Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring Doils joint

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ervaring Doils joint

Ongelezen bericht door Joera »

Hoe is jullie ervaring met Doils joints ten opzichte van andere supplementen met visolie?
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Ervaring Doils joint

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

casper heeft ernstige artrose in zijn beide knieën en zit op de doils joint. ik ben erg tevreden over doils en ook over cat oils = hetzelfde maar voor katten.
ellen
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Heb je eerder ook andere supplementen gebruikt met visolie? Bijvoorbeeld gewoon van de hema of kruidvat bijvoorbeeld?
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik had hiervoor zalmolie van de dierendrogist, die kregen de andere honden ook door hun eten heen. de andere honden krijgen nu geen zalmolie meer omdat ze nu ander voer hebben. casper zit en blijft op de doils en ik vind wel dat hij "gesmeerder"loopt en af en toe een sprintje trekt. maar als je hond niks aan zijn gewrichten heeft dan zal ik gewoon zalmolie geven.
ellen
Afbeelding
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Ik heb een tijdje geleden ook gekeken naar zulke producten, zoals catoils en overige producten waar omega 3 in zit. En als je kijkt naar de hoeveelheid DHA en EPA in hun 'joint' product, dan is dat 100 EPA en 500 DHA per ml. Als je dan even verder kijkt naar voedingsproducten die dit ook bevatten, dan zal je zien dat een 85 gram sardientjes in blik. (in olie) 402 mg EPA bevat en 433 mg DHA. De waarde van 85 gram gekweekte zalm is zelfs 587 mg EPA en 1,238 mg DHA. En 85 gram tonijn is iets van 40 EPA en 190 DHA. Iets minder dus, maar in een blikje zit 130 gram (uitgelekt gewicht), dus dan neem je gewoon 2 blikjes om de waarde omhoog te gooien.

Dus om een, misschien verwarrend, verhaal kort te houden: Ik geef nu vaker vis aan mijn 10 jarige kat met zware artrose en dan vooral sardientjes en tonijn, of als het in de reclame is: zalm. Zelf vind ik volledige voeding altijd een betere wisselwerking hebben dan iets wat geselecteerd is, zoals de olie. Daarnaast heeft een blikje sardientjes of zalm precies dezelfde werking als de Catoil. Ik kan niet zeggen of je goedkoper uit bent, want dat hangt ervanaf welke vis je koopt en wat je beweegreden is om te kiezen voor olie of vis, maar mijn eigenwijze kat eet sardientjes vlotjes op en gaat op de vlucht voor elk pipetje wat ze ziet. :mrgreen:

Ik zeg niet dat de olie niet werkt of iets, want dat doet het wel. Ik wilde even een alternatief aangeven, omdat je vroeg naar overige supplementen of oliën. :D
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Stelde toevallig vorige week de vraag aan de kinesiste die onze honden behandelt, welke supplementen aan te raden zijn, omdat ik door het bos de bomen niet meer zag. Ze stelde dat bij de meeste supplementen het probleem vooral is dat er niet de juiste 'bijproducten' bijzitten die er voor zorgen dat de goeie elementen effectief kunnen opgenomen worden door het lichaam.
Zij noemde Doils Joint als één van de aanraders..
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Joera
Zeer actief

tollerlover schreef:ik had hiervoor zalmolie van de dierendrogist, die kregen de andere honden ook door hun eten heen. de andere honden krijgen nu geen zalmolie meer omdat ze nu ander voer hebben. casper zit en blijft op de doils en ik vind wel dat hij "gesmeerder"loopt en af en toe een sprintje trekt. maar als je hond niks aan zijn gewrichten heeft dan zal ik gewoon zalmolie geven.
ellen
Het gaat idd om gewrichtsproblemen.
Dus om een, misschien verwarrend, verhaal kort te houden: Ik geef nu vaker vis aan mijn 10 jarige kat met zware artrose en dan vooral sardientjes en tonijn, of als het in de reclame is: zalm. Zelf vind ik volledige voeding altijd een betere wisselwerking hebben dan iets wat geselecteerd is, zoals de olie. Daarnaast heeft een blikje sardientjes of zalm precies dezelfde werking als de Catoil. Ik kan niet zeggen of je goedkoper uit bent, want dat hangt ervanaf welke vis je koopt en wat je beweegreden is om te kiezen voor olie of vis, maar mijn eigenwijze kat eet sardientjes vlotjes op en gaat op de vlucht voor elk pipetje wat ze ziet
Mijn honden eten rauw, dus krijgen ook vaak barf, ik geef ze nu een keer peer week vis. Dit varieert van sardines, wijting, haring of zalmkarkas. Ik heb geen idee of ze daar dan ook die extra omega 3 uithalen? Ik wil het in ieder geval op regelmatige basis geven voor de gewrichten en ik dacht dat dagelijks vis eten weer niet goed was?
Stelde toevallig vorige week de vraag aan de kinesiste die onze honden behandelt, welke supplementen aan te raden zijn, omdat ik door het bos de bomen niet meer zag. Ze stelde dat bij de meeste supplementen het probleem vooral is dat er niet de juiste 'bijproducten' bijzitten die er voor zorgen dat de goeie elementen effectief kunnen opgenomen worden door het lichaam.
Zij noemde Doils Joint als één van de aanraders..
Ik zie inderdaad ook door de bomen het bos niet meer, en aangezien Doils Joint best prijzig is, wil ik wel weten of het inderdaad beter werkt dan een supplement van de drogist oid.

Bedankt voor jullie antwoorden :ok:
Afbeelding
Kirry
Zeer actief

Joera schreef:Mijn honden eten rauw, dus krijgen ook vaak barf, ik geef ze nu een keer peer week vis. Dit varieert van sardines, wijting, haring of zalmkarkas. Ik heb geen idee of ze daar dan ook die extra omega 3 uithalen? Ik wil het in ieder geval op regelmatige basis geven voor de gewrichten en ik dacht dat dagelijks vis eten weer niet goed was?
Daar halen ze inderdaad die extra omega 3 uit. Zelf moet ik ook nog uitvinden in hoevaak ik vis moet geven. Momenteel wissel ik het af met haar vaste kvv voer. Dan bijvoorbeeld een keer rond de lunch een blikje tonijn en 's avonds haar Tinlo kvv. Ik speel er zelf nu nog mee, maar ik heb het even opgezocht: 2 keer per week 800 mg voor een hond met een gewicht van over de 30 kilo. (Dat is dus een flinkerd, haha!) En voor honden onder de 30 kilo is 250 mg per week prima. Duuuus.. even rekenen. :oeps: Dat is dan twee blikjes sardientjes per week of 1 keer 85 gram zalm. Nou, dat is goed te doen!

Omega 3 en omega 6 is ook niet iets wat je overdreven veel wilt geven. Te hoge dosissen kan het lijf niet aan en dan gaat het lichaam chemische oxidatie processen aan om het kwijt te raken. Dit is helemaal niet zo'n gezond proces, want de oxidatie schaadt weer lichaamscellen. Tegenwoordig wordt er in 'de mode' iets teveel overdreven over de benodigde hoeveelheden omega 3 en 6, dus ik geloof best dat 250 mg voor honden onder de 30 kilo meer dan zat is. Mensen hebben ook maar 2 tot 3 keer per week omega 3 nodig. :wink:
Joera
Zeer actief

Mijn dikkerd is 47 kilo. Maar ik vraag me af of het voldoende ondersteuning aan de gewrichten geeft als je ze maar 2 x per week geeft.
Afbeelding
Kirry
Zeer actief

Joera schreef:Mijn dikkerd is 47 kilo. Maar ik vraag me af of het voldoende ondersteuning aan de gewrichten geeft als je ze maar 2 x per week geeft.
De cijfers geven aan van wel, en teveel omega 3 is ook niet goed. Ik probeer het gewoon en ze doet het er tot nu toe goed op. Ik geef haar ook al een hele tijd glucosamine. Misschien is dat ook een idee als extra supplement.
Joera
Zeer actief

Hij krijgt idd al glucosamine/chondroteine 2x daags. Thnx :ok:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik heb nooit wat anders geprobeerd, maar Sacha loopt echt beduidend beter op Doils dan zonder. Ik ben er erg tevreden over.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Mocht je het met vis wilen doen, dan is makreel een goede keuze.
Joera
Zeer actief

Saschesfloor schreef:Ik heb nooit wat anders geprobeerd, maar Sacha loopt echt beduidend beter op Doils dan zonder. Ik ben er erg tevreden over.
Kijk dat is ook goed om te horen :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

nusca schreef:Mocht je het met vis wilen doen, dan is makreel een goede keuze.
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker bestellen volgende keer.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Inmiddels zijn we begonnen met Doils joint sinds gisteren, voorgeschreven door de orthopeed, ik ben benieuwd of ik verschil aan hem zal merken.
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn oudste hond krijgt al een paar jaar Doils, eerst de joint en nu de senior. Ondanks dat ze niet altijd even gezond is geweest de afgelopen jaren is ze wel fit gebleven. Dit weekend liep ze makkelijk 25 km met haar 12,5 jaar.
Mijn border krijgt sinds een paar weken doils joint. Daarbij zie ik nog geen verschil. Mogelijk heeft dat meer tijd nodig.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Fijn dat het werkt voor je oudje :ok:
Waarvoor krijgt jouw border het nu?
Krijgen ze het beide dagelijks?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Joera schreef:Fijn dat het werkt voor je oudje :ok:
Bij het laatste bezoek aan de DA had mijn border alweer zere tenen. Tot die tijd was het beperkt tot steeds één (wel af en toe wisselende) poot, maar de laatste keer had ze last van alle vier d'r poten :boos:
Ze krijgen het bij mij inderdaad iedere dag. Alhoewel ik bij bv een weekendje weg nog wel eens een paar dagen goedkope capsules van de Hema geef ipv Doils, makkelijker te vervoeren en het lekt niet.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Maartje schreef:
Bij het laatste bezoek aan de DA had mijn border alweer zere tenen. Tot die tijd was het beperkt tot steeds één (wel af en toe wisselende) poot, maar de laatste keer had ze last van alle vier d'r poten :boos:
Ze krijgen het bij mij inderdaad iedere dag. Alhoewel ik bij bv een weekendje weg nog wel eens een paar dagen goedkope capsules van de Hema geef ipv Doils, makkelijker te vervoeren en het lekt niet.
Gebruik je dan gewoon glucosamine chondroteine supplementen?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Joera schreef:
Maartje schreef:
Nee, dan heb ik visolie capsules. Ooit een keer een flesje doils niet goed afgesloten meegenomen, dat was niet handig!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Maartje schreef:
Joera schreef:
Maartje schreef:
Nee, dan heb ik visolie capsules. Ooit een keer een flesje doils niet goed afgesloten meegenomen, dat was niet handig!
Waarom visolie ipv glucosamine bv? Ben verder niet nieuwsgierig :F:
Doils is lekker vies spul om overal te hebben lekken :ugh: ik hield net het flesje op zijn kop terwijl de spuit er niet goed inzat :oeps:
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Joera schreef:
Maartje schreef:
Waarom visolie ipv glucosamine bv? Ben verder niet nieuwsgierig :F:
Doils is lekker vies spul om overal te hebben lekken :ugh: ik hield net het flesje op zijn kop terwijl de spuit er niet goed inzat :oeps:
Duidelijk niet nieuwsgierig :wink: :tongue:
Doils is ook visolie, dus vandaar.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Dat is waar :ok: ik vraag me alleen af hoe de werking van visolie scheelt met glucosamine bijvoorbeeld.
Merk je dat ze het ook gewoon goed doen op de visolie supplementen?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Joera schreef:Dat is waar :ok: ik vraag me alleen af hoe de werking van visolie scheelt met glucosamine bijvoorbeeld.
Merk je dat ze het ook gewoon goed doen op de visolie supplementen?
Met glucosamine heb ik geen ervaring. Of de Doils een gigantisch verschil maken weet ik niet, het is zeker niet zo dat ik verschil zie als ze het een paar dagen niet krijgt. De oudste krijgt het inmiddels zeker zo'n 4 jaar en dat is best af en toe voorgekomen dat ze het een paar dagen niets gekregen heeft. Die gewone visolie capsules geef ik alleen als ik even niet thuis ben, dus dan zie ik ook geen verschil. Dus of ze het daar net zo goed op doet.........geen idee.
Een hond krijgt bij mij geen doils, die krijgt wel af en toe zo'n capsule. Die denkt dat het overheerlijke snoepjes zijn. Maar ook daarbij merk ik geen verschil.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil heb gemerkt met wel of niet glucosamine te geven. Een vriendin van mij gebruikt het zelf en zij zegt zelf wel verschil te merken. Het doet dus vast wel iets. Alleen misschien niet direct zichtbaar voor ons.
Dus ik blijf het maar gewoon geven, baad het niet dan schaad het niet, denk ik dan maar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”