Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plukken

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Plukken

Ongelezen bericht door lieke »

Bonnie heeft dus een kort/lang/ruwharige vacht (en dat evenredig verdeeld over dat compacte/bultige/verzakte lijfje van d'r :mrgreen: ).
Ik was haar aan het aaien en hield dus lange haren in mijn handen. Tijd om te plukken dus. En jeetje, wat is dat lollig werk. :cheer:
Ik pluk haar dus dat het een lieve lust is en kennelijk vindt ze het heel prettig want ze gaat er helemaal voor zitten met een verzaligde grijns om haar bekkie heen. Even een vraagje tussendoor: jeukt het soms, die dode haren?

Enfin, na enkele dagen vlijtig plukken, heeft ze een dunne langharige strook van haar nek tot haar staartwortel over. De haren daar zitten nogal vast. Of ik durf niet te hard te trekken, dat kan ook. Of, derde mogelijkheid: horen die haren daar lang te zijn?
Het ziet er wel gek uit. Ik heb trouwens haar snor ook geprobeerd te fatsoeneren door het bij te knippen. Maar de aap wilde niet stilzitten met een schaar zo dicht bij haar bek, dus ik ben bang dat die snor er nogal rafelig uitziet. :oeps:

't Is wel wennen, zo'n heel andere vacht dan die langharige mormels van me.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Plukken

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Alles kan ;-)
Ja, jeuken kan het idd (voor zover mij verteld is)

Ik adviseer een (goed) trimmer; kan je er 1 in SprangCapelle (hier vlak bij) aanraden. We zouden dat kunnen combineren met een afspraak? ;-)

Suzanne
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik pluk 1 van onze Patterdales ook zelf. Ze heeft een gecombineerde vacht met wat lang en kort haar. Toevallig heb ik haar 2 dagen terug weer veranderd van een weerwolfje naar een sportieve meid. Ze vindt het heerlijk om geplukt te worden. Ik zet haar voor me neer en we tuttelen samen totdat de vacht is zoals ie moet zijn.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Plukken heeft op mij het effect van bubbeltjesplastic :mrgreen:

Otto vindt het ook lekker, ik kan me voorstellen dat dat kan jeuken, die oude haren. De haren op zijn snuit knip ik ook, met kleine hapjes, want hij hapt wel naar de schaar.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca heeft geen ruwharige vacht maar wel erg veel hinder van verharen. Jeuken doen losse haren zeker wel ;)

Heb je geen foto van hoe ze er nu uitziet? :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:Bonnie heeft dus een kort/lang/ruwharige vacht (en dat evenredig verdeeld over dat compacte/bultige/verzakte lijfje van d'r :mrgreen: ).
Ik was haar aan het aaien en hield dus lange haren in mijn handen. Tijd om te plukken dus. En jeetje, wat is dat lollig werk. :cheer:
Ik pluk haar dus dat het een lieve lust is en kennelijk vindt ze het heel prettig want ze gaat er helemaal voor zitten met een verzaligde grijns om haar bekkie heen. Even een vraagje tussendoor: jeukt het soms, die dode haren?

Enfin, na enkele dagen vlijtig plukken, heeft ze een dunne langharige strook van haar nek tot haar staartwortel over. De haren daar zitten nogal vast. Of ik durf niet te hard te trekken, dat kan ook. Of, derde mogelijkheid: horen die haren daar lang te zijn?
Het ziet er wel gek uit. Ik heb trouwens haar snor ook geprobeerd te fatsoeneren door het bij te knippen. Maar de aap wilde niet stilzitten met een schaar zo dicht bij haar bek, dus ik ben bang dat die snor er nogal rafelig uitziet. :oeps:

't Is wel wennen, zo'n heel andere vacht dan die langharige mormels van me.
Je zou nog een keer langs komen op de koffie en die vreselijke poedels komen knuffelen .
Dus bel maar en de koffie staat klaar en als je dan gelijk dat monstertje meeneemt dan zal ik je wel op weg helpen. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annemieb »

welk ras is hij/zij

allensinds is het misschien wel eens goed om bij iemand langs te gaan die weet hoe
de hond getrimd hoeft te zijn

je bent wel al goed bezig zo te lezen !!!
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Bij Olivier is het haar langs de ruggengraat ook altijd wat langer en lastiger te plukken. Je moet dan idd iets steviger plukken.
Mijn ervaring is overigens dat het daar ook wat langer duurt voordat het haar helemaal rijp is. Over een paar weekjes krijg je het makkelijker weg.
Als ze tenminste wel een volledige plukvacht heeft, dat weet ik natuurlijk niet :wink: Het plukken moet geen pijn doen! Als ik laat ben met plukken krijgt Olivier altijd een beetje roos. Kan me dus zo voorstellen dat die loszittende haren inderdaad wat kunnen irriteren/jeuken.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

bouvierpoedel schreef:Je zou nog een keer langs komen op de koffie en die vreselijke poedels komen knuffelen .
Dus bel maar en de koffie staat klaar en als je dan gelijk dat monstertje meeneemt dan zal ik je wel op weg helpen. :wink:
Leuk Kees, alleen ik heb je telefoonnummer niet :mrgreen: .
Maar ik zou het enig vinden om nou echt eens langs te komen en dan neem ik het mormel mee. Mogen mijn andere tante Betjes ook meekomen? Anders worden ze helemaal jaloers. :lol1:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:Je zou nog een keer langs komen op de koffie en die vreselijke poedels komen knuffelen .
Leuk Kees, alleen ik heb je telefoonnummer niet :mrgreen: .
Maar ik zou het enig vinden om nou echt eens langs te komen en dan neem ik het mormel mee. Mogen mijn andere tante Betjes ook meekomen? Anders worden ze helemaal jaloers. :lol1:
Natuurlijk neem je je schatjes mee.
gaan we lekker in de wei koffie drinken en kkunnen de honden lekker klootviolen met elkaar.
Pb mijn nr wel even. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik denk dat ze nog niet helemaal trimrijp was..dat had ik met Schnaus ook dan liep ze in laagjes rond.
Maak je foto's van de happening :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”