Ik ben de gelukkige eigenaar van Layka, een kleine stafford. Ze komt uit het asiel en was toen we haar mee namen ongeveer 2 jaar oud. Ze is nu al weer 2.5 half jaar bij ons en zijn erg gelukkig met ons hondje.
Het volgende wil ik echter wel kwijt: We lopen regelmatig door het Purmerbos om ff flink te wandelen. Soms komen we echter "roedels" tegen die bij mij de nodige vraagtekens oproepen. (met roedels bedoel ik baasje(s) ,kinderen en hond(en). Door de week kom ik gewoon mensen tegen die met hun hond bezig zijn en mensen die gewoon hun hond lekker uitlaten. Zaterdag en zondag daar en tegen kom ik vaak complete gezinnen tegen met kinderen en legio honden. Mijn ervaring is dan dat de hond er maar wat bijloopt en zelden of zeg maar nooit gecorrigeerd wordt. Nu zijn er honden zat die zelden gecorrigeerd hoeven te worden, maar juist die honden die dat wel behoeven, krijgen dat ontbrekende standje niet. Met soms vervelende gevolgen. Elk weekend is het alleen al in het Purmerbos al raak, vaak honden met een groot gezin er aan vast of juist oudere mensen met een klein hondje er aan vast. Ook mijn eigen hond heeft hier al de gevolgen van mogen ondervinden en helaas 1x juist omdat ik er aan de lijn deed omdat ze nogal te nukkig was op dat moment. Een andere keer omdat een andere hond naar haar uithaalde, terwijl ze oogcontact had met mij op dat moment. Andere momenten gaat maar net goed, omdat ik juist de andere hond aan t corrigeren ben, want hun eigen baas laat dat na! Hebben hier meer mensen problemen mee of zie ik ze vliegen?