Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelf hond scheren.
Moderator: moderatorteam
-
beertje22
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Ik heb zelf een Laso Aspo, en een kruising shih tzu/chihuahua. Ben ook helemaal gek op Bouviers.
- Aantal honden: 2
Zelf hond scheren.
Hallo, ik heb 2 hondjes een shih tzu en een laso apso. het zijn geen show hondjes. ik doe ze namelijk ook zelf gewoon scheren met de tondeuze. nu is mijn vraag wie van jullie doen dat ook? en waar beginnen jullie mee? poten,oren,staart,buik,rug etc etc?? ik ben benieuwd!
- Maaike87
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labradoodle, kruisingen
- Aantal honden: 3
Re: Zelf hond scheren.
Ik weet niet of het hier helemaal goed staat (profiel forumleden), maar misschien kan jij ook nog nergens anders wat neerplaatsen.
Ik doe onze honden ook zelf. Ik werk met opzetkammen op de tondeuse, zodat ze niet kaal hoeven. Ik begin op hun rug/lichaam. Hun poten doe ik of met opzetkammen (twee maatjes groter dan hun romp) of met de effileerschaar. Hun pootjes met het voetenschaartje. De staart met de gewone schaar en hun hoofd ook weer met de effileerschaar.
Ik begin op hun rug; start met de machine in hun nek en werk zo naar achteren toe (doe de gehele romp). Dat werk ik helemaal af tot aan de bovenkant van hun poten. Dan doe ik eerst de voetbedjes en de vorm van de voeten. Daarna de poten/benen. Als laatst doe ik meestal het hoofd, dat kan ik dan mooi aanpassen op de rest van het lichaam. En dan zijn ze al wat vermoeider, dus werkt even wat fijner. Dan kan ik ook mooi de oren in model krijgen en zo. Oh ja en de staart en nageltjes dan nog
Ik doe onze honden ook zelf. Ik werk met opzetkammen op de tondeuse, zodat ze niet kaal hoeven. Ik begin op hun rug/lichaam. Hun poten doe ik of met opzetkammen (twee maatjes groter dan hun romp) of met de effileerschaar. Hun pootjes met het voetenschaartje. De staart met de gewone schaar en hun hoofd ook weer met de effileerschaar.
Ik begin op hun rug; start met de machine in hun nek en werk zo naar achteren toe (doe de gehele romp). Dat werk ik helemaal af tot aan de bovenkant van hun poten. Dan doe ik eerst de voetbedjes en de vorm van de voeten. Daarna de poten/benen. Als laatst doe ik meestal het hoofd, dat kan ik dan mooi aanpassen op de rest van het lichaam. En dan zijn ze al wat vermoeider, dus werkt even wat fijner. Dan kan ik ook mooi de oren in model krijgen en zo. Oh ja en de staart en nageltjes dan nog

-
beertje22
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Ik heb zelf een Laso Aspo, en een kruising shih tzu/chihuahua. Ben ook helemaal gek op Bouviers.
Maaike87 schreef:Ik weet niet of het hier helemaal goed staat (profiel forumleden), maar misschien kan jij ook nog nergens anders wat neerplaatsen.
Ik ben niet zo bekend op deze site vandaar dat ik het hier heb neer gezet. Ik werk ook met op zet kammen op de tondeuse. Ik begin zelf ook altijd op de rug. Maar daarna heb ik eigenlijk geen vaste ritme meer... Werkt een effileerschaar echt? Die heb ik namelijk niet. Voetenschaartje heb ik ook nog nooit van gehoord.
- Maaike87
- geregistreerd lid
De effileerschaar vind ik echt super, kan echt niet zonder! Daarmee kan je eigenlijk niet verkeerd knippen haha. Hoe doe jij dan zelf het hoofd in model zonder schaar?
Een voetenschaartje is een klein schaartje met een ronde punt. Daarmee kan je goed en veilig het haar tussen de voetenbedjes wegknippen. En je knipt daarmee de vorm van de voet. Het is zonde om dit met de gewone schaar te doen, vanwege het zand e.d. wat toch vaak tussen de voeten zit.
Een voetenschaartje is een klein schaartje met een ronde punt. Daarmee kan je goed en veilig het haar tussen de voetenbedjes wegknippen. En je knipt daarmee de vorm van de voet. Het is zonde om dit met de gewone schaar te doen, vanwege het zand e.d. wat toch vaak tussen de voeten zit.

-
beertje22
- nieuw lid
Gewoon met de tondeuse doe ik het hoofd, en bij de oogjes en zo ook. En als ze de hondjes het echt zat worden vraag ik aan m'n vriend of dat ie wilt helpen. Houdt ie het koppie beet en dan scheer ik. Vind het juist leuk om de hondjes zelf te scheren, ben gewoon benieuwd hoe dat andere mensen dat doen met honden. Zit al gelijk te kijken voor zo'n voetenschaartje en effileerschaar. Mag ik vragen waar jij hem heb gekocht internet of in de winkel?Maaike87 schreef:De effileerschaar vind ik echt super, kan echt niet zonder! Daarmee kan je eigenlijk niet verkeerd knippen haha. Hoe doe jij dan zelf het hoofd in model zonder schaar?
- Maaike87
- geregistreerd lid
Ik vind het ook leuk om de honden zelf te doen. En daarnaast scheelt het ook een hoop in kosten haha. Wij hebben er drie en we hadden uitgerekend; als ik het zelf zou leren en alles aan zou schaffen, hadden we het er met een jaartje uit!
En de honden zijn blij dat ze niet meer naar de trimster hoeven, maar gewoon lekker thuis
Ik heb de spullen via internet gekocht. Ik weet niet of ik websites mag plaatsen hihi.. maar ik heb het via trim.nl gekocht. M'n eigen trimster koopt daar zelf ook al d'r spullen en bij hen kreeg ik goede informatie. En het was niet duur, gewoon normale prijzen.
Ik gebruik trouwens wel een enkele effileerschaar (dus één schaardeel gewoon, één schaardeel effileer). Met een dubbele dun je het haar alleen maar uit en knip je bijna niet. Met een enkele kun je mooi in model knippen, gaat vrij snel, maar het is niet happerig als je snapt wat ik bedoel? hihi.
En de honden zijn blij dat ze niet meer naar de trimster hoeven, maar gewoon lekker thuis
Ik heb de spullen via internet gekocht. Ik weet niet of ik websites mag plaatsen hihi.. maar ik heb het via trim.nl gekocht. M'n eigen trimster koopt daar zelf ook al d'r spullen en bij hen kreeg ik goede informatie. En het was niet duur, gewoon normale prijzen.
Ik gebruik trouwens wel een enkele effileerschaar (dus één schaardeel gewoon, één schaardeel effileer). Met een dubbele dun je het haar alleen maar uit en knip je bijna niet. Met een enkele kun je mooi in model knippen, gaat vrij snel, maar het is niet happerig als je snapt wat ik bedoel? hihi.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!