Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden-autorek

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

parelridder
Zeer actief
Contacteer:

honden-autorek

Ongelezen bericht door parelridder »

Mijn auto valt steeds verder uit elkaar, dus ik moet me orienteren op een andere. Heel graag wil ik in mijn toekomstige auto een auto-hondenrek, daarom zou ik hierover graag nog wat meer info en ervaringen willen lezen.
Ik ben me aan het orienteren op een station wagen, dus mijn interesse gaat in het bijzonder uit naar rekken in stationwagens.

- Waarover zijn jullie tevreden, waarover minder tevreden?
- Hoe is de temperatuur in de auto voor de honden met de achterklep open?
- Zijn er mensen die ervaring hebben met een rek boven een neergeklapte achterbank, met deurtje ter hoogte van de zijdeuren? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee, is dit een goed bruikbaar deurtje of toch lastig tgv de passagiersdeuren?
- Zijn er mensen die een rek tussen plafond en laadvloer hebben langs de rug van de achterbank (dus schuin lopend) en het rek dan stevig staan als de achterbank plat ligt?
- Hoe en waar worden de rekken bevestigd? En hoe stevig zit dat, stel dat de hond ongeduldig tegen het rek op springt of andersom, een langslopende hond duikt tegen het rek aan, houdt het rek en de bevestiging er van dat?
- Is het rek er zo nodig uit te nemen (stel je hebt eens iets groots te vervoeren in de achterbak, wat niet door het hondendeurtje kan)?
- Waar hebben jullie je rek(ken) vandaan?
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: honden-autorek

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

parelridder schreef:Mijn auto valt steeds verder uit elkaar, dus ik moet me orienteren op een andere. Heel graag wil ik in mijn toekomstige auto een auto-hondenrek, daarom zou ik hierover graag nog wat meer info en ervaringen willen lezen.
Ik ben me aan het orienteren op een station wagen, dus mijn interesse gaat in het bijzonder uit naar rekken in stationwagens.

- Waarover zijn jullie tevreden, waarover minder tevreden?
- Hoe is de temperatuur in de auto voor de honden met de achterklep open?
- Zijn er mensen die ervaring hebben met een rek boven een neergeklapte achterbank, met deurtje ter hoogte van de zijdeuren? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee, is dit een goed bruikbaar deurtje of toch lastig tgv de passagiersdeuren?
- Zijn er mensen die een rek tussen plafond en laadvloer hebben langs de rug van de achterbank (dus schuin lopend) en het rek dan stevig staan als de achterbank plat ligt?
- Hoe en waar worden de rekken bevestigd? En hoe stevig zit dat, stel dat de hond ongeduldig tegen het rek op springt of andersom, een langslopende hond duikt tegen het rek aan, houdt het rek en de bevestiging er van dat?
- Is het rek er zo nodig uit te nemen (stel je hebt eens iets groots te vervoeren in de achterbak, wat niet door het hondendeurtje kan)?
- Waar hebben jullie je rek(ken) vandaan?
ik heb geen station maar een renault Kangoo ..maar qua rek komt het op hetzelfde neer.
ik ben zeer tevreden over dit rek:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... nrek/48408
Dit is bevestigd aan de hoofdsteunen van de achterbank en geheel verstelbaar op elke maat te maken, stevig genoeg ook.
door twee knoppen los te draaien kan je het of inklappen..of eruit nemen..het weg pakken en terugzetten kost misschien 2 minuten tijd.

de temperatuur in de auto met klep open is afhankelijk van de buitentemperatuur...mijn honden zitten als ik lesgeef op de hondenschool in de auto met de klep open (met de riem aan de trekhaak)altijd in de schaduw en in de winter als het erg koud is met de klep dicht.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”