Helaas kan ik niet op het discussie forum mijn vraag stellen, ik zal hem hier stellen en verhuizen wanneer ik mag
Mijn vriendin en ik gaan binnen nu en 18 maanden samen wonen, we gaan een huis laten bouwen (als alles volgens plan loopt) en dan willen we nadat we gewent zijn 2 honden aanschaffen.
Nu is mijn vraag, we zijn alle 2 gek op honden, helaas hebben we beide weinig/geen ervaring met honden, alleen met het oppassen voor een korte tijd.
Wij vroegen ons af, wat komt erbij kijken om 1 hond in huis te hebben, wat voor onvoorziene dingen (buiten een mand, eten etc.) die wij moeten doen/leren? zijn er trainingen die er geadviseerd worden?
Daarbij willen we graag 2 honden, een Labrador en een Mopshondje, we zijn er nog niet overuit welke we eerst willen en van welke leeftijd, natuurlijk hebben we nog ruim genoeg tijd om dit allemaal uit te denken.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze 2 rassen of met een grote en een kleien hond?
Is het handiger om de kleine hond eerst aan te schaffen en daarna de grote? of andersom?
Ik heb wel eens gehoord dat kleine honden (afhankelijk van hun ras) vaak dominant willen zijn, veel blaffen en erg druk zijn in het bijzijn van een grote hond.
Van wat ik heb begrepen zijn labradors niet een dominant type, ze vinden alles wel best als er goed voor ze word gezorgd.
Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die 2 honden aanschafte (Tegelijk) en dat de een wel goed zichzelf aanpaste en de ander bleef maar alle aandacht vragen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!