Sabi85 schreef:Welkom! Je hondjes zien er leuk uit. Waarom ben je geen voorstander meer van het hierheen halen van buitenlandse honden?
Dankje.
Los van het feit dat er hier al genoeg hondjes zijn die een goed thuis kunnen gebruiken, ben ik er niet van overtuigd dat het hierheen halen van buitenlandse hondjes een oplossing is voor de problemen in het buitenland. Ik heb het idee dat het vaak meer om het geld dan iets anders. Zo heb ik onlangs van een stichting gehoord die een aantal honden niet verkocht kreeg en deze doodleuk terugbracht naar het buitenland (zal hoop ik een uitzondering zijn, maar toch).
De stichting waar wij de onze vandaan hebben zou ook na een aantal maanden komen controleren of alles goed ging, en of wij ze inderdaad hadden laten steriliseren/castreren zoals afgesproken. Na de betaling hebben we er nooit meer iets van gehoord.
De honden zelf krijgen er (vaak) wel een beter leven van, maar zo lang de mentaliteit in andere landen niet verandert houd je er een eindeloze stroom aan geredde diertjes aan over. Vraag me af of er daar nog niemand is die geredde hondjes fokt voor de verkoop hier. Echte straathonden worden er overigens niet altijd vrolijk van om ineens met zeer beperkte vrijheid in een appartement of rijtjeshuis in Nederland te zitten.
Maar goed, da's mijn mening...