Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Transportkennels, ervaringen?
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Transportkennels, ervaringen?
Hoi allemaal,
Ik overweeg voor Rhodi (ruim 30 kg) een transportkennel te kopen. Hij is niet vriendelijk naar vreemden en zo'n ding lijkt me handig voor naar de dierenarts.
Nu wil gelukkig toeval dat uitgerekend nu deze dingen ook nog in de aanbieding zijn bij Zooplus ook. Nu heb ik de keuze uit twee types:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... ixie/47937
Trixie bench Gulliver
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... ere/101184
Transportbox Idhra
Ik wil graag een kwalitatief goede, sterke transportkennel. Tevens een vraag aan mensen die ervaring hebben met transportkennels; rollen ze goed over normale stoepen?
Wie weet raad?
Ik overweeg voor Rhodi (ruim 30 kg) een transportkennel te kopen. Hij is niet vriendelijk naar vreemden en zo'n ding lijkt me handig voor naar de dierenarts.
Nu wil gelukkig toeval dat uitgerekend nu deze dingen ook nog in de aanbieding zijn bij Zooplus ook. Nu heb ik de keuze uit twee types:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... ixie/47937
Trixie bench Gulliver
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... ere/101184
Transportbox Idhra
Ik wil graag een kwalitatief goede, sterke transportkennel. Tevens een vraag aan mensen die ervaring hebben met transportkennels; rollen ze goed over normale stoepen?
Wie weet raad?

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Transportkennels, ervaringen?
Over rollen weet ik niks, ik zie wel kleine wieltjes en dat belooft niet veel goeds. Als je een sterke bench wilt moet je op marktplaats een tweedehands varikennel kopen.
- Nakisha
- moderator
Zijn die beter?Rosita Compagner schreef:Over rollen weet ik niks, ik zie wel kleine wieltjes en dat belooft niet veel goeds. Als je een sterke bench wilt moet je op marktplaats een tweedehands varikennel kopen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, die zijn echt sterk...
Alleen zonder wieltjes, maar die kun je bijv vastmaken op onderstel bolderkar oid
Alleen zonder wieltjes, maar die kun je bijv vastmaken op onderstel bolderkar oid
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Nakisha
- moderator
Sterk is absoluut een must, dus... dan zou een varikennel geschikt zijn.fes/lou schreef:Ja, die zijn echt sterk...
Ik zal eens kijken wat de opties zijn... Want ik zie al dat de Varikennels op marktplaats ook dezelfde hits als ik hierboven heb gepost geven.
Hoe herken je een ''orginele'' varikennel? (Edit; Ik zie het al. Petmate Varikennels!)
Goed... Petmate Varikennel en dan een onderstel regelen dus... Ik ga op zoek.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb die petmate idd, een grote en een kleinere voor als ik met de pups naar de da moet of zo
- Nakisha
- moderator
Ik heb het al ontdekt; een benchtrolley zou moeten werken. Zijn er hier (show?) mensen die benchtrolley's gebruiken (ook op stoepen, bij drempels, ect?) en welke hebben jullie? Past zo'n varikennel ook goed op het type dat jullie gebruiken?
Ik heb twee types gevonden; deze:
http://www.hondenbench.be/nl/products/1 ... -Bench.htm
en deze:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-hok ... bench.html
Op de laatste zou een Varikennel moeten kunnen zou je zeggen. Maar ik hoor graag alle ervaringen.
Ik heb twee types gevonden; deze:
http://www.hondenbench.be/nl/products/1 ... -Bench.htm
en deze:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-hok ... bench.html
Op de laatste zou een Varikennel moeten kunnen zou je zeggen. Maar ik hoor graag alle ervaringen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Die eerste heb iik, die wordt lastig denk ik omdat de varikennel afgeronde kanten heeft, een bench kun je er een soort van inklemmen, maar een varikennel niet.
Die tweede ziet er super uit!
- Nakisha
- moderator
Dat dacht ik wel... nou, dan heb ik aardig wat er komen moet denk ik.fes/lou schreef:Die eerste heb iik, die wordt lastig denk ik omdat de varikennel afgeronde kanten heeft, een bench kun je er een soort van inklemmen, maar een varikennel niet.
Bedankt!

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik vind bolderkar wielen nog maar het beste (grote wielen met lucht). Op de laatste show kreeg ik dat ook te horen van de mensen die aan de ingang staan, al die kleine wieltjes geraken niet over de kleine drempel en ze vonden het heel leuk dat ik met een bolderkar er was en ze dus niet moesten sleuren en trekken om de kar over een klein drempeltje te krijgen.
Ik heb een bolderkar en daarop een bench en over de bench een hoes zodat ze niets zien.
Ik heb een bolderkar en daarop een bench en over de bench een hoes zodat ze niets zien.
- Nakisha
- moderator
Waar kocht je een bolderkar-onderstel? Of heb je 'm in één stuk met een kleine bench in de kar?Linsey schreef:Ik vind bolderkar wielen nog maar het beste (grote wielen met lucht). Op de laatste show kreeg ik dat ook te horen van de mensen die aan de ingang staan, al die kleine wieltjes geraken niet over de kleine drempel en ze vonden het heel leuk dat ik met een bolderkar er was en ze dus niet moesten sleuren en trekken om de kar over een klein drempeltje te krijgen.
Een bolderkar-onderstel groot genoeg voor een grote hond is vrij lastig te vinden, lijkt het, maar ik sta nog voor alle ideeen open!

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Gekocht op een rommelmarkt. In de bolderkar gaat niet, ik gebruik alleen het onderstel en daar past een grote bench op, dus ook geschikt voor een grote hond (op shows als ik ze zie, dan zijn het altijd mensen met grotere honden die bolderkar onderstellen gebruiken, bv bearded collie).Nakisha schreef:Waar kocht je een bolderkar-onderstel? Of heb je 'm in één stuk met een kleine bench in de kar?Linsey schreef:Ik vind bolderkar wielen nog maar het beste (grote wielen met lucht). Op de laatste show kreeg ik dat ook te horen van de mensen die aan de ingang staan, al die kleine wieltjes geraken niet over de kleine drempel en ze vonden het heel leuk dat ik met een bolderkar er was en ze dus niet moesten sleuren en trekken om de kar over een klein drempeltje te krijgen.
Een bolderkar-onderstel groot genoeg voor een grote hond is vrij lastig te vinden, lijkt het, maar ik sta nog voor alle ideeen open!
- Nakisha
- moderator
Heel slim!
Bedankt voor de tip, want over een drempel moet ie wel komen.

- Nakisha
- moderator
Ik schop dit topic nog één keer omhoog.
Aangezien ik nogal lastig aan een varikennel kan komen, moet het anders toch maar een normale bench erbij worden. Bijkomend voordeel daarvan is wél dat ik hem ook in huis en schuur kan gebruiken, dus dat is mooi.
En dan dit onderstel, denk ik: http://witjesverzendhuis.nl/cgi-bin/dat ... 8&search=0 of dus een bolderkaronderstel, daar ben ik nog steeds niet 100% uit.
De bench wil ik ook bij Witjes kopen, maar hoe zijn de ervaringen met Witjes benches? Ik zie veel verschillende types en wil graag de sterkste die ze hebben, maar de foto's zijn zo klein dat ik er weinig aan kan zien.
Ik had in dit topic ( viewtopic.php?f=15&t=192947&hilit=bench+witjes) wel foto's gevonden, maar die schuifjes lijken me érg dun....
Kortom, ervaringen? (En mocht iemand ook ervaringen hebben met de witjes trolley, dan hoor ik dat ook heel graag!)
Aangezien ik nogal lastig aan een varikennel kan komen, moet het anders toch maar een normale bench erbij worden. Bijkomend voordeel daarvan is wél dat ik hem ook in huis en schuur kan gebruiken, dus dat is mooi.
En dan dit onderstel, denk ik: http://witjesverzendhuis.nl/cgi-bin/dat ... 8&search=0 of dus een bolderkaronderstel, daar ben ik nog steeds niet 100% uit.
De bench wil ik ook bij Witjes kopen, maar hoe zijn de ervaringen met Witjes benches? Ik zie veel verschillende types en wil graag de sterkste die ze hebben, maar de foto's zijn zo klein dat ik er weinig aan kan zien.
Ik had in dit topic ( viewtopic.php?f=15&t=192947&hilit=bench+witjes) wel foto's gevonden, maar die schuifjes lijken me érg dun....
Kortom, ervaringen? (En mocht iemand ook ervaringen hebben met de witjes trolley, dan hoor ik dat ook heel graag!)

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
ik heb 1 bench bij witjes besteld en die bevalt goed (nu niet nodig omdat ze nu groot genoeg zijn en dus zo kunnen gaan slapen ipv in de bench).
vond die alleen wel iets lastiger met in klappen om het los te krijgen. maar van andere kant zit het wel allemaal super goed vast. en inklappen hoefde hier alleen als we weekend weg gingen of als ze opgeruimd konden worden.
vond die alleen wel iets lastiger met in klappen om het los te krijgen. maar van andere kant zit het wel allemaal super goed vast. en inklappen hoefde hier alleen als we weekend weg gingen of als ze opgeruimd konden worden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
waarom kan je zo slecht aan een vari kennel komen, hier nl eigenlijk nooit problemen mee...
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wij hebben benches van Witjes, de Starline zijn het stevigst, maar de andere benches zijn ook prima van kwaliteit. Ik zou er wel een nemen met een metalen bak ipv een kunststoffen bak, want dat slijt niet zo snel.

Iedere dag feest!
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
klopt ik heb ook een metalen bak onder in al hoor je dan wel beter als ze een keer draaien en neerploffen ofzo 
maar ja in huis kun je dan nog een kussentje/dekentje er op leggen.
maar ja in huis kun je dan nog een kussentje/dekentje er op leggen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Waarom niet gewoon een muilkorf om dan? Hoef je niets te gaan sjouwen en hij kan geen kwaad aanrichten. Of denk ik nu te simpel?
- Nakisha
- moderator
Uiteraard heeft hij een korf om bij de DA. Het gaat om het vervoer, het is een paar straten weg. Normaal gesproken rijd ik hem erheen in mijn brommobiel, maar het is wel fijn een alternatief te hebben als die eens een dagje niet mee wil werken. Zo kan ik hem altijd vervoeren als het móet. Want met een zieke hond die bang is voor vreemden die afstand (in drukke straten) lopen, dat is wel veel gevraagd.Daisy@ schreef:Waarom niet gewoon een muilkorf om dan? Hoef je niets te gaan sjouwen en hij kan geen kwaad aanrichten. Of denk ik nu te simpel?
Dus de Starline benches zijn sterker dan de anderen?
Crutz; heb jij een tip waar ik aan een varikennel kan komen? Ik sta ervoor open, maar ik kan ze nergens krijgen... alleen de neppers.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nakisha schreef: Crutz; heb jij een tip waar ik aan een varikennel kan komen? Ik sta ervoor open, maar ik kan ze nergens krijgen... alleen de neppers.Misschien heb ik iets gemist? Niet goed ge-googled?
marktplaats staat sowieso vol met gebruikte, maar anders
http://www.apport.nl/nl/category/winkel ... arikennels (versturen ook)
http://www.kennelbouw-exclusief.nl/ en dan autoboxen pagina 4.....versturen ook
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Oké, dat stukje had ik gemist. Dan begrijp ik je vraag ja.
- Nakisha
- moderator
Geeft niks hoor. 
Kortgeleden was het allemaal sowieso niet aan de orde, maar ik ga binnenkort verhuizen, zodoende....
Crutz, bedankt, ik ga direct kijken.
Kortgeleden was het allemaal sowieso niet aan de orde, maar ik ga binnenkort verhuizen, zodoende....
Crutz, bedankt, ik ga direct kijken.