Onze maltezer krijgt sinds december kvv 225 gr p/d.
Om hem ook wat te kauwen te geven zijn we ook begonnen met eendenek, sardines, vuile pens en konijnen oren, dit bevalt goed, tenminste na de eerste vol achterdocht te hebben aangepakt en te hebben opgegeten.
Nu hebben we ook hazenrugstukken eendagskuikens en konijnkarkas gekocht.
Maar bedenk ineens dat ik niet goed weet of ik dan te veel voer, bedoel als ik p/d bijv. een kuiken of een oor of een stuk hazenrug naast zijn 225 gr voer.
Of moet ik het gewicht dat ik geef aan het extra weer aftrekken van de 225.
is het een idee om bijv. 1 dag 150 gr vuile pens en 100 gr van hazenrug of eendagskuiken te geven, 1 dag 225 gram sardines (of is dat te laxerend?) en rest van de week volledige kvv ) met wat te snoepen zoals konjnenoor of iets dergelijks?
hopelijk kan iemand mij op weg helpen met een voor de hond fijn , gezond en afwisselend menu.
echt barfen wil/kan ik niet, zie op tegen het berekenen van procenten en dan nog wel in de keuken.
mvg; Monique
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prooidier naast kvv
Moderator: moderatorteam
-
Monique en Ben
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: prooidier naast kvv
Als hij op 225 gram per dag een stabiel gewicht had, zou ik die hoeveelheden inderdaad maar aftrekken, want anders gaat hij te veel aankomen 
Ik zou zelf wel een beetje rekening houden met het soort eten dat je naast de kvv voert. Zeker als je een kleine hond hebt, betekent een eendennek al snel een halve dagportie. In dit geval vleesbot. Dus heb je kans dat de hond verstopt raakt.
Wat ik doe, is porties van 500 gram barf (250g vleesbot, 150g spiervlees, 50g pens, 50g overige organen) maken. Dan een rol kvv van 500 gram. En daar eet Elco dan ongeveer een week van. Zo weet ik zeker dat de verhoudingen van wat hij eet blijven kloppen.
Voor vis wordt aangeraden om daar niet te veel van te geven. Maximaal 10% van het weekmenu, meen ik. Dan is elke week een hele dag alleen vis dus te veel
Ik zou zelf wel een beetje rekening houden met het soort eten dat je naast de kvv voert. Zeker als je een kleine hond hebt, betekent een eendennek al snel een halve dagportie. In dit geval vleesbot. Dus heb je kans dat de hond verstopt raakt.
Wat ik doe, is porties van 500 gram barf (250g vleesbot, 150g spiervlees, 50g pens, 50g overige organen) maken. Dan een rol kvv van 500 gram. En daar eet Elco dan ongeveer een week van. Zo weet ik zeker dat de verhoudingen van wat hij eet blijven kloppen.
Voor vis wordt aangeraden om daar niet te veel van te geven. Maximaal 10% van het weekmenu, meen ik. Dan is elke week een hele dag alleen vis dus te veel
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welkom!
Je moet inderdaad uitgaan van wat hij totaal nodig heeft en als je dus BARF dingen geeft dan moet je dat van de KVV afhalen.
Goed je hond in de gaten houden of hij aankomt of afvalt.
Bij vleesbot idd even kijken hoe je hond daarop reageert. Zelf verwacht ik bij een eendennek geen problemen omdat het kraakbeen is, een kipkarkas of poot geeft sneller last van verstopping.
Karen
Je moet inderdaad uitgaan van wat hij totaal nodig heeft en als je dus BARF dingen geeft dan moet je dat van de KVV afhalen.
Goed je hond in de gaten houden of hij aankomt of afvalt.
Bij vleesbot idd even kijken hoe je hond daarop reageert. Zelf verwacht ik bij een eendennek geen problemen omdat het kraakbeen is, een kipkarkas of poot geeft sneller last van verstopping.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waarom niet 1 barfdag in de week? Dan is t niet zo spannend qua verhouding dat trek je de rest van de week wel weer recht met kvv
Ik reken op die dag niks uit. Wat spiervlees wat bot en een vis. Of pens met bot spier en vis... puppedup krijgt op deze dag een hele kwartel in de veren er nog bij
T enige wat ik ze niet geef is orgaan dat zit al zat in de kvv
Ik reken op die dag niks uit. Wat spiervlees wat bot en een vis. Of pens met bot spier en vis... puppedup krijgt op deze dag een hele kwartel in de veren er nog bij

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zo doe ik het ook.malinois schreef:Waarom niet 1 barfdag in de week? Dan is t niet zo spannend qua verhouding dat trek je de rest van de week wel weer recht met kvv
Als je echt regelmatig iets te barfen wilt geven, zou ik het inderdaad van zijn dagportie aftrekken. Anders krijgt hij neem ik aan te veel binnen, zeker omdat bij zo'n klein hondje een kippennekje al aantikt.