Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel
Moderator: moderatorteam
-
saaflip
- nieuw lid
- Aantal honden: 2
Teckel
Hoi, ik wil me even voorstellen. Ik ben Rosa, moeder van drie kinderen. Dat zijn mijn varkentjes. Verder ben ik de trotse verzorger van een gladharige black and tan dwergteckel, hij weet zelf niet dat hij een dwerg is. Ook hebben we sinds een anderhalve maand een kleiner teckeltje wildkleur. Met dit hummeltje is het een en ander aan de hand. Ik heb haar meegenomen om tijdelijk te verzorgen naar huis in de buurt van Eindhoven. Ons Saartje is gevonden in Someren-Heide met een te klein slecht oogje. Het was nog een pupje toen ze, in mei werd gevonden. Ze is naar het asiel gebracht waar de dierenarts haar na twee weken zalven heeft geopereerd. Haar oogje is toen verwijderd. Mijn reutje is ontzettend lief voor haar. Het lijkt net of die twee voor elkaar zijn gemaakt. Wat ik me helemaal niet voor kon stellen, dat Flip want zo heet hij, het toe zou staan dat Saar mee eet aan een bot met rauw vlees, gebeurde toch. En dat terwijl hij alle andere honden naar de strot vliegt als ze maar in de buurt komen van zijn speeltjes, laat staan eten. Voor ons gezin was het niet moeilijk om de beslissing te nemen om Saar te houden. Omdat ik soms vragen heb over mijn hondjes meld ik me u aan op dit gezellige maar meestal ook leerzame forum.
- Mirella
- Zeer actief
Re: Teckel
welkom! fijn dat flip haar zo goed geaccepteerd heeft.
-
saaflip
- nieuw lid
Hallo allemaal, morgen worden alletwee mijn teckeltjes geholpen. Mijn reutje Flip heeft al sinds oktober vorig jaar een chipcastratie en mijn teefje Saar mag geen pups krijgen omdat zij een slecht oogje heeft. Ik ben heel erg benieuwd of ze morgen vervelend naar elkaar gaan doen omdat ze onder narcose zijn geweest. Is er iemand met ervaring op dit gebied en hoe hebben jullie dat aangepakt. Heb je de honden meteen weer bij elkaar gelegd of zijn ze appart gezet zodat ze de eerste dag alleen moeten slapen. Mijn hondjes liggen meestal tegen elkaar aan, maar ik heb het teefje pas anderhalve maand. Omdat we niet helemaal zeker zijn over haar leeftijd vond de dierenarts het slimmer om ook haar nu te opereren. Ze heeft inmiddels wel al haar tanden gewisseld (de bovenhoek(melk)tandjes bij ons twee weken geleden) maar dan is het nog moeilijk om haar leeftijd te schatten. Omdat de chip waarschijnlijk binnenkort uitgewerkt is was Flip nu ook aan de beurt. We hebben bij hem eerst gekeken of zijn zenuwen een beetje beter werden na castratie. Dat is duidelijk het geval, ook de voorhuidontsteking is nu weg. Dat is wel zo fris met een hond die altijd bij iemand van ons op schoot ligt. Dus na een lang verhaal, heeft er iemand ervaring met het tegelijk opereren van twee hondjes?
-
saaflip
- nieuw lid
Sorry Mirella dat ik niet eerst bedankt heb voor je welkom, maar ik maak me een beetje zorgen om de operaties morgen. Daarom was ik maar meteen aan het typen geslagen, maar dus alsog bedankt en wat zul jij je handen vol hebben met zes honden.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Van harte welkom op dit forum.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
-
saaflip
- nieuw lid
Hoi Nanna,
De reden dat Saartje nu al geopereerd gaat worden is dat ze echt geen pups mag krijgen. Bovendien is het een afweging omdat Flip wel snel gecastreerd moet worden omdat anders de chip niet meer werkt. Die is bijna een jaar geleden gezet. Dan was het slimmer om ze maar alletwee tegelijk te opereren omdat ze dan alletwee een dag of wat van de wap zijn en niet de een na de ander. De dierenarts gaf aan dat ze dan niet van elkaars zwakte (of hoe je het noemen wilt) gebruik gaan maken. Eigenijk heb ik niet te kiezen dus. Voor wat betreft het wisselen, de hoektandjes die wij eruit hebben zien gaan zaten helemaal ingeklemd tussen de nieuwe al volledig doorgekomen volwassen tanden. Bij mijn reutje heeft dat ook erg lang zo gezeten Daar ben ik ook voor bij de dierenarts geweest. Bij hem zijn ze na 7 mnd. eruit gegaan (ook vanzelf). Dat werd wel tijd toen, anders had de dierenarts ze moeten trekken. Dus echt een leeftijd aan Saar toekennen is moeilijk en we weten ook niet of ze al loops is geweest.
De reden dat Saartje nu al geopereerd gaat worden is dat ze echt geen pups mag krijgen. Bovendien is het een afweging omdat Flip wel snel gecastreerd moet worden omdat anders de chip niet meer werkt. Die is bijna een jaar geleden gezet. Dan was het slimmer om ze maar alletwee tegelijk te opereren omdat ze dan alletwee een dag of wat van de wap zijn en niet de een na de ander. De dierenarts gaf aan dat ze dan niet van elkaars zwakte (of hoe je het noemen wilt) gebruik gaan maken. Eigenijk heb ik niet te kiezen dus. Voor wat betreft het wisselen, de hoektandjes die wij eruit hebben zien gaan zaten helemaal ingeklemd tussen de nieuwe al volledig doorgekomen volwassen tanden. Bij mijn reutje heeft dat ook erg lang zo gezeten Daar ben ik ook voor bij de dierenarts geweest. Bij hem zijn ze na 7 mnd. eruit gegaan (ook vanzelf). Dat werd wel tijd toen, anders had de dierenarts ze moeten trekken. Dus echt een leeftijd aan Saar toekennen is moeilijk en we weten ook niet of ze al loops is geweest.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Welkom!
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je je teefje ook laat castreren - ik snap dat zij niet geschikt is om mee te fokken, maar een zwangerschap is natuurlijk ook op andere manieren te voorkomen. Als je reu toch al gecastreerd is, hoef je ook niet bang te zijn voor ongelukjes met die twee. Maar dat even terzijde.
Ik zou ze na de operatie in ieder geval even apart houden tot ze weer een beetje bij hun positieven zijn. Daarna even kijken hoe ze op elkaar reageren; misschien kruipen ze uit zichzelf lekker tegen elkaar aan om hun roes uit te slapen. Dan lijkt me dat geen probleem.
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je je teefje ook laat castreren - ik snap dat zij niet geschikt is om mee te fokken, maar een zwangerschap is natuurlijk ook op andere manieren te voorkomen. Als je reu toch al gecastreerd is, hoef je ook niet bang te zijn voor ongelukjes met die twee. Maar dat even terzijde.
Ik zou ze na de operatie in ieder geval even apart houden tot ze weer een beetje bij hun positieven zijn. Daarna even kijken hoe ze op elkaar reageren; misschien kruipen ze uit zichzelf lekker tegen elkaar aan om hun roes uit te slapen. Dan lijkt me dat geen probleem.
- Mirella
- Zeer actief
logisch toch.sterkte morgen! hoop dat alles goed verloopt.saaflip schreef:Sorry Mirella dat ik niet eerst bedankt heb voor je welkom, maar ik maak me een beetje zorgen om de operaties morgen. Daarom was ik maar meteen aan het typen geslagen, maar dus alsog bedankt en wat zul jij je handen vol hebben met zes honden.
ik heb idd mn handen vol,maar mn hart nog voller
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
Ellen!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer: