Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangenaam

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Kangal

Aangenaam

Ongelezen bericht door Kangal »

Hallo

Ik heb voor het eerst een hondje gekregen en ik ben ongeveer 20 jaar oud, het gaat om een Turkse herder een reu van 7 weken oud.

Ik ben zeer tevreden over hem buiten paar onderwerpen zoals het kakken en plassen(zindelijkheid)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Aangenaam

Ongelezen bericht door thom »

Ongeveer 20 jaar, Kangalreu van 7 weken, het zal wel.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je geen onzindelijke hond wilt, moet je zeker geen pup nemen ;) Zelfs bij een herplaatser moet je maar afwachten of hij bij jou net zo zindelijk is als bij de vorige baas.
Je hebt een Kangal gekregen, zeg je. Was dat je eigen keus? Wat heb jij je hond te bieden? Wat verwacht jij van je hond? En heb je enig idee wat voor hond een Kangal is? Wat zijn behoeften zijn en wat voor type karakter je kunt verwachten?
Kangal

Frolic schreef:Welkom op het hondenforum! Toevallig zag ik vanmiddag ook een nieuw forumlid met een Kangalpup met plas en poepproblemen, die was 8 weken oud geloof ik. Misschien kunnen jullie ervaringen delen :ok:
Ja dat ben ik hij wordt bijn 8 weken over paar dagen maar ik moest mij eerst voorstellen vooraleer ik een onderwerp mocht openen :)
Kangal

thom schreef:Ongeveer 20 jaar, Kangalreu van 7 weken, het zal wel.
Wat is daar mis mee?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Welkom terug :ok:
Heb je soms vakantie Kangalfan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Kangal

Fotogravinnetje schreef:Als je geen onzindelijke hond wilt, moet je zeker geen pup nemen ;) Zelfs bij een herplaatser moet je maar afwachten of hij bij jou net zo zindelijk is als bij de vorige baas.
Je hebt een Kangal gekregen, zeg je. Was dat je eigen keus? Wat heb jij je hond te bieden? Wat verwacht jij van je hond? En heb je enig idee wat voor hond een Kangal is? Wat zijn behoeften zijn en wat voor type karakter je kunt verwachten?
Ik zal al je vragen in het kort met paar zinnen verklaren:

Ik heb een sympathie voor Kangals omdat ze groot worden en voldoende sterk zijn om inbrekers te laten schrikken.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Frolic schreef:
Kangal schreef:
Fotogravinnetje schreef:Als je geen onzindelijke hond wilt, moet je zeker geen pup nemen ;) Zelfs bij een herplaatser moet je maar afwachten of hij bij jou net zo zindelijk is als bij de vorige baas.
Ik zal al je vragen in het kort met paar zinnen verklaren:

Ik heb een sympathie voor Kangals omdat ze groot worden en voldoende sterk zijn om inbrekers te laten schrikken.
KLIK :mrgreen:

:LOL: :LOL: je was me net voor
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Welkom Kangal. Ik had nog nooit van een Turkse Herdershond gehoord. Ben even gaan googelen en kwam ook de Marokkaanse Herdershond tegen. Lijken veel op elkaar. Mogelijk is er een verwantschap tussen beide rassen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Kangal

marian* schreef:Welkom terug :ok:
Heb je soms vakantie Kangalfan?
Ik ben Kangfan niet, dat weten de moderatoren ook, en ja ik ben een student ik heb nu grote vakantie maar ik blijf in Belgie
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Je hebt dus geen idee hoe het karakter van zo'n Kangal is. Daarbij ben je nog erg jong, mis je dus levenservaring en heb je blijkbaar geen ervaring met de opvoeding van wat voor jonge hond dan ook. De kans dat dat ernstig misloopt is levensgroot aanwezig met een Kangalpup of ander ras van dat kaliber
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Overigens heb je nog steeds niet alle vragen beantwoord. Ik zal ze nog eens nummeren, dan kun je vraag voor vraag beantwoorden.
1.) Wat verwacht jij van een hond?
2.) Wat heb jij een hond te bieden?
3.) Wat spreekt jou aan in het karakter van de Kangal, buiten z'n formaat, spieren en uitstraling?
Kangal

Fotogravinnetje schreef:Je hebt dus geen idee hoe het karakter van zo'n Kangal is. Daarbij ben je nog erg jong, mis je dus levenservaring en heb je blijkbaar geen ervaring met de opvoeding van wat voor jonge hond dan ook. De kans dat dat ernstig misloopt is levensgroot aanwezig met een Kangalpup of ander ras van dat kaliber
Nee hoor ik heb helemaal geen ervaring nodig ik ben handig in alles wat ik zelf kies. Maak jij je maar geen zorgen over de discipline die hij krijgt. Denk maar niet dat ik met de Belgische of Nederlandse systeem werk die zijn overdreven met enkel regels en ik geef hem vrijheid die geen enkel puppy in een Nederlandse of Belgische gezin heeft gehad.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Krijgen we dit weer :roll: Nou Kangalfan, hoop dat je weer even hebt kunnen lachen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Kangal schreef:en ik geef hem vrijheid die geen enkel puppy in een Nederlandse of Belgische gezin heeft gehad.

Mag hij een landgoed bewaken :80:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik vind leeftijd dan weer niets te maken hebben met het wel of niet op kunnen voeden van een hond. Tenzij je 12 bent dan natuurlijk.

De vragen uit je vorige topic vond ik zelf ook zorgwekkend. Een pup van 8 weken kan niks ophouden. Je zal er vaak uit moeten wil je dat hij niets in huis doet. Dat het bij jou over komt alsof hij het expres doet is misschien jouw eigen frustratie. De pup kan niks doen aan hetgeen wat jij in dit geval verkeerd vindt. Adem in, adem uit en lees wat op het forum over zindelijkheid. Daar kun je echt veel van opsteken.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Tja, vakantietijd. Dan komen de trollen weer tot leven :mrgreen:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik verwacht nu wel een goed omheind landgoed van enkele tientallen hectares waar hij vrij toegang toe heeft. Dan zal hij inderdaad meer vrijheid hebben dan vrijwel iedere andere hond in Nederland/België. Maar is het zindelijk krijgen (of beter gezegd, het voorkomen van ongelukjes in huis, want dat zijn 2 verschillende dingen), ook niet zo lastig.

Ik verwacht dus eigenlijk geen of een kleine tuin en dan moet je er gewoon ieder uur uit en dan nog heb je aan het begin regelmatig een ongelukje. Als je het jezelf makkelijker wilt maken met zindelijkheidstraining, zou ik je hond op kvv zetten, daarvan poept en drinkt hij minder, waardoor hij ook weer minder vaak moet plassen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Cleva schreef:
Domor schreef: Ik verwacht dus eigenlijk geen of een kleine tuin
Balkon in een of andere turkenflat. Wedden?
Studentenhuis kan ook.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Cleva schreef:
Kangal schreef:ik ben ongeveer 20 jaar oud
Afbeelding
Jezus. :LOL: :LOL:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

volgens mij kennen we Kang al.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hoe kan je ongeveer 20 zijn?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Welkom op het forum Kangal. Heel veel plezier en succes met je nieuwe pup. Een paar kleine tips kan ik je meegeven. Pups; plassen en poepen binnen en als je pech hebt geven ze over. Het duurt zo lang als het duurt, kan wel een jaar duren. Als je denkt dat je ze door hebt, veranderd het weer.
Je pup kan; blaffen, piepen, bijten, slopen, weglopen, aan de lijn trekken, grommen, in het water springen zonder toestemming, in de stront rollen, in rotte vis en poep eten.
En nog veel meer en dat is allemaal normaal. Geniet er maar van, ooit krijg je weer een leven wat niet bestaat uit fulltime time opletten/ opruimen/ entertainen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Welkom op het forum.
Kan mij je keus ergens wel voorstellen.
Zeker in vergelijking met andere herders die ik tegenkom, springt de rust en zelfverzekerdheid die de Kangel uitstraalt er toch wel uit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nog meer systemen???
Kan iemand uitleggen wat t verschil is tussen de Belgische versie en de NLe?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kangal

malinois schreef:Nog meer systemen???
Jullie voeden jullie honden te gedisciplineerd vind ik jullie zouden beter de regels en straffen moeten verminderen vind ik persoonlijk
Kangal

Bedankt allemaal buiten paar voor de kritieken jullie verwelkomen nieuwe leden zeer vriendelijk (!)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Cleva schreef:
Kangal schreef: jullie verwelkomen nieuwe leden zeer vriendelijk (!)
Ik ben nog niet begonnen. :mann:
Hahahahaha! Zéér vriendelijk!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kangal schreef:
malinois schreef:Nog meer systemen???
Jullie voeden jullie honden te gedisciplineerd vind ik jullie zouden beter de regels en straffen moeten verminderen vind ik persoonlijk
Nog minder? Het is hier al een anarchistische bende hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kangal

korthaar schreef:Welkom op het forum.
Kan mij je keus ergens wel voorstellen.
Zeker in vergelijking met andere herders die ik tegenkom, springt de rust en zelfverzekerdheid die de Kangel uitstraalt er toch wel uit.
Ik heb een grijze kangal waarvan het mond en neus gedeelte zwart is, dat zijn echte Kangals want er zijn honden die zeer op een kangal lijken maar geen kangals zijn waardoor er veel oplichters zijn helaas... In Turkije gebeurt dit heel vaak. Ik heb een sympathie op honden die groot worden
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”