Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu weet ik het even niet meer, gaat het zo wel goed? *Update

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Safari

Nu weet ik het even niet meer, gaat het zo wel goed? *Update

Ongelezen bericht door Safari »

Vier weken geleden is Bommel bij ons komen wonen. Veel te dik, 12,6 kilo. Kon nog geen 300 meter lopen en moest dan anderhalf uur uithijgen. Onder de vlooien en duizenden poepies, dubbele oorontsteking, een dichtgepuste neusplooi en veel te lange nagels met het leven tot in de punt.
Ik heb navraag gedaan bij zijn vorige DA en in januari woog hij 10 kilo en daar wil ik weer naar toe. Dus....

Op dieet, krijgt voer voor een hond van 9 kilo. Na 14 dagen bij mijn eigen DA 11,6 kilo. Als snack krijgt hij komkommer.
Ontvlooit en ontwormt, ingeent, iedere dag nagels vijlen, oorontsteking behandelen en neusplooi heeft inmiddels nieuwe roze huid.
De eerste dagen 6x per dag een heel klein stukje slenteren. Inmiddels twee x per dag ruim een half uur aan de wandel, 1 lange (4 km, meer kan hij nog niet) wandeling waarbij hij ook heen en weer loopt en scharrelt. Ook nog een laatste P&p rondje. Na de lange wandeling, die voor hem nog best een inspanning is, is hij met 10 minuten weer op adem.

Nou had ik afgelopen week een afspraak met mijn DA voor nacontrole van zijn oren. Helaas DA ziek, omdat het toch om een nacontrole ging heb ik besloten te wachtten tot ze terug is. Ze gaat alleen komende week op vakantie voor een weekje dus kan pas in week 42 terug.
Gisteren was ik op zoek naar plaatselijke evenementen en zag dat er een nieuwe dierenkliniek geopend is, die had een open dag waarbij je huisdier een gratis gezondheidscheck kon krijgen. Wij erheen met Bommel. Staat hij daar op de weegschaal (een splinternieuwe) weegt hij daar 12,4 :O: :jank: Vinden ze twee kiezen met tandsteen, moest hij maar even voor onder narcose :ugh: Snap best dat dat tzt zal moeten gebeuren maar niet dit ras met overgewicht. Tot overmaat van ramp waren zijn oren ook nog wat onrustig. Verdomme daar sta je dan met je goede zorgen, wordt en meteen onzeker van GGGrrrrrr

Ik heb een kluif voor hem gekocht om hem te leren kauwen, wie weet gaat er dan al wat tandsteen af. Light voer gehaald. Er gaat nu dan maar weer dagelijks een anti-bacterieele cleaner in zijn oren. Gelukkig geen vlooien gevonden.

Moest het even kwijt.
Laatst gewijzigd door Safari op 27 okt 2012 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Nu weet ik het even niet meer, gaat het zo wel goed?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan niet allemaal in korte tijd over zijn natuurlijk.
Maar geloof dat je wel op de goede weg bent en de hond al veel meer baat heeft en beter is dan dat hij was.
Dus ja het gaat goed ,dus gewoon zo doorgaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Die oren duurt echt lang hoor, wij hebben hetzelfde met Beanie gehad, qua gewicht, hoe vind je hem er op het oog uit zien dan? Die weegschaal kan wel helemaal verkeerd staan!

Ik denk dat je er echt wat meer tijd voor uit moet trekken, succes in iedergeval, een hondje wat zorgen meebrengt is nooit leuk
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Dat hij op 2 verschillende weegschalen niet hetzelfde gewicht heeft vind ik niet vreemd. Je bent nu de verschillen tussen de weegschalen aan het meten en niet of hij bijgekomen is of afgevallen :wink: Ik zou nog even kijken wat hij nu bij je eigen dierenarts weegt dán kun je er pas iets zinnigs over zeggen.
Safari

Als ik naar hem kijk zie ik dijen en schouders opduiken uit een laag die eerst alleen uit vet bestond (spieren sprak zij hoopvol) zijn vel begint ook te lellen ipv als een worst aan te sluiten. Zijn oren zijn nu het hoogste punt op zijn kop ipv die enorme nekrol die boven zijn kop uitstak.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Safari schreef:Als ik naar hem kijk zie ik dijen en schouders opduiken uit een laag die eerst alleen uit vet bestond (spieren sprak zij hoopvol) zijn vel begint ook te lellen ipv als een worst aan te sluiten. Zijn oren zijn nu het hoogste punt op zijn kop ipv die enorme nekrol die boven zijn kop uitstak.

Gaat prima dus!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Lekker doorgaan zoals je deed hoor! Laat je niet gek maken! :J:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Denk dat je goed gaat hoor.
Mijn honden hadden opeens ook een ander gewicht dan in Friesland trouwens, daar zijn gewoon verschillen :19:

Dat ze even narcose voorstellen vanwege dat tandsteen snap ik dan weer niet. Niet met deze hond en sowieso niet.
kijk eerst maar of je het zelf wegkrijgt.
Krijgt ie vers? Dan zou je een stuk knars kunnen proberen namelijk. Heb ik nog wel als je wilt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Als ik het zo lees, is hij al afgevallen, en dat is toch goed? Tja, de weegschaal zal wel anders staan, maar het kan ook zijn dat hij spierweefsel ontwikkeld heeft natuurlijk.
Verder lees ik dat het, beter gaat met hem, dat is toch goed? :cheer:

Die oren, tja, dat heeft vast tijd nodig...Straks gewoon weer even naar je eigen DA...Het komt wel goed
:E:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Safari

Marjoleine schreef:Denk dat je goed gaat hoor.
Mijn honden hadden opeens ook een ander gewicht dan in Friesland trouwens, daar zijn gewoon verschillen :19:

Dat ze even narcose voorstellen vanwege dat tandsteen snap ik dan weer niet. Niet met deze hond en sowieso niet.
kijk eerst maar of je het zelf wegkrijgt.
Krijgt ie vers? Dan zou je een stuk knars kunnen proberen namelijk. Heb ik nog wel als je wilt.
Ik ben (helaas) volledig van vers afgestapt nadat Rakker daar met een forse voedselallergie op reageerde. Dat is vermoedelijk op rund geweest en dat ben ik nu aan het uitsluiten. Gescheiden voeren of kluiven is hier helaas geen optie.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Het lijkt me zo te lezen dat je het best goed doet hoor en idd verschillende weegschalen hebben ook verschillende gewichten dus daar moet je je niet te veel op spannen.
Je ziet zelf op het oog dat hij gewicht begint te verliezen en het moet ook niet té snel gaan hé, hij heeft het tenslotte ook niet in één week erop gekregen.
Je doet hartstikke je best en zijn conditie wordt langzamerhand beter dus je mag best trots op jezelf zijn.
Wacht gewoon tot je eigen DA er is, die tandjes kunnen nog wel heel even wachten (tenzij hij er echt pijn aan heeft of zo maar dat lees ik er niet uit) .
Dus samengevat, ga zo door :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Safari

Gon schreef:Als ik het zo lees, is hij al afgevallen, en dat is toch goed? Tja, de weegschaal zal wel anders staan, maar het kan ook zijn dat hij spierweefsel ontwikkeld heeft natuurlijk.
Verder lees ik dat het, beter gaat met hem, dat is toch goed? :cheer:

Die oren, tja, dat heeft vast tijd nodig...Straks gewoon weer even naar je eigen DA...Het komt wel goed
:E:
Ja, je hebt gelijk. Hij is idd afgevallen, misschien wil ik wel te snel en die hele kilo was zo geweldig dat ik 200 gram wat weinig vond. Maar ja, 10 maanden a 200 gram is ook twee kilo :lol1:
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Als je duidelijk verschil ziet in conditie en uiterlijk dan is het toch goed? Spieren wegen meer dan vet... Laat je niet van de wijs brengen door een ander.
En je kunt ook zelf proberen de plaque eraf te krabben. Even een haakje vragen aan je tandarts en oefenen of je hond het toelaat. Anders moet je van het begin af aan opbouwen met tanden controle.
Van het tandvlees af naar de punt krabben met wat kracht. Soms schuif je zó de hele laag eraf.
Safari

Bedankt voor de tip, ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik het er ook zelf af kan krabben. Ik ga dat zeker proberen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als hij onder nacosen is gelijk even vragen of ze de nagels op maad willen knippen heb ik ook gedaan bij Blacky scheeld een hoop stre.
Ook hij was een spekie was echt een bench hondje zeg maar,naar veel lopen en klieren viel hij af als een tirelier.
Zelfs zo erg dat hij wat te mager werd ondanks hij best veel eet maar hij was geen beweging gewend.
Wel kon je toen echt spierballen voelen dat is wel gaaf.
In December is hij hier een jaar en is ondertussen weer iets aan bijkomen en is hij keurig op maat.
Ik zou zeggen geef het de tijd dat komt vast goed.
En Ruby rommelt gronisch met haar oren helaas daar heb ik standaard zalf voor
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

mijn ouders kregen hun 10 jarig hondje en die was net een rollade.
het heeft een jaar geduurd maar nu is ze prachtig op gewicht en kan weer heerlijk meehuppelen.
dus geef het wat tijd. het kan niet in 1 keer.
Safari

Ik ben vorige week overgestapt op echt dieet voer ipv minder voeren van normaal voer. Hij is 300 gram afgevallen met dit nieuwe voer. Gisteren weer onze 4km route gelopen en hij gaat af en toe in galop en trekt dan een sprintje. 1 keer was vrouwtje uit zicht :schrik: en toen was hij als eerste weer bij me. Deze keer de hele wandeling flink doorgestapt zonder pauze en hij kan het prima bijhouden.
De Serrano ham kluif (ja ik weet het....varken maar is in de dierenwinkel te koop) heeft er voor gezorgd dat het grootste brok tandsteen verdwenen is. Ook is zijn tandvlees roze aan het worden ipv knalrood en gezwollen.
Ik heb als tractatie rauwe wortels aan de komkommer en appels toegevoegd en jee, wat vinden ze het lekker. Alleen als Bommel iets nieuws te eten krijgt legt hij het heel beleefd op de grond. Het is dan de bedoeling dat je het in je hand houdt zodat meneer een hapje kan nemen. Daarna neemt hij de rest wel gewoon aan.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Zo te lezen gaat het uitstekend met Bommel. :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jullie komen er wel!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Safari

EstherK schreef:Zo te lezen gaat het uitstekend met Bommel. :ok:
Jaaaaaaaaa, tenminste...... ik moet nu plastische chirurgie gaan overwegen :LOL: Hij houdt een beetje vel over en begint steeds meer op een sharpei te lijken :schrik: De DA (niet mijn eigen) had het al over het wegwerken van zijn lipplooien. Dacht het niet :O: die soppen we wel uit.
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Klinkt goed :ok: . Hij zal blij zijn met jou en wat lief dat jij je zo inzet voor hem.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Gaat goed dus, prettig hoor!
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Bommel is een mops gok ik? Zoals een paar al gezegd hebben, staar je niet blind op het gewicht maar kijk naar de hond. Mijn Bram weeg 11.5 kilo is verre van dik :wink:

Voor de tandsteen kan je inderdaad kauwdingen geven en/of een krabber gebruiken.

Bram zijn oren kunnen ook snel vies worden en ik gebruik daar Otoclean voor, werkt voor hem perfect!
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Houdt er ook rekening mee dat hij nu ook spieren gaat krijgen. Die wegen ook mee. Dus al lijkt hij niet veel afgevallen, hij kan meer spierweefsel hebben gekregen :wink: En die overtollige huid kan misschien ook een hoop weggegwerkt worden door spieren.Het kan allemaal niet zo snel. Het heeft tijd nodig. Jullie komen er wel! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Safari

Kristina schreef:Bommel is een mops gok ik? Zoals een paar al gezegd hebben, staar je niet blind op het gewicht maar kijk naar de hond. Mijn Bram weeg 11.5 kilo is verre van dik :wink:

Voor de tandsteen kan je inderdaad kauwdingen geven en/of een krabber gebruiken.

Bram zijn oren kunnen ook snel vies worden en ik gebruik daar Otoclean voor, werkt voor hem perfect!
Ik heb geen probleem met een gewicht van 11,5 (al woog hij in januari 10 kilo) als dat een gezond gewicht is en uit spieren zou bestaan. Ik heb wel problemen met vet, veel te veel vet. Dat moet er gewoon af en als daarvoor in de plaats spieren komen vind ik het prima. De krabber is in bestelling en ook ik gebruik nu een cleaner voor zijn oren. Nu om de dag maar het is de bedoeling om die 1x per week als onderhoud te gaan gebruiken.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Bedenk ook dat als hij nu meer beweegt er meer spieren komen en die wegen in verhouding meer dan vet, dus het is logisch dat hij ook weer wat aankomt alvorens echt te gaan afvallen !!!
Pas als de conditie verbeterd is kun je echt gaan kijken qua afvallen, geeft het eerst tijd !
Sandra
Afbeelding
Safari

Re: Nu weet ik het even niet meer, gaat het zo wel goed? *Up

Vandaag Bommel weer op de weegschaal, ik houd onze eigen schaal maar aan en hij weegt nu 11,7 kilo :cheer:
We zijn vanmiddag gaan wandelen met Lijn en Vedette en hebben bijna twee uur gelopen.Hij heeft het prima volgehouden. Eenmaal aangekomen in de auto zuchtte hij eens diep en is meteen in slaap gevallen. Ik kan nu zijn ruggewervels en schouders voelen en ook al vaag wat ribben. Er zit echt nog teveel spek maar we gaan de goede kant op. Aan 1 kant van zijn gebit zit al geen tandsteen meer, aan de andere een stuk minder. Er zijn nog maar twee nagels krom en te lang en die vijlen we, de rest staan inmiddels netjes recht op de grond en slijten vanzelf.
Ik ben afgelopen week met homeopatische druppeltjes begonnen voor zijn oren en zijn weerstand. Normaal zaten zijn oren na twee dagen alweer onder de prut.
Afgelopen woensdag heb ik zijn oren weer met cleaner gedaan en tot nu toe zijn ze schoon en rustig dus ook daar ben ik (voorzichtig) optimistisch over.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat het beter gaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Dat gaat goed hoor! :ok:
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

ik ben zo benieuwd naar fotos, of ben ik daar de enige in :denken:

edit: super dat hij het goed heeft bij jou natuurlijk!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Safari

wiebel schreef:ik ben zo benieuwd naar fotos, of ben ik daar de enige in :denken:

edit: super dat hij het goed heeft bij jou natuurlijk!
Die zijn er , alleen heeft Twinkeltje die voor mij geplaatst.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”