Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoi!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Jasper Stenger

Hoi!

Ongelezen bericht door Jasper Stenger »

Ik ben Jasper, al 8 jaar trotse baasje van twee kleine stuiterballetjes en sinds kort hondenfotograaf.

De stuiterballen zijn Chaos en Google, samen als pup door een van de hondenstichtingen vanuit Gran Canaria hierheen gevlogen (iets waar ik overigens geen grote voorstander meer van ben).
Geen idee wat er in zit (behalve misschien zo'n Iron Man energiebron... :mrgreen: ), al krijgen we regelmatig van mensen allerlei verschillende rassen te horen die er toch echt in zitten.

Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Re: Hoi!

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Welkom! Je hondjes zien er leuk uit. Waarom ben je geen voorstander meer van het hierheen halen van buitenlandse honden?
Afbeelding
Jasper Stenger

Sabi85 schreef:Welkom! Je hondjes zien er leuk uit. Waarom ben je geen voorstander meer van het hierheen halen van buitenlandse honden?
Dankje. :lol1:

Los van het feit dat er hier al genoeg hondjes zijn die een goed thuis kunnen gebruiken, ben ik er niet van overtuigd dat het hierheen halen van buitenlandse hondjes een oplossing is voor de problemen in het buitenland. Ik heb het idee dat het vaak meer om het geld dan iets anders. Zo heb ik onlangs van een stichting gehoord die een aantal honden niet verkocht kreeg en deze doodleuk terugbracht naar het buitenland (zal hoop ik een uitzondering zijn, maar toch).

De stichting waar wij de onze vandaan hebben zou ook na een aantal maanden komen controleren of alles goed ging, en of wij ze inderdaad hadden laten steriliseren/castreren zoals afgesproken. Na de betaling hebben we er nooit meer iets van gehoord.

De honden zelf krijgen er (vaak) wel een beter leven van, maar zo lang de mentaliteit in andere landen niet verandert houd je er een eindeloze stroom aan geredde diertjes aan over. Vraag me af of er daar nog niemand is die geredde hondjes fokt voor de verkoop hier. Echte straathonden worden er overigens niet altijd vrolijk van om ineens met zeer beperkte vrijheid in een appartement of rijtjeshuis in Nederland te zitten.

Maar goed, da's mijn mening... :blah:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Jasper Stenger schreef:
Sabi85 schreef:Welkom! Je hondjes zien er leuk uit. Waarom ben je geen voorstander meer van het hierheen halen van buitenlandse honden?
Dankje. :lol1:

Los van het feit dat er hier al genoeg hondjes zijn die een goed thuis kunnen gebruiken, ben ik er niet van overtuigd dat het hierheen halen van buitenlandse hondjes een oplossing is voor de problemen in het buitenland. Ik heb het idee dat het vaak meer om het geld dan iets anders. Zo heb ik onlangs van een stichting gehoord die een aantal honden niet verkocht kreeg en deze doodleuk terugbracht naar het buitenland (zal hoop ik een uitzondering zijn, maar toch).

De stichting waar wij de onze vandaan hebben zou ook na een aantal maanden komen controleren of alles goed ging, en of wij ze inderdaad hadden laten steriliseren/castreren zoals afgesproken. Na de betaling hebben we er nooit meer iets van gehoord.

De honden zelf krijgen er (vaak) wel een beter leven van, maar zo lang de mentaliteit in andere landen niet verandert houd je er een eindeloze stroom aan geredde diertjes aan over. Vraag me af of er daar nog niemand is die geredde hondjes fokt voor de verkoop hier. Echte straathonden worden er overigens niet altijd vrolijk van om ineens met zeer beperkte vrijheid in een appartement of rijtjeshuis in Nederland te zitten.

Maar goed, da's mijn mening... :blah:
Waarom moet er een probleem opgelost worden ? Je neemt toch een hond omdat je op het karakter valt en waar die vandaan komt zal dan niets moeten uitmaken en persoonlijk vind ik het wat onnozel geleuter als je er eerst 2 uit het buitenland haalt en dan zegt dat het niet zo nodig hoeft.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

geinige hondjes zeg en een mooie foto ook nog! Welkom!

Volgens mij ken ik iemand die ook een chaos en een google heeft, dat zijn twee fauven. Ook apart!
Afbeelding
Jasper Stenger

Cindy52 schreef: Waarom moet er een probleem opgelost worden ? Je neemt toch een hond omdat je op het karakter valt en waar die vandaan komt zal dan niets moeten uitmaken en persoonlijk vind ik het wat onnozel geleuter als je er eerst 2 uit het buitenland haalt en dan zegt dat het niet zo nodig hoeft.
Sorry, ik zal voortaan niet meer van gedachten wisselen. :roll:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Jasper Stenger schreef:
Cindy52 schreef: Waarom moet er een probleem opgelost worden ? Je neemt toch een hond omdat je op het karakter valt en waar die vandaan komt zal dan niets moeten uitmaken en persoonlijk vind ik het wat onnozel geleuter als je er eerst 2 uit het buitenland haalt en dan zegt dat het niet zo nodig hoeft.
Sorry, ik zal voortaan niet meer van gedachten wisselen. :roll:
ah van gedachten wisselen doe je in je uppie ? ach wat zal ik daar nou eens van zeggen, dat waren mijn gedachten
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

welkom op het forum! Leuke hondjes heb je :wink:

En tja, mijn 3 spookjes komen ook uit het buitenland en je verandert daardoor inderdaad niets aan de situatie in het buitenland. Maar door de shelters waar de honden vandaan komen te sponsoren worden meer honden geneutraliseerd waardoor er minder nageslacht kan komen. Een druppel op de gloeiende plaat, ik weet het, maar alle druppels helpen weer een beetje :wink:

Veel leesplezier op het forum!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”