Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw forumlid

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Nieuw forumlid

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier op het forum, klinkt nogal heftig zeg wat jullie allemaal kennelijk door moeten maken.
Nog even geduld tot je toegang hebt tot het hele forum dan kun je je vragen spuien.
Ik hoop dat er een goede oplossing komt want een duitse dog met gedragsproblemen da's letterlijk en figuurlijk een fikse kluif :schrik:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ytje »

Welkom hier. Goed dat je je hebt aangemeld. Hier kunnen vast genoeg leden je opweg helpen.

Denk als een hond niks voor beloningen etc zou doen en totaal geen oog voor me heeft gewoon dag geen eten geven en dan trainen als hij veel honger heeft. Weet niet of dat een goede techniek is maar denk dat ik het zo had gedaan. Niet luisteren is ook geen leuke dingen zegmaar. En engelengeduld.

Gelukkig is dat hier thuis niet het geval maar als Joy niet bepaalde commando's doet als ik de bak ik mn handen heb krijgt ze niks. Laat haar vaak zitten dan 'af' en dan zet ik de bak voor haar neus. Ik blijf er even bijstaan en geef dan commando dat ze mag eten. Blijft ze niet mooi liggen of zitten zet ik de bak even weg en na een minuut opnieuw proberen. Als ze niet luisterd krijgt ze ook niks. Ze weet precies wat ik van haar wil en dat ik bepaal wat er gebeurd. Alleen weegt mijn hondje 4 kilo en pup van 14weken.

Elke hond kan nog wat leren. Misschien naar een hondenschool. Soms als een vreemde de riem vast heeft ga je heel anders naar je hond kijken en dingen zien die je eerst niet opgevallen zijn. Je bent aan het goede adres hier.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Welkom hier!

Goh, dat klinkt als mijn hond. :mrgreen:
Lang heb ik gedacht dat mijn hond dan niet voergericht was. Het komt er eigenlijk in het kort op neer dat alles buiten huis en tuin dusdanig spannend is, dat hij gewoon niks aan dúrft te nemen. :wink:
Op onze hondenschool waren we na een tijdje zover dat hij wel een speeltje aan wilde nemen en ook echt als beloning zag. Maar alleen binnen en na een kwartiertje wennen. Buiten was het meteen weer een "no go".
We zijn inmiddels wat trainingen verder, wij trainen altijd zonder voer maar met speeltje op zak voor het geval hij zich ineens oké genoeg voelt om die aan te nemen. Maarrr sinds 3 weken neemt hij ineens voer aan. :80: Niet elke dag, niet altijd even makkelijk, niet op elke plek maar er zit veel verbetering in.

Zorg er voor dat de hond vertrouwen in jullie en zichzelf krijgt. Als een hond buiten niet bereikbaar is, is er gewoon iets aan de hand.
Welke gedragstherapeute ben je bij geweest? Wellicht zijn er hier nog andere tips aangezien ieder vaak zijn eigen methode heeft. En al train je positief, de methode werkt soms gewoon niet en dan moet je verder zoeken.
Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als je zegt in welke omgeving je woont, kan iemand misschien nog een goede GT adviseren ;) Bekend betekent niet altijd 'goed'. Er zijn hier heel veel leden die ervaringen hebben met GT's die wel goed zijn (ik heb er ook zo 1 getroffen).

Maar ik heb met jullie te doen. Zo'n kolos die niet bereikbaar is...niet grappig.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”