Ik ben Iris-Marie. Mijn vriend en ik hebben twee weken geleden Bodi uit het asiel gehaald, hij is nu een jaar en drie maanden. Ze zeiden dat het een hele drukke, springerige hond was die absoluut niet met kinderen kon. Zijn oude baasjes konden hem niet aan. Verder wisten ze eigenlijk niets van Bodi. Het was spannend, maar we hadden er meteen vertrouwen in en zijn ervoor gegaan (hoewel we eigenlijk alleen even zouden gaan kijken, hihi). In de twee weken dat hij hier is, is hij ontzettend vooruit gegaan. Alle basiscommando's kent hij, het blaffen is erg afgenomen, hij is de rust zelve en kan prima met kinderen. Het is onvoorstelbaar, we zijn zo trots op hem!
We hebben geen idee wat voor kruising Bodi is. Het is een kruising met een schofthoogte van ongeveer 55 centimeter. Hier zijn we natuurlijk wel benieuwd naar, dan kunnen we ook gericht trainen op karakter. Dit is de leukerd overigens:

Hoewel we beiden met honden zijn opgegroeid, is dit onze eerste 'eigen' hond. We hebben ons natuurlijk goed ingelezen en van alles afgewogen, maar het is fijn om ergens terecht te kunnen met vragen. Aangezien ik steeds hier uitkom als ik google op die vragen, lijkt dit me een prima plaats om ze te stellen.
Groetjes!