Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trekgedrag/flex

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Trekgedrag/flex

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik denk dat ik dat in het topic over Otto castreren ja/nee had geschreven. Op zeker moment ging het over trekgedrag aan de flex. Nu die loopse teef weer uit beeld is (op een andere route zit inmiddels een andere :F: ), mag ik toch wel de conclusie trekken dat aan de flex Otto aan de flex eigenlijk heel netjes loopt en Jet de grootste trekker is.

Ik wilde proberen om dat trekken/helemaal vooruit lopen (wat Jet veel doet als ze los loopt) op sommige stukken in te dammen door de flex op de rem te zetten zodat het een 'gewone' lijn wordt. Na anderhalf, twee weken werkt dat. Helemaal fijn. Op de stoep en op een paar stukjes langs de weg zet ik de flex op de rem en loopt ze netjes aan een slappe lijn naast/achter me en op plekken waar het kan krijgt ze de ruimte.

Nou, goon fijn dat het werkt. Het loopt stukken relaxter wanneer ik ze aangelijnd uitlaat.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Re: Trekgedrag/flex

Ongelezen bericht door sybertje »

Als ik de flex gebruik, staat deze standaard op de rem. Pas bij een veldje mogen ze snuffen en zeg ik "toe maar" en weten ze dat hij van de rem afgaat. Werkt ook duidelijk voor ze, maar het liefst gebruik ik bij 2 honden gewoon korte lijnen. Teveel geharrewar. ;-)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Trekgedrag/flex

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb jaren met twee teckels elk aan een eigen flex gelopen.
Langs de straat kort en op de rem en in het bos de rem er af.
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Nooit in de war en trekken deden ze vrijwel nooit (behalve als er een ree overstak in het bos :mrgreen: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”