Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

en toen ging ik trainen

Moderator: moderatorteam

miekmiek

en toen ging ik trainen

Ongelezen bericht door miekmiek »

Jaja, al die tijd heb ik hondenscholen gemeden, dat zou niets voor mij zijn. Met Femke 1 lesje puppycursus geprobeerd, en daarna was ik meteen weg. Die mensen daar hielden er gestoorde methodes op na, en ik was alleen maar meer gesterkt in mijn overtuiging dat hondenscholen overbodig zijn.
En hoewel ik dat nog steeds een beetje vind, ga ik ze toch inschrijven voor een basis gedragcursus. Van de week ben ik wezen kijken, en ze waren er zo positief, enthousiast en vrolijk dat ik helemaal geïnspireerd ben. Bovendien; sinds martijn worden de momenten met de hondjes steeds korter en dat kan natuurlijk niet. Bovendien sluipen er bepaalde gedragingen in die niet gewenst zijn. Zo is Femke ineens gaan blaffen en grommen naar andere honden, en hangen ze allebei in de riem bij het zien van een vreemde hond. En ik krijg dat circeltje niet doorbroken.

Dus; de tweede week van Juni ga ik beginnen. Zowel met Tommie als met Femke. (twee uur achter elkaar, eerst de ene, dan de andere) Ben benieuwd of ik ineens supergehoorzame hondjes ga krijgen. :N:

heb overigens nog niet gevraagd wat het gaat kosten...dat wil ik denk ik ook nog eventjes niet weten. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Leuk!!! :ok:

Ik zit er ook regelmatig aan te denken, ik zou met Moos en Bram bijvoorbeeld best graag een aantal cursussen willen doen en dan behendigheid ofzo. En met Saar lijkt een basiscursus me ook wel wat. Maar de kosten en de afstand houden me tegen. De dichtsbijzijnde waar ik vertrouwen in heb is al snel 20-30 minuten rijden (benzine is ook niet goedkoop...) en ik kan als 'arme student' het lesgeld niet opbrengen daarbij.

Spannend hoor Annemieke!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nou, veel plezier dan he in juni! :ok:
Met Rimpel hebben we puppy curus en vervolg op de KC hier in Hardenberg gedaan maar daar was ik niet op mijn plek en Rimpel al helemaal niet.
We hebben toen een tijd niet getraind maar toen het mis ging met Rimpel ben ik opnieuw op zoek gegaan en zijn we terrecht gekomen bij een Hondenschool in Schoonebeek, tevens gedragstherapie...

SUPER! Mijn jaarkaart loopt tot juni en dan hebben we er twee en een half jaar opzitten..
Ik verleng hem niet..
ergens vind het wel jammer maar aan de andere kant, het is wel een half uur rijden en ik train op woensdag om 18.00 best een rottijd...
Maar dat is niet de hoofdreden..de reden is dat het met Rimpel goed gaat...meer dan we nu bereikt hebben halen we er niet uit, dat weet ik heel goed en dat HOEFT voor mij ook niet.
Ik heb een hond die buiten rustig meeloopt, niet meer vol in de lijn hangt en niet meer bang en angstig is.
Een zelfverzekerde, vrolijke hond die niet los kan lopen..simpel...

Dus wij stoppen er voorlopig mee...
Flyball en zo zie ik ons nou niet bepaald doen.Rimpel is liever lui dan moe!

Maar gehoorzaamheid is vast heel leuk! Ik hoor er leuke verhalen over maar voor Rimpel hoeft dat voor mij niet..
Ik zie het nut van een hondenschool wel in...maar even een pauze voor ons hoor...

Ik hoop dat je het heel leuk gaat hebben daar en dat je hele brafe hondjes (die had je toch al :mrgreen: ) krijgt! :wink:

Kosten?
Wij betaalden voor 10 lessen 90 euro (of waren het er 12?) mijn jaarkaart was in ieder geval 220 euro.
Dat kon voor ons dus prima uit.
Wij trainden daar voor in een overdekte hal, barretje, terrasje erbij.
Gediplomeerd personeel, gedragspeut..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Leuk, ben benieuwd hoe het bevalt. Ik hoop wel dat je niet zo'n les hebt als ik, want ik ben na een uur al helemaal kapot!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb in ieder geval een hele leuke trainer. :mann: :mrgreen: haha..heb ik rob nog maar niet verteld. :smile:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

leuk :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

miekmiek schreef:ik heb in ieder geval een hele leuke trainer. :mann: :mrgreen: haha..heb ik rob nog maar niet verteld. :smile:
o O :eek:

(ik ben jaloers :mrgreen: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

IK weet niet waar je naar toe gaat.
Zelf zit ik bij HSVdronten en ze zijn super en voor 25 euro heb ik 12 lessen.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

aukje schreef:IK weet niet waar je naar toe gaat.
Zelf zit ik bij HSVdronten en ze zijn super en voor 25 euro heb ik 12 lessen.
Zo dat is errug goedkoop!
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuk :ok: Een leuke trainer is natuurlijk ook erg belangrijk he :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

mercedes2803 schreef:Wij betaalden voor 10 lessen 90 euro (of waren het er 12?) mijn jaarkaart was in ieder geval 220 euro.
tjemigggg wat ontiegelijk duur!!!!
Hier betaal je bij de hondeschool 35 euro voor 12 lessen en dan examen.

Met Hera bij de herderclub betaal ik 65 euro voor een heel jaar; 2x in de week trainen en 3x behoort ook tot de mogelijkheden.
sioux
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sioux »

Wij betalen E 96,= voor 12 lessen incl examen. Ik vind het ook behoorlijk duur maar het is onze 1e hond dus een cursus vinden wij wel belangrijk.
Groeten van Sioux
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ook ik ben weer ingeschreven op een curssus,g&g-b.was eigenlijk helmaal klaar met dat getrain met de honden na jaren lang de jacht te hebben gedaan vondt ik het wel welletjes,maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus wil ik de gg weer oppakken met canyon(of zij dat ook wil weet ik niet maar ik heb tenminste weer lol)daar komt nog bij dat ik hier pas vanaf januari hier woon en dus ook nog niet echt kontakten heb hier,dus doe het ook een beetje om mensen te leren kennen.zat eerst op een andere locatie van deze hondenschool maar hier in de buurt zit er ook een school van ze.betaal voor 12 lessen incl.examen 60euro dus dat valt mee(bij de jacht was dat 110 euro)als het goed is begin ik ook in juni.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”