Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teek in oor

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Teek in oor

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Leroy heeft een hele vieze dikke witte teek aan de binnenkant van z'n oor. Op z'n flappie, zegmaar :mrgreen:
Nou is het een beetje lastig om weg te halen, omdat hij steeds met z'n kop schudt. Meestal is het verwijderen geen probleem maar dit schiet niet op. Iemand een handige tip? :engel:

Het heeft trouwens kleine gele bolletjes eromheen, zijn dat tekenpoepjes?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Teek in oor

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind het tot nu toe met kleine teken het makkelijkst met een stukje wcpapier tussen je vingers wegtrekken. Als de teek wat dikker is kan je het denk ik handiger met zo'n tekenlepeltje doen. En even iemand vragen om Leroy zn hoofd voor je vast te houden?

Jura had er laatst eentje onder haar kin, dat was ook niet zo'n handige plek met weghalen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Met wcpapier? Laat je dan niet een deel teek zitten? Ik draai ze altijd uit, maar dit jaar heeft B er nog geen gehad. Vorig jaar had hij ze ook wel eens in zijn oor, dan hield ik met mijn ene hand zijn hoofd vast en met de andere draaide ik de teek weg.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hilde schreef:Met wcpapier? Laat je dan niet een deel teek zitten? Ik draai ze altijd uit, maar dit jaar heeft B er nog geen gehad. Vorig jaar had hij ze ook wel eens in zijn oor, dan hield ik met mijn ene hand zijn hoofd vast en met de andere draaide ik de teek weg.
Nee als het een kleine teek is die er net zit die trek je gewoon voorzichtig los, je voelt dan ook echt een 'plopje' bij het loskomen.
Ik check altijd even voor de zekerheid hoor maar tot nu toe altijd de hele teek er uit gekregen. Misschien heb ik er wel talent voor. :D
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Shelly had een keer op precies dezelfde plek een teek, op het kleine stukje kraakbeen wat voor het oorgat flappert, zeg maar. En die zat vast! Die zat gewoon in het kraakbeen voor een gedeelte en kwam er in delen uit. Een paar dagen later kwam er nog wat uit. Ik had toen een plastic tekentang, meteen weggegooid, wat een troep. Ik heb nu een tekenlus gekocht maar nog niet hoeven gebruiken. Het deed trouwens ook pijn bij Shelly, ik mocht even niet meer aan haar oren komen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, Tama heeft ze ook weleens in haar vulva, dus dames vulva's controleren voortaan. Hahahaha.

Ik haal teken gewoon met mijn nagels weg kan mijn handen toch wassen daarna. Vind het ook geen leuk werkje maar vind het met mijn nagels nog het makkelijkst gaan, heb hier een heel assortiment aan tekenverwijderaars maar mijn nagels werken gewoon het best.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

In dr vulva...? Brrrr!
Dalijk meteen ff bij Bo checken :LOL:
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Even iemand anders 'm goed vast laten houden, zodat hij niet kan schudden. En dan met een tekentang of pincet eruit draaien. Die gele bolletjes zouden ook eitjes kunnen zijn (even googlen bij afbeeldingen). Zou die ook weg halen dan.
Afbeelding
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sanne&Bo schreef:In dr vulva...? Brrrr!
Dalijk meteen ff bij Bo checken :LOL:

Ja in de vulva, ik keek omdat ik er iets geks aan zag deed hem een beetje uit elkaar en zag die teek zitten.
Op de anus en op de ooglid vind ik een teek ook lastig te verwijderen, als de teek op haar anus zit pak ik meestal wel een wcpapiertje want als ik hem daar zie loop ik meestal buiten en kan dan niet gelijk mijn handen wassen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Afbeelding

Ideaal ding, altijd bij de hand (aan de sleutelbos) niet meer draaien gewoon de teek vastschuiven en iets scheef wegtrekken. Snel teek heeft echt niets door en heel weinig kans dat de teek 'spuugt'
Tick Key heet ie!
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Jeej, gelukt :cheer:
Hij bleef nu heel netjes liggen, topper. Met de achterkant van het plastic tangetje, komt op hetzelfde neer als de tick key denk ik. Inderdaad ideaal!
Ik ben niet zo'n held hoor, om dat met m'n handen te doen :schrik:
gonnie schreef:Ach, Tama heeft ze ook weleens in haar vulva, dus dames vulva's controleren voortaan. Hahahaha.
:O: Oooh, dat is echt naar!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”