Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aangenaam
Moderator: moderatorteam
-
Kangal
Aangenaam
Hallo
Ik heb voor het eerst een hondje gekregen en ik ben ongeveer 20 jaar oud, het gaat om een Turkse herder een reu van 7 weken oud.
Ik ben zeer tevreden over hem buiten paar onderwerpen zoals het kakken en plassen(zindelijkheid)
Ik heb voor het eerst een hondje gekregen en ik ben ongeveer 20 jaar oud, het gaat om een Turkse herder een reu van 7 weken oud.
Ik ben zeer tevreden over hem buiten paar onderwerpen zoals het kakken en plassen(zindelijkheid)
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Aangenaam
Als je geen onzindelijke hond wilt, moet je zeker geen pup nemen
Zelfs bij een herplaatser moet je maar afwachten of hij bij jou net zo zindelijk is als bij de vorige baas.
Je hebt een Kangal gekregen, zeg je. Was dat je eigen keus? Wat heb jij je hond te bieden? Wat verwacht jij van je hond? En heb je enig idee wat voor hond een Kangal is? Wat zijn behoeften zijn en wat voor type karakter je kunt verwachten?
Je hebt een Kangal gekregen, zeg je. Was dat je eigen keus? Wat heb jij je hond te bieden? Wat verwacht jij van je hond? En heb je enig idee wat voor hond een Kangal is? Wat zijn behoeften zijn en wat voor type karakter je kunt verwachten?
-
Kangal
Ja dat ben ik hij wordt bijn 8 weken over paar dagen maar ik moest mij eerst voorstellen vooraleer ik een onderwerp mocht openenFrolic schreef:Welkom op het hondenforum! Toevallig zag ik vanmiddag ook een nieuw forumlid met een Kangalpup met plas en poepproblemen, die was 8 weken oud geloof ik. Misschien kunnen jullie ervaringen delen
-
Kangal
Wat is daar mis mee?thom schreef:Ongeveer 20 jaar, Kangalreu van 7 weken, het zal wel.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Welkom terug
Heb je soms vakantie Kangalfan?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Kangal
Ik zal al je vragen in het kort met paar zinnen verklaren:Fotogravinnetje schreef:Als je geen onzindelijke hond wilt, moet je zeker geen pup nemenZelfs bij een herplaatser moet je maar afwachten of hij bij jou net zo zindelijk is als bij de vorige baas.
Ik heb een sympathie voor Kangals omdat ze groot worden en voldoende sterk zijn om inbrekers te laten schrikken.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Frolic schreef:KLIKKangal schreef:Ik zal al je vragen in het kort met paar zinnen verklaren:Fotogravinnetje schreef:Als je geen onzindelijke hond wilt, moet je zeker geen pup nemenZelfs bij een herplaatser moet je maar afwachten of hij bij jou net zo zindelijk is als bij de vorige baas.
Ik heb een sympathie voor Kangals omdat ze groot worden en voldoende sterk zijn om inbrekers te laten schrikken.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Welkom Kangal. Ik had nog nooit van een Turkse Herdershond gehoord. Ben even gaan googelen en kwam ook de Marokkaanse Herdershond tegen. Lijken veel op elkaar. Mogelijk is er een verwantschap tussen beide rassen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Kangal
Ik ben Kangfan niet, dat weten de moderatoren ook, en ja ik ben een student ik heb nu grote vakantie maar ik blijf in Belgiemarian* schreef:Welkom terug![]()
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Je hebt dus geen idee hoe het karakter van zo'n Kangal is. Daarbij ben je nog erg jong, mis je dus levenservaring en heb je blijkbaar geen ervaring met de opvoeding van wat voor jonge hond dan ook. De kans dat dat ernstig misloopt is levensgroot aanwezig met een Kangalpup of ander ras van dat kaliber
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Overigens heb je nog steeds niet alle vragen beantwoord. Ik zal ze nog eens nummeren, dan kun je vraag voor vraag beantwoorden.
1.) Wat verwacht jij van een hond?
2.) Wat heb jij een hond te bieden?
3.) Wat spreekt jou aan in het karakter van de Kangal, buiten z'n formaat, spieren en uitstraling?
1.) Wat verwacht jij van een hond?
2.) Wat heb jij een hond te bieden?
3.) Wat spreekt jou aan in het karakter van de Kangal, buiten z'n formaat, spieren en uitstraling?
-
Kangal
Nee hoor ik heb helemaal geen ervaring nodig ik ben handig in alles wat ik zelf kies. Maak jij je maar geen zorgen over de discipline die hij krijgt. Denk maar niet dat ik met de Belgische of Nederlandse systeem werk die zijn overdreven met enkel regels en ik geef hem vrijheid die geen enkel puppy in een Nederlandse of Belgische gezin heeft gehad.Fotogravinnetje schreef:Je hebt dus geen idee hoe het karakter van zo'n Kangal is. Daarbij ben je nog erg jong, mis je dus levenservaring en heb je blijkbaar geen ervaring met de opvoeding van wat voor jonge hond dan ook. De kans dat dat ernstig misloopt is levensgroot aanwezig met een Kangalpup of ander ras van dat kaliber
-
Lemuria
Krijgen we dit weer
Nou Kangalfan, hoop dat je weer even hebt kunnen lachen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kangal schreef:en ik geef hem vrijheid die geen enkel puppy in een Nederlandse of Belgische gezin heeft gehad.
Mag hij een landgoed bewaken

-
Manu
Ik vind leeftijd dan weer niets te maken hebben met het wel of niet op kunnen voeden van een hond. Tenzij je 12 bent dan natuurlijk.
De vragen uit je vorige topic vond ik zelf ook zorgwekkend. Een pup van 8 weken kan niks ophouden. Je zal er vaak uit moeten wil je dat hij niets in huis doet. Dat het bij jou over komt alsof hij het expres doet is misschien jouw eigen frustratie. De pup kan niks doen aan hetgeen wat jij in dit geval verkeerd vindt. Adem in, adem uit en lees wat op het forum over zindelijkheid. Daar kun je echt veel van opsteken.
De vragen uit je vorige topic vond ik zelf ook zorgwekkend. Een pup van 8 weken kan niks ophouden. Je zal er vaak uit moeten wil je dat hij niets in huis doet. Dat het bij jou over komt alsof hij het expres doet is misschien jouw eigen frustratie. De pup kan niks doen aan hetgeen wat jij in dit geval verkeerd vindt. Adem in, adem uit en lees wat op het forum over zindelijkheid. Daar kun je echt veel van opsteken.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik verwacht nu wel een goed omheind landgoed van enkele tientallen hectares waar hij vrij toegang toe heeft. Dan zal hij inderdaad meer vrijheid hebben dan vrijwel iedere andere hond in Nederland/België. Maar is het zindelijk krijgen (of beter gezegd, het voorkomen van ongelukjes in huis, want dat zijn 2 verschillende dingen), ook niet zo lastig.
Ik verwacht dus eigenlijk geen of een kleine tuin en dan moet je er gewoon ieder uur uit en dan nog heb je aan het begin regelmatig een ongelukje. Als je het jezelf makkelijker wilt maken met zindelijkheidstraining, zou ik je hond op kvv zetten, daarvan poept en drinkt hij minder, waardoor hij ook weer minder vaak moet plassen.
Ik verwacht dus eigenlijk geen of een kleine tuin en dan moet je er gewoon ieder uur uit en dan nog heb je aan het begin regelmatig een ongelukje. Als je het jezelf makkelijker wilt maken met zindelijkheidstraining, zou ik je hond op kvv zetten, daarvan poept en drinkt hij minder, waardoor hij ook weer minder vaak moet plassen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Studentenhuis kan ook.Cleva schreef:Balkon in een of andere turkenflat. Wedden?Domor schreef: Ik verwacht dus eigenlijk geen of een kleine tuin

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hoe kan je ongeveer 20 zijn?
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Welkom op het forum Kangal. Heel veel plezier en succes met je nieuwe pup. Een paar kleine tips kan ik je meegeven. Pups; plassen en poepen binnen en als je pech hebt geven ze over. Het duurt zo lang als het duurt, kan wel een jaar duren. Als je denkt dat je ze door hebt, veranderd het weer.
Je pup kan; blaffen, piepen, bijten, slopen, weglopen, aan de lijn trekken, grommen, in het water springen zonder toestemming, in de stront rollen, in rotte vis en poep eten.
En nog veel meer en dat is allemaal normaal. Geniet er maar van, ooit krijg je weer een leven wat niet bestaat uit fulltime time opletten/ opruimen/ entertainen.
Je pup kan; blaffen, piepen, bijten, slopen, weglopen, aan de lijn trekken, grommen, in het water springen zonder toestemming, in de stront rollen, in rotte vis en poep eten.
En nog veel meer en dat is allemaal normaal. Geniet er maar van, ooit krijg je weer een leven wat niet bestaat uit fulltime time opletten/ opruimen/ entertainen.
-
korthaar
- Zeer actief
Welkom op het forum.
Kan mij je keus ergens wel voorstellen.
Zeker in vergelijking met andere herders die ik tegenkom, springt de rust en zelfverzekerdheid die de Kangel uitstraalt er toch wel uit.
Zeker in vergelijking met andere herders die ik tegenkom, springt de rust en zelfverzekerdheid die de Kangel uitstraalt er toch wel uit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nog meer systemen???
Kan iemand uitleggen wat t verschil is tussen de Belgische versie en de NLe?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Kangal
Jullie voeden jullie honden te gedisciplineerd vind ik jullie zouden beter de regels en straffen moeten verminderen vind ik persoonlijkmalinois schreef:Nog meer systemen???
-
Kangal
Bedankt allemaal buiten paar voor de kritieken jullie verwelkomen nieuwe leden zeer vriendelijk (!)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hahahahaha! Zéér vriendelijk!Cleva schreef:Ik ben nog niet begonnen.Kangal schreef: jullie verwelkomen nieuwe leden zeer vriendelijk (!)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nog minder? Het is hier al een anarchistische bende hoor.Kangal schreef:Jullie voeden jullie honden te gedisciplineerd vind ik jullie zouden beter de regels en straffen moeten verminderen vind ik persoonlijkmalinois schreef:Nog meer systemen???
-
Kangal
Ik heb een grijze kangal waarvan het mond en neus gedeelte zwart is, dat zijn echte Kangals want er zijn honden die zeer op een kangal lijken maar geen kangals zijn waardoor er veel oplichters zijn helaas... In Turkije gebeurt dit heel vaak. Ik heb een sympathie op honden die groot wordenkorthaar schreef:Welkom op het forum.

TARAK