Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poedelliefhebbers opgelet: Dit is Sam!
Moderator: moderatorteam
-
Sam!
- Zeer actief
Poedelliefhebbers opgelet: Dit is Sam!
Gezien de vele poedelliefhebbers op dit forum wil ik jullie de avonturen van Sam niet onthouden. Daarnaast de onweerstaanbare behoefte om op sommige topics te kunnen reageren:
@ bouvierpoedel
“Das net zoiets als vampieren buiten de deur houden met een kruis of streng knoflook aan je deur of om je hals.” ( viewtopic.php?f=16&t=248359)
Vraag: Wat doe jij om de vampieren buiten de deur houden?
Enfin even de formele voorstelstatistieken om de meest gestelde "Sam-vragen" af te dekken:
Naam: Sam
Ras : Standaard Poedel (ookwel Koningspoedel)
Kleur: Zwart
Leeftijd: Bijna 3,5 jaar
Geslacht: Gecastreerde reu
Karakter: Italiaans macho mannetje (zeer populair bij de teefjes)
Gewicht: ± 22 kg
Schofthoogte: 60 cm
Voeding: Carnibest, ongekookt eitjes, eendenekken, gedroogde lucht pijpen...en pannenkoeken
Vacht onderhoud: 2 x per week borstelen, om de 2 á 3 weken in bad, snuitje en voetjes scheren
(Oster gold tondeuse) en om de 6 á 7 weken naar de trimster (Fokster van dwerg en toy poedels),
Activiteiten: Heel veel wandelen, agility, binnenkort een freestyle frisbee workshop
Gezinssamenstelling: Bazin (38 jr), Baas (43 jr) en twee Brits korthaar katers (beide 7 jr)
Woonachtig: Zuid-Limburg
Sam is onze eerste hond en ik moet zeggen dat ik me niet bewust was van de sociale interactie die je hebt met andere hondeneigenaren en honden. Meestal onzettend leuk, soms wat minder.
Ik vind het geweldig om de interactie tussen honden onderling te zien. Sam heeft geen enkel probleem om te communiceren met welk ras dan ook. Opmerkelijk vind ik de wijze waarop sommige “ervaren” hondenbazen hun hond “lezen”.
Groetjes,
Leonie
@ bouvierpoedel
“Das net zoiets als vampieren buiten de deur houden met een kruis of streng knoflook aan je deur of om je hals.” ( viewtopic.php?f=16&t=248359)
Vraag: Wat doe jij om de vampieren buiten de deur houden?
Enfin even de formele voorstelstatistieken om de meest gestelde "Sam-vragen" af te dekken:
Naam: Sam
Ras : Standaard Poedel (ookwel Koningspoedel)
Kleur: Zwart
Leeftijd: Bijna 3,5 jaar
Geslacht: Gecastreerde reu
Karakter: Italiaans macho mannetje (zeer populair bij de teefjes)
Gewicht: ± 22 kg
Schofthoogte: 60 cm
Voeding: Carnibest, ongekookt eitjes, eendenekken, gedroogde lucht pijpen...en pannenkoeken
Vacht onderhoud: 2 x per week borstelen, om de 2 á 3 weken in bad, snuitje en voetjes scheren
(Oster gold tondeuse) en om de 6 á 7 weken naar de trimster (Fokster van dwerg en toy poedels),
Activiteiten: Heel veel wandelen, agility, binnenkort een freestyle frisbee workshop
Gezinssamenstelling: Bazin (38 jr), Baas (43 jr) en twee Brits korthaar katers (beide 7 jr)
Woonachtig: Zuid-Limburg
Sam is onze eerste hond en ik moet zeggen dat ik me niet bewust was van de sociale interactie die je hebt met andere hondeneigenaren en honden. Meestal onzettend leuk, soms wat minder.
Ik vind het geweldig om de interactie tussen honden onderling te zien. Sam heeft geen enkel probleem om te communiceren met welk ras dan ook. Opmerkelijk vind ik de wijze waarop sommige “ervaren” hondenbazen hun hond “lezen”.
Groetjes,
Leonie
Laatst gewijzigd door Sam! op 03 aug 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Poedelliefhebbers opgelet: Dit is Sam!
Leuk voorstelbericht
Welkom.
Welkom.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Van harte welkom. Hier in de buurt zie ik geen poedels maar hier op het forum ben ik het ras erg gaan waarderen.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Welkom en veel plezier op het forum. Mooie naam voor je poedel. 

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
Sam!
- Zeer actief
Dank jullie wel,
Wij zijn zelf ook nog nooit een grote poedel tegen gekomen. Wel hebben we Sam wel eens meegenomen (als toeschouwer) naar hondenshows. Hij was totaal niet geinteresseerd in de poedels, wolfshonden en mollossers dat was helemaal zijn ding.
Tja, mensen hebben een bepaald beeld van een poedel. De eerste reactie van manlief:
een POEDEL! Daar ga ik niet mee lopen! Na twee dagen was ie om. Ik verbaas me dagelijks over de leuke reacties van mensen. Zelfs 16 jarige brommer/scooter gastjes: "mevrouw, wat een vet coole hond heeft u" huh... als ik nou met een stafford liep.
De naam Sam hebben we pas gekozen toen we hem als pup ophaalden. Niks truttigs, eerlijk, trouw en eenvoudig. (de naam Buxus is in der tijd ook gepasseerd). Hmmm Hilly45 ik zie nu pas dat jouw schapendoes ook Sam heet! Inderdaad een mooie naam
Wij zijn zelf ook nog nooit een grote poedel tegen gekomen. Wel hebben we Sam wel eens meegenomen (als toeschouwer) naar hondenshows. Hij was totaal niet geinteresseerd in de poedels, wolfshonden en mollossers dat was helemaal zijn ding.
Tja, mensen hebben een bepaald beeld van een poedel. De eerste reactie van manlief:
een POEDEL! Daar ga ik niet mee lopen! Na twee dagen was ie om. Ik verbaas me dagelijks over de leuke reacties van mensen. Zelfs 16 jarige brommer/scooter gastjes: "mevrouw, wat een vet coole hond heeft u" huh... als ik nou met een stafford liep.
De naam Sam hebben we pas gekozen toen we hem als pup ophaalden. Niks truttigs, eerlijk, trouw en eenvoudig. (de naam Buxus is in der tijd ook gepasseerd). Hmmm Hilly45 ik zie nu pas dat jouw schapendoes ook Sam heet! Inderdaad een mooie naam
- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Contacteer:
welkom!

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Welkom hier op dit forum, leuke hond heb je.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ook namens de 'boerenpoedels' oftewel waterhonden, van harte welkom!
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Welkom op het forum, weer iemand met een standaard poedel, leuk.
Veel plezier hier.
Veel plezier hier.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Sinds anderhalve week een Grote Poedel in huis hier, een bruin teefje van 5 maanden.
Inderdaad, die reacties zijn zo verschillend, heel leuk.
veel plezier hier, ik hoop nog veel te lezen over Sam!
Inderdaad, die reacties zijn zo verschillend, heel leuk.
veel plezier hier, ik hoop nog veel te lezen over Sam!
-
moonsparkle
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Wanneer komt de poedel wandeling? Lijkt me zo leuk om ze allemaal samen te zien. heb zelf een middenslag poedel
-
Sam!
- Zeer actief
nogmaals dank voor jullie warme welkom.
@*Ester: Geweldig een Bruine grote poedel, de bruinen schijnen de clowntjes onder de poedels te zijn. Daar zul je je handen vol aan hebben. Past, denk ik, super bij de Corgi ook clowntjes. Naast de Deerhound is de Welsh Corgi Cardigan het favoriete ras van manlief. Uiteindelijk besloten we dat een Corgi als eerste hond waarschijnlijk een te grote uitdaging voor ons zou zijn. Over twee weken gaan we een workshop freestyle frisbee doen daar zal ik verslag van uit brengen op HF.
@Moonsparkle: tja een poedelwandeling, ik heb wel eens geprobeerd om poedelbezitters te mobilizeren hier in zuid-limburg maar er was weinig animo. Overigens lijkt Sam weinig interesse in poedels hebben. Tijdens het tv programma "Breed all about it" werden 4 rassen besproken waaronder de poedel. Bij drie van de vier rassen (oa Airdale terrier) keek Sam aandachtig naar de tv, en ja hoor zodra de poedels aan de beurt waren draaide hij zich subiet om. Hij ging er met z'n kont naar toe zitten. Overigens laat onze trimster Sam bij haar toy en dwerg poedel pupjes om dat hij zo voorzichtig en lief voor die kleintjes is. Daarnaast heeft ze ook Duitse doggen en laat Sam soms stoeien met een puber Duitse dogge reu, volgens mij vindt Sammetje dat toch veeel leuker dan zo voorzichtig zijn.
@*Ester: Geweldig een Bruine grote poedel, de bruinen schijnen de clowntjes onder de poedels te zijn. Daar zul je je handen vol aan hebben. Past, denk ik, super bij de Corgi ook clowntjes. Naast de Deerhound is de Welsh Corgi Cardigan het favoriete ras van manlief. Uiteindelijk besloten we dat een Corgi als eerste hond waarschijnlijk een te grote uitdaging voor ons zou zijn. Over twee weken gaan we een workshop freestyle frisbee doen daar zal ik verslag van uit brengen op HF.
@Moonsparkle: tja een poedelwandeling, ik heb wel eens geprobeerd om poedelbezitters te mobilizeren hier in zuid-limburg maar er was weinig animo. Overigens lijkt Sam weinig interesse in poedels hebben. Tijdens het tv programma "Breed all about it" werden 4 rassen besproken waaronder de poedel. Bij drie van de vier rassen (oa Airdale terrier) keek Sam aandachtig naar de tv, en ja hoor zodra de poedels aan de beurt waren draaide hij zich subiet om. Hij ging er met z'n kont naar toe zitten. Overigens laat onze trimster Sam bij haar toy en dwerg poedel pupjes om dat hij zo voorzichtig en lief voor die kleintjes is. Daarnaast heeft ze ook Duitse doggen en laat Sam soms stoeien met een puber Duitse dogge reu, volgens mij vindt Sammetje dat toch veeel leuker dan zo voorzichtig zijn.
-
moonsparkle
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Zuid-limburg sja dat zou voor mij ook te ver zijn. Ik woon in midden nederland.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De Corgi en de Poedel hebben het wel naar hun zin samen jaSam! schreef:nogmaals dank voor jullie warme welkom.
Leuk die workshop, moet je zeker een (foto)verslagje van maken!
Handen vol...nou ja...laat ik het zo zeggen: ineens veel minder tijd om te forummen, beter toch
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ook hier zo'n zwarte krulle bol.
Hier blijft ook iedereen zich verbazen over hoe leuk poedels eigenlijk zijn.
Jammer dat je zo verweg woont!
Ga ik toch nog een vraag stellen, welke fokker komt Sam vandaan? Want daar kan ik niet achter komen
(of het moet net zo'n duivelsgebroed zijn als Dana en bij Kees vandaan komen
)
Hier blijft ook iedereen zich verbazen over hoe leuk poedels eigenlijk zijn.
Jammer dat je zo verweg woont!
Ga ik toch nog een vraag stellen, welke fokker komt Sam vandaan? Want daar kan ik niet achter komen

-
Sam!
- Zeer actief
Hi Judith,
Sam komt van Standing Strong uit Dedemsvaart
Zijn stamboom naam: Standing Strong Sultans of Swing (het hele nestje is vernoemd naar nummers van de Dire Straits).
Altijd lachen die stamboom namen:
Sam's vader: Avatar Hailezelassie (Tristan)
Sam's moeder: Standing Strong Emotional Rescue (Gloria)
Groetjes,
Leonie
Sam komt van Standing Strong uit Dedemsvaart
Zijn stamboom naam: Standing Strong Sultans of Swing (het hele nestje is vernoemd naar nummers van de Dire Straits).
Altijd lachen die stamboom namen:
Sam's vader: Avatar Hailezelassie (Tristan)
Sam's moeder: Standing Strong Emotional Rescue (Gloria)
Groetjes,
Leonie
- 14daysinaweek
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
Welkom Leonie! Prachtige hond hoor! Heel veel plezier hier, zo te zien gaat dat wel goed komen!
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Welkom Sam en Leonie.
Leuke manier van voorstellen!!
Leuke manier van voorstellen!!

------Groetjes Prana-----