Ik loop met mijn Markiesje altijd met een 1.20 lijn. Hij heeft dan erg weinig ruimte en bij een wandeling waar hij lekker mag snuffelen en we geen haast hebben vind ik dat best hinderlijk (hij waarschijnlijk ook). Hij trekt dan ook regelmatig, wat hij tijdens het gewone 'doorlopen' eigenlijk niet doet.
Nu had ik nog een 1.80 lijn liggen en daar hebben we net een stukje mee gelopen. Wat een verademing
Maar nu het probleem. Ik ben met die 1.80 lijn de hele tijd aan het zorgen dat hij niet over het lijntje stapt zodat die om zijn pootje heen komt te zitten. Dus wanneer de hond dichtbij loopt moet ik op tijd een lus maken zodat ik de lijn 'dubbel' vast heb. Als hij dan een plantje gaat besnuffelen moet ik die lus weer loslaten etc. Daar is natuurlijk de flexilijn voor uitgevonden, maar die vind ik minder prettig en hij past niet in mijn broekzak als de hond even los mag. Ik weet dat veel mensen met een 1.80 lijn lopen, dus: hoe doen jullie dat? Sleept de lijn dan niet over de grond? Is er een truc die ik over het hoofd zie?