Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen en hulp gevraagd
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Voorstellen en hulp gevraagd
Wat heeft hij nu voor druppels gekregen?
En heb je al opnieuw contact opgenomen met de dierenarts?
En heb je al opnieuw contact opgenomen met de dierenarts?
-
Lucyna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
- Aantal honden: 1
Ik zou zeggen hij heeft niks te willen, maar dat geld misschien voor mijn eigen ras (geen ervaring met bullen). Eventueel snuitje gebruiken?
Inderdaad overleg met da is handig. En anders iedere dag even langs gaan tot de infectie niet beter is.
Inderdaad overleg met da is handig. En anders iedere dag even langs gaan tot de infectie niet beter is.
-
Safari
Lees ook even het topic " help olie om oren schoon te maken"
Op je knieen gaan zitten op de grond. Hond op z'n kont met z'n rug naar je toe tussen je benen klemmen. Heb je twee handen vrij voor zijn oren. 1 om de flap op te tillen en 1 om het spul erin te doen.
Op je knieen gaan zitten op de grond. Hond op z'n kont met z'n rug naar je toe tussen je benen klemmen. Heb je twee handen vrij voor zijn oren. 1 om de flap op te tillen en 1 om het spul erin te doen.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat geld hier ook wat mot dat mot klaarLucyna schreef:Ik zou zeggen hij heeft niks te willen, maar dat geld misschien voor mijn eigen ras (geen ervaring met bullen). Eventueel snuitje gebruiken?
en indd evt met een snuit om

-
TomCee
- Zeer actief
Safari schreef:Lees ook even het topic " help olie om oren schoon te maken"
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
ik had hetzelfde probleem bij onze mechelaar maar dan met zalven van de ogen. Zelfs de DA kreeg het niet goed voor elkaar. Nu kwam ik erachter dat door heeeeeeeeel streng te doen en echt boos te worden hij het wel toe liet. Heb dat drie keer moeten doen en toen was ie erachter dat het geen pijn deed en nu laat hij het met een beetje tegenstribbelen wel toe zonder dat ik boos hoef te worden.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Niet bang zijn voor het gehap. Dat voelen ze feilloos aan.
Mijn eb teefje liet ook niks toe en op dat soort momenten had ze echt klapkaken. Ze greep alles wat in de buurt kwam. In het begin hebben wij het met zijn 2 en gedaan. De 1 op zijn knieen, hond met de rug naar je toe en die hield haar koppie vast. De ander kon dan het oor doen.
Niet aarzelen, geen poeha maken...doen en klaar....koekie er in.
Gaat hij echt fel te keer...wat wij ook wel eens deden was even een theedoek om het bekkie, snuitjes zijn haast niet te vinden voor dit ras.
Mijn eb teefje liet ook niks toe en op dat soort momenten had ze echt klapkaken. Ze greep alles wat in de buurt kwam. In het begin hebben wij het met zijn 2 en gedaan. De 1 op zijn knieen, hond met de rug naar je toe en die hield haar koppie vast. De ander kon dan het oor doen.
Niet aarzelen, geen poeha maken...doen en klaar....koekie er in.
Gaat hij echt fel te keer...wat wij ook wel eens deden was even een theedoek om het bekkie, snuitjes zijn haast niet te vinden voor dit ras.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
hanke
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoi,
welkom hier en succes met de oordruppels.
Ik ben ook pas op het forum , kan nog steeds nergens posten , dus doe ik het hier maar weer
Mijn schapendoes Chablis vindt het ook vreselijk als ze oordruppels krijgt maar ze hapt gelukkig niet.
Helaas heeft ze vaak last van d'r oren : meestal is er niets te zien maar dan merk ik het als ze brokjes eet. Dat kraakt denk ik en dan schudt ze haar kop. Soms zelfs ook als ze blaft merk ik dat ze pijn of last heeft. Dan gaat ze ook schudden.
De dierenarts kan niets vinden. Ze heeft dit al vanaf dat ze een jaar of 2 is.
Kent iemand dit toevallig ?
Ik ben ook pas op het forum , kan nog steeds nergens posten , dus doe ik het hier maar weer
Mijn schapendoes Chablis vindt het ook vreselijk als ze oordruppels krijgt maar ze hapt gelukkig niet.
Helaas heeft ze vaak last van d'r oren : meestal is er niets te zien maar dan merk ik het als ze brokjes eet. Dat kraakt denk ik en dan schudt ze haar kop. Soms zelfs ook als ze blaft merk ik dat ze pijn of last heeft. Dan gaat ze ook schudden.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
mischien kan ze niet tegen bokken ?hanke schreef:Hoi,
of iniedergeval niet tegen de brokken die je geeft
ik heb er hier 1 waarbij ik merk als ze brok gehad heeft meer oorsmeer aanmaakt en ook er meer last van heeft dan als ze vers eet

- Guardiano Danna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een pipetje in het oor, of druppelaar is best eng. Wat je ook kunt doen: een wattenschijfje doordrenken en dan uitknijpen. Dit voelt veel minder griezelig
Daarna de ooraanzet flink masseren. Je verspilt dan ongetwijfeld wat maar het is een stuk minder traumatisch!
Ja soms móet er gewoon wat maar als het gemakkelijker kan, waarom niet?
Ja soms móet er gewoon wat maar als het gemakkelijker kan, waarom niet?