Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vacht verzorging tips?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Records070
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Vacht verzorging tips?

Ongelezen bericht door Records070 »

Goeiedag mensen, ik ben hier sinds een tijdje nieuw, vanwege me hond. Het is een kruising tussen een Sint Bernard en een Labrador.

Haren zijn ook niet echt lang ofzo, 3cm~

Maar probleem is nu, de hond begint wat ouder te worden, inmiddels alweer bijna 10. Nu ze wat ouder is, beginnen de haren rondom haar nek wat wilder/stijver te worden. Voorheen heeft ze altijd echt een mooie glanzende, gestroomlijnde vacht gehad (Royal Canin)

Hebben jullie misschien wat tips om die vacht weer wat strakker/mooier kunnen maken?

Heb geprobeert om met warm water en een washandje die haren wat 'slapper' te maken, maar jammer hoor xD No success =P

Bedankt alvast
Muk

Re: Vacht verzorging tips?

Ongelezen bericht door Muk »

Ander voer, vleesvoeding, geven. Al zou ik dat niet doen aangezien je hond het prima op de Royal Caninbrokken doet. Als een hond ouder wordt, verandert ook de vacht wat. Met vleesvoeding kun je nog wel wat verbetering zien, maar ook daarmee verandert de vacht.
Records070
Vaste gebruiker

Nog enige andere tips besides vleesvoeding? Zal ff checken hoe dat gaat met vleesvoeding

Thanks
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Probeer eens een goede conditioner na het wassen?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Neeltje schreef:Probeer eens een goede conditioner na het wassen?
Ik neem niet aan dat je zo'n grote hond geregeld wast! Ik was de herders zeer zelden in elk geval. Voer zou ik zo snel niet veranderen als ie het er goed op doet. Wat je zou kunnen proberen is een conditioner gebruiken die je niet uit hoeft te spoelen. Even sprayen, met je handen inwrijven klaar. Maar verwacht daar ook geen spectaculaire resultaten van.
Afbeelding
Muk

Records070 schreef:Nog enige andere tips besides vleesvoeding? Zal ff checken hoe dat gaat met vleesvoeding

Thanks
Eventueel wat zalmolie over haar brokken doen, dat kan de vacht ook verbeteren. En je zou, ondanks dat de vacht niet lang is, af en toe eens met de waterblazer de vacht kunnen uitblazen. Stof, oud haar en vuil verdwijnt daardoor uit de vacht. Al denk ik dat zalmolie meer effect zal hebben, als het al effect heeft. Want de vacht van een oudere hond wordt nu eenmaal wat minder.
Is je hond gesteriliseerd?
Records070
Vaste gebruiker

Zalmolie heeft geen na-delen neem ik aan tog? Maar jammer genoeg ja, ze is gesteriliseerd :P

1) Vleesvoeding
2) Conditioner (Spray)
3) Zalmolie

Zal ff kijken hoe dat gaat, met het zalmolie, 1 theelepel zalmolie x2 (perdag) over haar brokken heen = genoeg?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb persoonlijk nul verbetering van de vacht gezien bij geen van mijn honden met (dure) zalmolie. Mijn moeder deed vroeger een lepeltje gewone zonnebloemolie door het eten, heeft volgens mij hetzelfde effect.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heeft ze constant een halsband om.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Welke halsband draagt ze en zwemt ze nog?
Heb je een foto van haar?
Muk

alm@ schreef:Ik heb persoonlijk nul verbetering van de vacht gezien bij geen van mijn honden met (dure) zalmolie. Mijn moeder deed vroeger een lepeltje gewone zonnebloemolie door het eten, heeft volgens mij hetzelfde effect.
Bij mijn vorige hond had het geen effect, maar ik ken honden waarbij het wel effect had.
Mijn huidige hoogbejaarde hond krijgt geen zalmolie en toch glimt zijn vacht je tegemoet. Hij heeft alleen een halsband aan tijdens de wandelingen, in huis dus nooit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je kunt ook proberen met schapenvet bonbons en er zijn "kruidenmiddelen" ter vachtverbetering.

Een keer goed wassen kan geen kwaad, zeker niet als je dat nooit doet/gedaan hebt ;-) en dat bedoel ik NIET lullig!

Ander voer... kan...

Maar als ze gesteriliseerd is heb je ook grote kans dat het "nooit meer wat wordt".

Wellicht kan een trimmer je op weg helpen?

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

alm@ schreef:
Neeltje schreef:Probeer eens een goede conditioner na het wassen?
Ik neem niet aan dat je zo'n grote hond geregeld wast! Ik was de herders zeer zelden in elk geval. Voer zou ik zo snel niet veranderen als ie het er goed op doet. Wat je zou kunnen proberen is een conditioner gebruiken die je niet uit hoeft te spoelen. Even sprayen, met je handen inwrijven klaar. Maar verwacht daar ook geen spectaculaire resultaten van.
Natuurlijk was je zo'n grote hond niet vaak, maar als je nu niet tevreden bent met zijn vacht, kan dat toch 'n keer geen kwaad?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Misschien een keer een goede trimbeurt...wat uitdunnen...gelijk wassen/drogen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”