergesp waardoor de hond hem niet van zijn neus kan vegen en hij heeft geen bakstukken (zijkant). Ook kan je hem gemakkelijk gewoon als halsband omhebben en pas als je hem nodig hebt om de neus doen (bij ons, enkel op zeer drukke stukken of met veel honden terwijl aan de lijn). Ik vind de halti ook minder mooi aansluiten.
Onze hond liep altijd met GL, nooit problemen mee, bleef altijd zitten. Maar toen mijn moeder hem een keer vergeten was en een halti kocht bij de winkel had hij hem binnen 5 minuten van zijn neus geveegd met een voorpoot. Hij zat er sowieso al meer mee te klieren, met de GL zat hij er nauwelijks aan.
Onze hond liep altijd met GL, nooit problemen mee, bleef altijd zitten. Maar toen mijn moeder hem een keer vergeten was en een halti kocht bij de winkel had hij hem binnen 5 minuten van zijn neus geveegd met een voorpoot. Hij zat er sowieso al meer mee te klieren, met de GL zat hij er nauwelijks aan.