Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstelrondje

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Robbie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): poedel x golden retriever

Voorstelrondje

Ongelezen bericht door Robbie »

Ik ben Karin, 45 jaar en een wannabee hondenbezitster. Ik droom al tig jaar over een hond, maar vooral door werkverplichtingen was het niet handig om de zorg over zo'n handenbindertje erbij te hebben.

Na jarenlang wikken en wegen durven we het nu wel aan, ons gezin zal hopelijk eind dit jaar worden uitgebreid met een hondje. Er is nu wel tijd, ruimte en een sterke wil om een hond op te voeden en als volwaardig gezinslid mee te laten draaien.
In de tussentijd ben ik erg veel te vinden op het hondenforum, ter voorbereiding, goed advies en natuurlijk en vooral, heel veel voorpret.

De zoektocht naar een geschikte fokker of een nestje is begonnen, ondanks mijn liefde voor asieldieren. We willen als gezin graag beginnen met een pup, misschien als het allemaal erg goed gaat en manlief vindt het goed, ooit nog een keer een uitbreiding. Maar voor nu ben ik al erg blij dat iedereen in ons gezin erg toe is aan een hondje.
Femmie
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever,
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Voorstelrondje

Ongelezen bericht door Femmie »

Wat leuk een pup! Al een voorkeur voor een ras?
Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker

Re: Voorstellen

Femmie schreef:Wat leuk een pup! Al een voorkeur voor een ras?
Wij zijn aan het kijken naar een kruising golden retriever x poedel, oftewel een golden :geek: :geek:
(durf het hier bijna niet hardop te schrijven)
Er is veel kaf tussen het koren, en veel blah blah, dus we nemen de tijd om ons goed in te lezen en gaan niet over 1 nacht ijs.
alle tegenargumenten ten spijt: 'waarom een doodle?, neem toch een poedel!', ben ik als een blok gevallen voor een goldendoodle uit ons dorp, daar helpt geen medicijn meer tegen
Femmie
nieuw lid
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Robbie schreef:
Femmie schreef:Wat leuk een pup! Al een voorkeur voor een ras?
Wij zijn aan het kijken naar een kruising golden retriever x poedel, oftewel een golden :geek: :geek:
(durf het hier bijna niet hardop te schrijven)
Er is veel kaf tussen het koren, en veel blah blah, dus we nemen de tijd om ons goed in te lezen en gaan niet over 1 nacht ijs.
alle tegenargumenten ten spijt: 'waarom een doodle?, neem toch een poedel!', ben ik als een blok gevallen voor een goldendoodle uit ons dorp, daar helpt geen medicijn meer tegen
ach.. wat leuk! :I: Thuis hebben wij Goldens, in 1 woord: 'top' honden! :E:
Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker

Ik zag je lijstje al. Prachtig stel heb je bij elkaar. Vroeg me af wat het resultaat zou zijn van kruising golden x lagotto.
De doorslag voor een golden doodle is dat dit de eerste hond was waar manlief erg enthousiast over was, zonder nog van alle poespas rondom deze 'designerhond' af te weten. Als je dan gaat lezen is het best schrikken van het hele designer gedeelte, inclusief de castratie-eisen en de prijs.
Barbet en lagotto heb ik me ook al in verdiept, ik hou ontzettend van het rommelige uiterlijk, maar kies uiteindelijk toch liever voor een combi poedel x golden omdat ik denk dat dit beter samengaat met mijn kinderen.
Robbie
Vaste gebruiker

Voor alle duidelijkheid, ik ben erg tegen de vreemde voorwaarden en castratiecontracten, we zoeken net zo lang tot ik een goed gevoel heb bij de 'fokker' en zijn honden. In juni gaan we twee fokkers bezoeken waar we nu een goed gevoel bij hebben. En pas na de vakantie gaan we verder kijken.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Femmie
nieuw lid
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Contacteer:

Robbie schreef:Ik zag je lijstje al. Prachtig stel heb je bij elkaar. Vroeg me af wat het resultaat zou zijn van kruising golden x lagotto.
De doorslag voor een golden doodle is dat dit de eerste hond was waar manlief erg enthousiast over was, zonder nog van alle poespas rondom deze 'designerhond' af te weten. Als je dan gaat lezen is het best schrikken van het hele designer gedeelte, inclusief de castratie-eisen en de prijs.
Barbet en lagotto heb ik me ook al in verdiept, ik hou ontzettend van het rommelige uiterlijk, maar kies uiteindelijk toch liever voor een combi poedel x golden omdat ik denk dat dit beter samengaat met mijn kinderen.
Een Golden x Lagotto heb ik nog nooit voorbij zien komen, hoop het ook nooit tegen te komen. :roll: Goldens zijn honden die zeer geschikt zijn als huishond (willen werken, vriendelijk naar kinderen/andere honden etc). Lagotto's hebben een heel ander karakter. Mijn lagotto heeft het niet zo op andere honden, is feller en eenkennig. Ik wil nu niet meteen zeggen dat de lagotto een slechte hond is, want dat zijn ze totaal niet! :W:

Maar... vind het super dat jullie opzoek gaan naar een goeie fokker. Hoop dat jullie een mooie golden x poedel kunnen krijgen. Anders kunnen jullie altijd nog kiezen voor een Golden of Poedel, haha. :lol1:
Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker

Tegen de tijd dat er een pupje is zal ik hem of haar even trots komen showen. Nu nog even zeer veel geduld oefenen. Is lastig met al die verhalen op t forum.
Femmie
nieuw lid
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Contacteer:

Robbie schreef:Tegen de tijd dat er een pupje is zal ik hem of haar even trots komen showen. Nu nog even zeer veel geduld oefenen. Is lastig met al die verhalen op t forum.
hahah succes! :E: ook wij moeten wachten tot september :W:
Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker

Femmie schreef:
hahah succes! :E: ook wij moeten wachten tot september :W:
Wat komt er dan? Nr 4?
Ow leuk!

Hier in huis moet eerst nog het een en ander bediscussieerd worden. Zo had ik al bedacht dat er een bench moest komen en waar die moest komen te staan. Manlief heeft daar nog wat andere ideeën over. wil geen bench, niet in de woonkamer etc. Nog tijd genoeg om hem even stevig te overtuigen :love:
Robbie
Vaste gebruiker

Komt vast goed, geheel volgens mijn plannen!
Femmie
nieuw lid
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Contacteer:

Robbie schreef:Komt vast goed, geheel volgens mijn plannen!
lief blijven aankijken, dan komt alles goed ... haha! :E:
Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker

Wat voor hondje gaan jullie erbij krijgen in september?
Femmie
nieuw lid
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Contacteer:

Robbie schreef:Wat voor hondje gaan jullie erbij krijgen in september?
Een Golden! :I:
Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker

Femmie schreef:
Golden nr 3. Helemaal verliefd dus op de Goldens, of is het zo dat als je met 1 begint je er steeds meer wilt?

In ons rijtjeshuis met drie opgroeiende kinderen is een hondje voorlopig genoeg.
Robbie
Vaste gebruiker

Zag dat jij ook pas net actief bent op dit forum (en zag nog wel meer :F: )
Jullie geen interesse in een doodle nestje?
(Vraagt heel onschuldig...)
Femmie
nieuw lid
Flatcoated Retriever,
Lagotto Romagnolo.
Contacteer:

Robbie schreef:
Femmie schreef:
Golden nr 3. Helemaal verliefd dus op de Goldens, of is het zo dat als je met 1 begint je er steeds meer wilt?

In ons rijtjeshuis met drie opgroeiende kinderen is een hondje voorlopig genoeg.
Inmiddels wordt dat onze vijfde Golden :tongue:. We trainen drie keer per week met ze (gehoorzaamheid/jacht en ringtraining). Sinds een aantal jaar zijn we ook begonnen met het showen en breid onze kennel steeds meer uit met geweldige blondjes :I:.

Als het allemaal bevalt, neem je al snel nog een hondje erbij :roll:.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”