En is er iemand die dit wegknipt bij zijn/haar hond?

Moderator: moderatorteam

dat is eigenlijk wat ik doe; beetje uitdunnen. anders ziet het er ook niet uitPemba schreef:Ik zou het niet knippen, ze hebben er geen last van.
Als het langer wordt en je denk dat hond te weinig ziet kun je het beter iets uitdunnen met een efileerschaar.

Cesar Millan oftewel The Dog Whisperer.LoveLilly schreef:Ehm..... Wie of wat is CM?

Dat haar zit er ook niet voor niets, prima bescherming tegen de sneeuw en zon.tobi__ schreef:Ik zou het weghalen. Lijkt mij ook voor een hond erg vervelend, die ogen zitten er toch niet voor niets? En volgens mij is het haar van een hond niet doorzichtig, dus doorheen kijken gaat niet.
Zou het gewoon regelmatig bij knippen, dan went ze er ook aan en hoef je niet in één keer heel veel te doen.

Ik heb dat gehad met Fien.Rosita Compagner schreef:'t Is voor mij dagelijks werk om die plukken weg te knippen. Ik herken het 'prikken in de ogen niet'.
Als ze naar haar poten moet kijken waar ze die neerzet kachelt ze ook overal tegen aan.Lemuria schreef:Ik knip het bij m'n pup weg. Ik ga voor functionaliteit: ze moet wel kunnen zien waar ze d'r poten neerzetIk weet nog niet hoe lang d'r kophaar wordt, als blijkt dat dat lang wordt, laat ik het wel groeien zodat het in een zijscheiding valt, maar tot ik dat zeker weet, zet ik de schaar erin.

Jaja,ik zei dus ook dat het afhangt van de hond. Ik effileer de snor zelf, omdat het anders rechtop staat.Rosita Compagner schreef:Als je effileert krijg je om en om korte haartjes, die moeten dan ook prikken.
Er zijn ook heel veel honden waar het standaard weg geknipt wordt en waar die keus er helemaal niet is. Die hebben toevallig allemaal geen last van prikkende haren.