freskin schreef:Welkom op het forum!
Wat een prachtige honden!
Die klachten van de achterhand van Blinker, zijn die ineens gekomen? Ik dacht altijd dat zich DM geleidelijk openbaarde....Ben je al naar de da geweest om het te laten onderzoeken? Misschien speelt er naast dat hij drager is van DM ook nog iets anders mee?
In ieder geval sterkte met Blinker.
Het zou kunnen dat het bij Blinker een 'en-en' situatie is.
Ruim een jaar geleden is er bij Blinker een tumor ontdekt: deels in zijn anus (inwendig) en een bult onder zijn staart (dicht bij zijn anus). Deze laatste ontdekte ik uiteraard en toen zijn we uiteindelijk in de kliniek in Merelbeke terechtgekomen. We hebben Blinker NIET laten opereren. Het schijnt een hele grote tumor te zijn, maar tot op de dag van vandaag merken we in dat opzicht niets aan hem.
Tenzij er nu misschien uitzaaiingen zijn en deze klachten (mede?)daardoor komen. Dit is dus letterlijk een héél lang verhaal kort maken.
Verder is er bijna twee jaar geleden een hele slechte heup geconstateerd (links).
'Helaas' bezoeken we de dierenarts met grote regelmaat. Sowieso, omdat Blinker driewekelijks een vitamine A/D injektie krijgt vanwege die tumor. Tijdens één van die dierenartsbezoeken vertelde de DA dat de bespiering rechtsachter minder was dan linksachter. Ik heb daar veel over nagedacht, omdat juist linksachter zijn slechte heup is.
Dan waren er nog die afgesleten nagels, die ik kon 'verklaren' door het veelvuldig wandelen op asfalt.
Maar ja, dan valt er sneeuw (in december) en gaan we lekker in de sneeuw wandelen. Hmmmmm, wat een rare sporen: dan weer slepen rechtsachter, dan weer linksachter. Geen regelmaat en logica in te ontdekken.
Enkele weken geleden. Blinker doet 'raar' met zijn achterhand en ik begin filmpjes te maken en opnieuw (net als in de tijd dat ik hem 'raar' vond lopen voordat we naar de kliniek gingen en bleek dat hij fikse HD heeft) dacht ik: "DM"?
Ik stuur een paar filmpjes naar de DA, zonder mijn bevindingen te uiten. DA dacht: "Oeps, toch geen DM?"
We besluiten te laten testen en een paar dagen geleden kwam de uitslag: DM drager.
Ik kan uiteraard niet voor 100% zekerheid zeggen dat het puur DM is, maar de symptomen wijzen zeker die kant op.
We zijn onlangs gestart met fysio/hydrotherapie. In alles blijkt dat Blinker niet door heeft wat er met zijn achterhand gebeurt. Hij doet alles wat hij wil doen en niets wijst erop dat hij pijn heeft.