Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstest martin gaus?

Moderator: moderatorteam

Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Gedragstest martin gaus?

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

Wij gaan vrijdag beginnen met de basiscursus van Martin Gaus (in heerenveen) zeterdag is de gedragstest. Ik ben zo benieuwd wat ze nou precies gaan testen en hoe. Kan iemand mij daar iets over vertellen? Eigenlijk ben ik ook een beetje zenuwachtig. ik ben bang dat er "enge" dingen gebeuren met Wolly en dat hij er nog angstiger van wordt. Of dat hij juist boos wordt? Aan de andere kant lijkt het mij ook heel nuttig hoe meer ze van hem weten, hoe beter ze ons kunnen begeleiden, zo is het ook wel weer natuurlijk. Ik hoop dat iemand mij daar toch meer over kan vertellen. :19:
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Er gebeurt echt niks engs hoor tijdens die test. Zo toch ook een beetje vreemd zijn?
Er wordt gewoon gekeken hoe de hond reageert op mensen en andere honden. Verder wordt de hond langs alle voorwerpen geleid en wordt er een paraplu geopend. Dat soort dingen.
De cursusmap die je bij de eerste les krijgt, bevat ook een beschrijving hiervan.
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Nou ik ben ook niet echt bang dat ze echte enge dingen doen met hem, dat snap ik ook wel, maar ik bedoel dat ze hem gaan testen en dat hij daar bang van wordt. Zoals bijvoorbeeld met een paraplu staan wapperen. ik kan je nu al vertellen dat wolly dat verschrikkelijk vindt. Hij is al bang als er een boomstam langs de weg ligt die er eerst niet lag.
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Nynke en Wolly schreef:Nou ik ben ook niet echt bang dat ze echte enge dingen doen met hem, dat snap ik ook wel, maar ik bedoel dat ze hem gaan testen en dat hij daar bang van wordt. Zoals bijvoorbeeld met een paraplu staan wapperen. ik kan je nu al vertellen dat wolly dat verschrikkelijk vindt. Hij is al bang als er een boomstam langs de weg ligt die er eerst niet lag.
Ze kijken heel goed naar de hond en wat hij/zij aankan. Ze zullen geen dingen doen waardoor de hond in paniek raakt.
Daarom moet je zelf ook goed aangeven hoe je hond is.
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Ik ben vandaag naar de introductie avond geweest. Ik was eerst best zenuwachtig, maar na verloop van tijd werd ik rustiger. De dame in kwestie kon goed uitleggen en heeft me weten te overtuigen dat dit een goede cursus is voor Wolly. Ik denk nl. dat wolly erg gebaat is bij duidelijkheid en dat is waar vooral aan gewerkt wordt. Aan de relatie tussen baas en hond. Ik vind het erg spannend en het wordt hard werken, maar ik denk dat er best wel resultaat te halen is. we gaan ervoor! :cheer:
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Heb je Wolly nog maar pas (misschien heb je dat wel ergens geschreven, maar dat is me dan ontgaan!)?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

nee al een hele poos, al eens een cursus gevolgd, maar ben weggestuurd, omdat het volgens hun niet geschikt was voor probleemhonden. :neenee: (hij komt uit het asiel) toen een gedragstherapeute er bij gehad en in die mevrouw had ik totaal geen vertrouwen, zij kwam absoluut niet proffesioneel op ons over. :blah: We hebben toen erg het vertrouwen in al diehulpverleners verloren en zijn toen gestopt met al die bemoeienissen, tot het probleem gedrag van Wolly sterker werd. (uitvallen naar mij en naar andere honden.) ik had wel door dat er iets verkeerd ging in de begeleiding en dat heeft me doen besluiten om toch naar een mgschool te gaan. Nou na twee keer zie ik al in wat ik/we allemaal fout doen waardoor zijn gedrag versterkt wordt. Ik ben zo blij dat we daar heen gegaan zijn. Zoals gezegd, spannend, hard werken, maar ik verwacht heel wat resultaat. Oh ja nu je vraag... hi hi... :mrgreen: we hebben wolly bijna 4 jaar.
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”