Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw Lid

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
PsvGoes

Nieuw Lid

Ongelezen bericht door PsvGoes »

Hallo allemaal,

Ik was op zoek naar een forum over honden dus ben via google hier terecht gekomen.

Ik ben Jan ben 47 jaar en woont samen met mijn vriendin.

Wij hebben een cain terrier die 12 maart 8 jaar wordt.
wij hebben hem nu inmiddels zo'n 2 1/2 jaar en hebben hem geerfd van mijn overleden schoonmoeder.

Het is een leuk hondje maar wel met een gebruiks aanwijzing.
Wij hebben nooit eerder een hond gehad.

Hij is vroeger als pub een keer door een rottweiler aangevallen,is al die jaren erg beschermd opgevoed(met alle respect voor schoonmoeders)
en door haar vriend opgehitst door ''Poesjes pak ze'' etc te roepen.

We hebben al wel veel voor elkaar gekregen als Zit/af,dat ie op zijn plaats moet,pootjes geven en nog wat van die kleine dingen.

We hadden het bankstel eerst voor het raam staan en als er dan iemand met een hond voor bij kwam,zou hij bijna door het raam hebben gesprongen,ook als er iemand voor bij loopt is het gelijk aanslaan.

Nu is het wel wat minder geworden maar het reageren op andere honden (voornamelijk grotere) is met regelmaat nog steeds heftig,als hij de kans zou hebben zou hij toeslaan,dus altijd voorzichtig met tegen komen van andere honden.
Ik probeer hem dan te laten zitten en maan hem rustig te doen met een belonings koekje(gaat af en toe goed)
Ook als ik met iemand staat te praten met een grotere hond gaat het best goed zolang er maar een meter of 2 tussen zit.

Met oud en nieuw en de zomer vakantie brengen we hem altijd naar het pension,daar laten ze de meeste honden gezamelijk uit op een veld,ook daar gaat het goed zolang andere honden niet te dichtbij komen,komen ze dit wel dan hapt hij toe.Dus laten ze hem daar ook maar apart uit.

Hoe kan ik het zover krijgen dat hij gewoon normaal met andere honden om kan gaan zonder dat lelijke gedrag?
PsvGoes

Re: Nieuw Lid

Bah, dat is een reactie die ik liever niet lees,maar waarschijnlijk wel realiteit.

Hij is gelukkig wel leergierig maar vlug afgeleid op alles en iedereen.
Soms sta ik met iemand te praten en dan is hij gewoon rustig en staat er een andere hond nog geen 2 meter ervandaan,erbij laten durf ikzelf niet aangezien ik weet hoe hij kan reageren.

Ik weet ook dat de angst die ik heb weer overbreng,maar ben gewoon bang dat hij een andere hond wat aan doet,met alle ellende vandien.

Hoe oud kan zo'n cain terrier ongeveer worden?
Ik zeg wel eens voor de grap'' Hij is 5 jaar te jong of 5 jaar te oud''
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Welkom en ik zou een cursus met hem doen, en ze kunnen wel 16 jr worden al geld dat niet voor alle Cairns :vaag:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom
Hoe vaak ik dat wel niet gehoord heb, hij is ooit aan gevallen door "groot ras" dus,.....
beetje flut excuus om de hond te excuseren, t is nu ook niet zo dat alle grote honden op elkaar lijken :wink:
uitvalsgedrag is een van de meest voorkomende ergernissen van honden eigenaren, er zijn namelijk een hele boel honden die t doen, ooit aangevallen of niet :19:
succes er mee in ieder geval fijn dat je er aan werkt :ok:
PsvGoes

@ S@ndr@:Het is zeker geen excuus die ik ervoor wil gebruiken,ik ben ook maar een leek op dat gebied en heb hiervoor nooit eerder een hond gehad.
Heb dit ook maar van anderen die tegen mij zeiden''dat vergeten ze nooit meer'' dat ik dat niet weet.
Ik kom hier namelijk ook maar om te kijken wat andere ervan vinden en wat ik eventueel ermee kan doen.

@Lady.1 Over wat voor soort cursus heb je het dan?
Heb wel eens gekeken om zoiets te doen maar zit oa in de ploegendienst dus is het erg moeilijk voor mij te combineren.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”