Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw en dringend jullie advies nodig
Moderator: moderatorteam
-
Sil100
Nieuw en dringend jullie advies nodig
Hallo allemaal,
Ik ben Sylvia en ik woon samen met mijn vriend op het platteland en onze chihuahua Chase. Ik heb mij hier aangemeld op het forum omdat ik een vraag aan jullie heb!
Ongeveer 6 weken geleden ging mijn vriend Chase uitlaten, en op een gegeven moment kreeg Chase een onwijze niesbui nadat hij ergens in een bosje had gesnuffeld. Hij bleef maar niezen en met zijn kop schudden, we schrikken hier echt van. We hebben toen ´s nachts de dierenarts gebeld, en die zei dat we het nog een half uurtje moesten afwachten. Als het dan niet minder was, dan moesten we opnieuw bellen. Nou, het werd gelukkig minder, en we zijn de volgende dag savonds naar de dierenarts geweest. De dierenarts dacht niet dat er iets in zijn neus zat (niets te zien op het eerste gezicht + z'n neus snotterde niet). Wel heeft Chase een spuit gehad. De week erop was Chase nog wel elke dag aan het niezen, dus we zijn een week later weer naar de dierenarts geweest. Nu kregen we antibiotica mee en nog iets om de irritatie te verminderen. Al met al hadden we niet het idee dat het veel hielp, maar het niezen viel de afgelopen weken opzich wel mee. Tot 2 dagen terug.. weer krijg hij een enorme niesbui (bij mijn schoonouders) en hij bleef maar met zijn kop schudden. Dit gebeurde die middag meerdere keren. Toen we thuis kwamen van ons werk leek het inmiddels weer te gaan en zagen we toch niet de noodzaak in om met spoed op vrijdagavond naar de dierenarts te gaan. Vandaag lijkt het weer helemaal prima te gaan met 'm..
Nu wil ik maandag avond naar een andere dierenarts, maar misschien hebben jullie ook een ideetje wat dit zou kunnen zijn? Toen Chase voor het eerst zo'n niesbui kreeg hebben we het gefilmd en ik heb het op youtube geplaatst. Ong na 10 seconden begint het, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik ben Sylvia en ik woon samen met mijn vriend op het platteland en onze chihuahua Chase. Ik heb mij hier aangemeld op het forum omdat ik een vraag aan jullie heb!
Ongeveer 6 weken geleden ging mijn vriend Chase uitlaten, en op een gegeven moment kreeg Chase een onwijze niesbui nadat hij ergens in een bosje had gesnuffeld. Hij bleef maar niezen en met zijn kop schudden, we schrikken hier echt van. We hebben toen ´s nachts de dierenarts gebeld, en die zei dat we het nog een half uurtje moesten afwachten. Als het dan niet minder was, dan moesten we opnieuw bellen. Nou, het werd gelukkig minder, en we zijn de volgende dag savonds naar de dierenarts geweest. De dierenarts dacht niet dat er iets in zijn neus zat (niets te zien op het eerste gezicht + z'n neus snotterde niet). Wel heeft Chase een spuit gehad. De week erop was Chase nog wel elke dag aan het niezen, dus we zijn een week later weer naar de dierenarts geweest. Nu kregen we antibiotica mee en nog iets om de irritatie te verminderen. Al met al hadden we niet het idee dat het veel hielp, maar het niezen viel de afgelopen weken opzich wel mee. Tot 2 dagen terug.. weer krijg hij een enorme niesbui (bij mijn schoonouders) en hij bleef maar met zijn kop schudden. Dit gebeurde die middag meerdere keren. Toen we thuis kwamen van ons werk leek het inmiddels weer te gaan en zagen we toch niet de noodzaak in om met spoed op vrijdagavond naar de dierenarts te gaan. Vandaag lijkt het weer helemaal prima te gaan met 'm..
Nu wil ik maandag avond naar een andere dierenarts, maar misschien hebben jullie ook een ideetje wat dit zou kunnen zijn? Toen Chase voor het eerst zo'n niesbui kreeg hebben we het gefilmd en ik heb het op youtube geplaatst. Ong na 10 seconden begint het, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
-
olympia
- geregistreerd lid
Re: Nieuw en dringend jullie advies nodig
Heeft jullie hond gras gegeten?
Wij hebben het met onze hond gehad dat er een grasspriet in haar keel bleef hangen en door het niesen er bij haar neus weer uitkwam.
Ze moest zo heftig niesen dat ze met haar kin op de grond sloeg. Tot bloedens toe.
Dierenarts kon niks vinden. Na enkele dagen zag ik een groen stukje uit haar neus komen.
Na zachtjes trekken kwam er een 20 cm lange grasspriet uit. Niesen was gelijk over.
Sterkte het is zo akelig om je hond zo te zien.
Wij hebben het met onze hond gehad dat er een grasspriet in haar keel bleef hangen en door het niesen er bij haar neus weer uitkwam.
Ze moest zo heftig niesen dat ze met haar kin op de grond sloeg. Tot bloedens toe.
Dierenarts kon niks vinden. Na enkele dagen zag ik een groen stukje uit haar neus komen.
Na zachtjes trekken kwam er een 20 cm lange grasspriet uit. Niesen was gelijk over.
Sterkte het is zo akelig om je hond zo te zien.
-
Sil100
Zo dat lijkt me ook behoorlijk heftig! Het is idd echt vreselijk om je hond zo te zien, en dat de dierenarts niets kan vinden!
Voor zo ver wij weten eet hij geen gras. Mijn vermoeden was/is wel dat hij in het bosje zo'n aar/kruiper van een plant in zijn neus gekregen heeft. Echter denkt de dierenarts dat dit niet het geval is omdat zijn neus niet snottert. En het gekke is ook dat hij er echt met fases last van heeft, nu is er niks aan de hand maar afgelopen vrijdag was het weer zo heftig! Het liefste zou ik Chase helemaal goed na laten kijken (moet dan wel met endoscopie, eng..) om in ieder geval het één en ander uit te sluiten. Al denk ik niet dat de dierenarts dat zo snel doet gezien Chase nu weer nergens last van heeft. Ik zit ook te denken aan een allergie o.i.d..
Iemand anders nog ervaringen/ideeën?
Voor zo ver wij weten eet hij geen gras. Mijn vermoeden was/is wel dat hij in het bosje zo'n aar/kruiper van een plant in zijn neus gekregen heeft. Echter denkt de dierenarts dat dit niet het geval is omdat zijn neus niet snottert. En het gekke is ook dat hij er echt met fases last van heeft, nu is er niks aan de hand maar afgelopen vrijdag was het weer zo heftig! Het liefste zou ik Chase helemaal goed na laten kijken (moet dan wel met endoscopie, eng..) om in ieder geval het één en ander uit te sluiten. Al denk ik niet dat de dierenarts dat zo snel doet gezien Chase nu weer nergens last van heeft. Ik zit ook te denken aan een allergie o.i.d..
Iemand anders nog ervaringen/ideeën?
-
Lemuria
Ja? En? Is dat zíjn keuze dan? Het is júllie hond en als jullie vermoeden dat er een grasaar in z'n neus zit, heeft hij dat maar te onderzoeken in plaats van gewoon antibiotica erin te spuiten (tegen wát?).Sil100 schreef:Al denk ik niet dat de dierenarts dat zo snel doet gezien Chase nu weer nergens last van heeft.
Lekker makkelijk ook om iets mee te geven om de irritatie te verminderen. Jullie dierenarts houdt wel van symptoombestrijding zeg
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Het is niet mogelijk dat het reverse sneezing is?
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
-
Sterre
Wat zielig. Het ziet er inderdaad uit of er wat in zit wat hij eruit wil niezen. Ik zou het filmpje meenemen naar de andere dierenarts morgenavond.
-
olympia
- geregistreerd lid
Bij ons was de afspraak ook al gemaakt om onder narcose verder te kijken. Gelukkig is dit niet meer nodig geweest. Mis heb je een meegaande hond waarbij ze eerst zonder narcose diep achter in de keel kunnen kijken of met een scoop in de neus? En hier was het ook uren rustig en daarna weer een tijd flink mis. En ook geen loopneus of kwijlen. Begreep van de dierenarts dat vooral dat kwijlen ze op het goede spoor had kunnen brengen
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik zou heel vlot een afspraak maken bij een dierenarts die de mogelijkheid heeft om met een camera in de neus/keel te kijken. Het lijkt me goed mogelijk dat er iets in de neus of keel klem zit en dat kan je maar beter uitsluiten of zsm eruit halen.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik denk ook dat er iets in de keel klem zit. Als het zo plotseling is gekomen dan moet dat haast wel. Zou bovenstaand advies ter harte nemen en naar een andere DA gaan die wel verder kan kijken.
Sterkte ermee! Hopelijk zijn jullie er gauw achter wat dit nu is en kan het echt behandeld worden.
Sterkte ermee! Hopelijk zijn jullie er gauw achter wat dit nu is en kan het echt behandeld worden.

-
Natas1991
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie Shetland Sheepdog (helaas overleden 14 jaar geworden)
American Staffordshire Terriër (nu 4 jaar) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel veel sterkte lijkt er inderdaad op dat er iets irriteerd of kriebelt in zijn neus keel. Of meschien alergische reactie?? Heel veel sterke hopelijk word de oorzaak snel gevonden!
All you need is love and a dog 

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Wat heftig zeg. Zou het ook echt uitgezocht willen hebben.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!