Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuw en onzeker

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Stapper
Zeer actief

nieuw en onzeker

Ongelezen bericht door Stapper »

goedenavond,

Eindelijk na zoveel afwachten en pech hebben we nu het hondenras wat bij ons past.
Onze eerste twee honden hebben we gekocht bij fokkers maar helaas de eerste (Italiaans truffelhond) stonden we 1,1/5 jaar op de wachtlijst en hebben we in moeten laten slapen met 1 1/2 jaar i.v.m zijn gedrag. Geloof me dit is sneller geschreven dan gedaan en emotioneel hakte dit er erg in. De tweede ras was een GBGV, geweldig in gedrag en omgang met mensen (ben er van overtuigd dat mensen Bassets niet los durven te laten lopen omdat ze niet beseffen dat zij door hun natuur erg ver van hun baasje te durven lopen maar hun open en vriendelijke karakter zorgt dat ze overal bij elke hond mee wegkomen) maar helaas voedselallergie en binnen 1 jaar was duidelijk dat hij problemen had met zijn heupen. lichamelijk ongemak zorgde dat ook hij voortijdig dit leven verliet. Dit is de fokker niet kwalijk te nemen soms heb je pech. Nu hebben we een grote Zwitserse sennen hond. Op de site stond geschreven "probeer dit niet als eerste hond"dat was de reden dat we hiervoor voor andere rassen gingen en nu we haar (Bente) eindelijk hebben snap ik dit niet! tuurlijk ze is eigenwijs, doet soms haar eigen zin maar als ik zie en ervaar hoe zij in ons gezin past, geweldig! Ze komt gewoon bij de boer vandaan en is raszuiver maar geen stamboom maar dat is niet belangrijk ze is in gedrag betrouwbaar en lichamelijk gezond. Al met 4 mnd begon ik voorzichtig met speuren om haar zelfvertrouwen op te bouwen. Nu merk ik dat ze een veehoeder is kan ik in de randstad wat mee dat is mijn vraag, want een passie van de hond moet je volgen.
Stapper
Zeer actief

Re: nieuw en onzeker

Dank je Tara, voor je welkom.
I.d.d we baalde er flink van, aan de andere kant heb ik nu veel ervaring met puppy's van diverse rassen en 3 keer de de puppycursus volgen zorgde er voor dat ik veel mensen heb leren kennen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom en hopelijk komt er nog een prachtige tijd aan met deze hod :wink:
Stapper
Zeer actief

Dank je Sandra, Wat heb jij een mooie foto bij je tekst. Die blonde krullen bol is dat een Ierse soft coat wheelen terriër (of hoe je dat ook schrijft?)
De prachtige tijd is bezig, in de vakantie met het gezin (man, kind van 5 en kind van 6) en Bente in de Camper op pad. Dat vond ze natuurlijk heerlijk, haar roedel dichtbij elkaar :)
Afgelopen weekend heerlijk gespeurd met haar, was alweer een tijdje geleden maar ze ging (ondanks de drukte bij de Reeuwijkse plassen) recht op mijn "verloren" zoon af die in het water aan het spelen was. (heb je het door, ik ben zo trots op haar dat ik het niet kan nalaten om op te scheppen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nee, die blonde krullenbol is een Puli :wink: maar die zijn ook leuk hoor :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Welkom hier, en wat een pech heb je gehad met je eerste twee honden zeg, jeetje...
Hopelijk gaat het met je Grote Zwitser allemaal voorspoedig en kunnen jullie heel lang en veel plezier van en met elkaar beleven.
Wat het vee hoeden betreft ben ik bang dat als je met vee koeien bedoelt, je in de Randstad weinig tot geen opties hebt om daarmee begeleid te trainen. Gaat het om schapen dan zijn er meer opties, maar zul je moeten zoeken naar een locatie en trainer die met andere rassen dan de standaard rassen werkt, en als je specifiek wil gaan hoeden en niet drijven zijn de mogelijkheden ook vrij beperkt.
Ik ga vanochtend met mijn kruising Mojo naar schapentraining, wil best voor je vragen of je daar eventueel welkom zou zijn als je wil? Dat is in Noordorp. In Kamerik wordt getraind op het hoeden van schapen, voornamelijk met Hollandse en Belgische Herders, misschien dat dat ook een optie kan zijn.
Voor het trainen met koeien kun je voor zover ik weet alleen bij de JJ Ranch terecht, die zitten alleen ver van de Randstad vandaan en ik weet ook niet of die andere rassen dan de Aussie accepteren.
Stapper
Zeer actief

@ Sandra: een puli had ik er nooit uitgehaald! heb gelijk op google even gekeken. Blijkt maar weer ik heb er geen oog voor. weer wat bevestigd gekregen. :)
@ Longfields: bedankt voor je reactie, erg fijn. Gisteren heb ik mijn speurmeester gesproken en die gaf aan dat het wat lastig zal worden om een plek te vinden. Ook heeft hij me feedback gegeven. Ik zal eerst toch meer moeten investeren om Bente op afstand goed te leren stoppen en de basis bevelen er nog beter in te krijgen. Anders lopen we het risico dat zij zelf steeds initiatief gaat nemen om alles en iedereen te hoeden/drijven. Kan handig zijn als je de visite de deur uit wil sturen of om mijn kinderen eens door te laten lopen maar daar zal ik echt zelf de verantwoording in moeten nemen:) Nu ik lichamelijk weer helemaal goed uit de voeten kan stort ik me maar op de basiszaken en het speuren. Wel ben ik benieuwd naar je antwoordt want misschien op een later moment?
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik train met m'n hond in Kamerik. Er zijn verschillende rassen maar wel allemaal schapenhoeders van oorsprong voor zover ik weet. En 1 border collie.
Als je meer wil weten kan ik wel voor je informeren wat de mogelijkheden zijn.
Stapper
Zeer actief

Bishy schreef:Ik train met m'n hond in Kamerik. Er zijn verschillende rassen maar wel allemaal schapenhoeders van oorsprong voor zover ik weet. En 1 border collie.
Als je meer wil weten kan ik wel voor je informeren wat de mogelijkheden zijn.
Kamerik, is bij mij om de hoek! Wat fijn dat je wilt informeren. alvast bedankt.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Je hebt pb :ok:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”