Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Los meelopen

Moderator: moderatorteam

jidde

Los meelopen

Ongelezen bericht door jidde »

Er is echt een wonder gebeurd!
Tuana was voorheen buiten een ramp aan de riem, de hele weg trok ze. We hebben van alles geprobeerd, niets hielp.
Toen werd ze 2 weken geleden strontziek. Ze kreeg medicijnen waardoor ze nogal honger kreeg. Of het nou daardoor komt of niet, maar ze heeft opeens alleen maar voor mij aandacht buiten :cheer:

Vandaag heeft ze bijna de hele wandeling los gelopen! ook in woonwijken. :cheer:

Ben even heel trots op het mormel! Want op deze manier is het een stuk lekkerder lopen :ok:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Goed zo! :mrgreen: :cheer:

Ik had vandaag hetzelfde. Saffie heeft ook de hele weg losgelopen door de wijk. Ze liep keurig naast me en liep niet naar andere mensen toe. Een 'het kwartje is gevallen' moment. :mrgreen:
jidde

Dat denk ik ook, dat ze nu doorheeft dat het bij mij leuker is.
Jammergenoeg blijft ze alleen echt kleven, terwijl ze voorheen lekker kon klieren/rennen/spelen. Maar dat komt vast nog wel :mrgreen:
saffie
Zeer actief

Een haan-kleef-aan :mrgreen:
Kun je haar niet een beetje aanmoedigen om op sommige plaatsen lekker los te gaan? Als ik Saffie los heb op de stoep moet ze netjes naast me blijven lopen, maar als we bij het bos zijn en ik zeg 'toe maar' is dat een teken dat ze lekker mag gaan rennen/spelen. Vaak ren ik zelf even mee om het duidelijker te maken. :mrgreen:
Of komt het omdat ze nog een beetje ziek is dat ze niet gaat spelen?
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Toch begrijp ik niet zo goed dat jullie je honden in woonwijken los durven laten lopen. Van de week liep ik met de honden naar de auto, toen er om de bocht ineens twee labradors aan kwamen lopen, ze staken de weg over en 5 minuten later kwam de baas een keer aan sjokken. De weg is wel niet zo druk bij ons, maar er hoeft er maar een aan te komen racen.
Belle kan keurig naast me blijven lopen, maar ik vertrouw er toch niet voor 100% op dat ze dat ook altijd doet als er ineens een kat aan de overkant voorbij rent. Zijn jullie daar niet bang voor dan?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
saffie
Zeer actief

Belle schreef:Toch begrijp ik niet zo goed dat jullie je honden in woonwijken los durven laten lopen. Van de week liep ik met de honden naar de auto, toen er om de bocht ineens twee labradors aan kwamen lopen, ze staken de weg over en 5 minuten later kwam de baas een keer aan sjokken. De weg is wel niet zo druk bij ons, maar er hoeft er maar een aan te komen racen.
Belle kan keurig naast me blijven lopen, maar ik vertrouw er toch niet voor 100% op dat ze dat ook altijd doet als er ineens een kat aan de overkant voorbij rent. Zijn jullie daar niet bang voor dan?
Ik durf het alleen op hele rustige tijden. Ik snap ook nooit dat mensen hun hond los een 80 km weg over laten steken of inderdaad dat ze de honden zelf maar een beetje laten bepalen waar ze lopen.
Maar als ik uit het park kom doordeweeks om 10 uur is er geen kip op de weg en kom ik hooguit wat mensen tegen die in hun tuin aan het werk zijn. Dus dan laat ik Saffie ook loslopen op de stoep. Waar ik woon kan dat heel goed.

Saffie is als pup een keer gebeten door de hond van de buren. Het was maar een heftige correctie, geen schade. Maar het lullige eraan was dat ik Saffie aan de lijn had en die hond liep los en kwam op ons af, het baasje was nog een straat verderop :evil:
jidde

Belle schreef:Toch begrijp ik niet zo goed dat jullie je honden in woonwijken los durven laten lopen. Van de week liep ik met de honden naar de auto, toen er om de bocht ineens twee labradors aan kwamen lopen, ze staken de weg over en 5 minuten later kwam de baas een keer aan sjokken. De weg is wel niet zo druk bij ons, maar er hoeft er maar een aan te komen racen.
Ik heb haar alleen los laten lopen waar geen autos rijden. De straat is rechttoe rechtan, dus je kan alles overzien. Soms lopen er katten, maar Tuana rent er niet achteraan EN ze is op dit moment supermakkelijk terug te roepen :ok:
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

SUPER he als ze goed luisteren :E:

Marjolein
w3ndy86
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door w3ndy86 »

wij hebben Bob nu bijna 3 weken pas,en nu al lijkt het of hij altijd bij ons is geweest!
hij loopt lekker los naast me,en als ie weg dreigt te rennen roep ik hem en is ie evensnel weer terug!
alleen met andere honden is het oppassen geblazen,daar kan ie niet zo leuk mee overweg.
maar toch blijft het het lekkerst als ze lekker los kunnen rennen(geen getrek aan de riem)haha :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”