Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goed gehoorzaam op de commando's krijgen

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

goed gehoorzaam op de commando's krijgen

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb een berichtje gestuurd naar de hondenschool waar ik met Jamey wil gaan trainen en ik kreeg te horen in het antwoord dat voor behendigheid Jamey de volgende dingen moet kunnen:

het terugkomen als ze los loopt in aanwezigheid van andere honden, zit en af.

Alledrie beheerst ze op zich wel, dus ik denk dat dat wel moet lukken, maar ze doet het niet echt super, ze kon alledrie een stuk beter...

Zit kan ze op puur stemcommando, alleen luistert ze af en toe niet. Maar goed ik neem aan dat dat gewoon een kwestie van doorzetten is en belonen als ze het braaf doet, corrigeren als ze het niet doet...

Af kan ze binnen in de keuken op puur stemcommando, zonder handgebaren, op andere plaatsen moet ze nog gewezen en soms zelfs gelokt worden. Hierbij dus de vraag hoe ik haar kan leren 'onvoorwaardelijk' af te gaan, op alle plaatsen, zonder wijzen of lokken

Hier kan ze wel, maar mevrouw heeft soms nogal last van bananen in de oren... Ze wordt altijd beloond als ze komt (soms voer, soms stem, soms balletje), maar soms vertikt ze het gewoon... Dus hier de vraag, hoe kunnen we het hierkomen verbeteren?

Ik heb de zoekfunctie geprobeerd te gebruiken, maar hij wilde niet meewerken (met dank aan firefox waarschijnlijk)... Ik ben blij met alle hulp :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat ik begrijp uit jouw verhaal is dat de hond de commando's op zich wel kent, maar als er afleiding is komen de "bananen"
Hij heeft de opdracht nog niet "gegeneraliseerd". (op elke plek, waar dan ook de opdracht uitvoeren)
Dat moet je opbouwen.
Doet hij het thuis goed? Dan ga je naar een rustige plek buiten om de oefeningen te doen. Pas als het daar goed gaat ga je steeds meer drukkere plekken opzoeken.
Zorg daarbij dat hij niet weg kan om voor zichzelf wat te gaan doen. Dus werk aangelijnd totdat hij alles goed doet.
Daarna kan je het los gaan oefenen, maar dan wel eerst weer in een rustige omgeving.
Het hoeft geen maanden te duren, maar ga niet te snel. Anders komen de problemen vanzelf :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb nog iets minder dan een maand, dan begint de cursus :mrgreen: Maar ze leert gelukkig wel heel snel :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jacksel schreef:Ik heb nog iets minder dan een maand, dan begint de cursus :mrgreen: Maar ze leert gelukkig wel heel snel :ok:
Ga niet haasten omdat je maar een maand hebt. :wink:
Je krijgt dan eerder een "onbetrouwbare"reactie van je hond op de commando's. Dan is het denk ik ook over met de pret op de cursus. Dat zou helemaal jammer zijn toch? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik ga het niet haasten... Maar het zou gewoon fijn zijn als we gelijk behendigheid kunnen doen... Maar gehoorzaamheid is ook niet een heel groot probleem hoor :wink: Vind ik ook niet erg om met haar te trainen...
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

is ze niet te jong voor behendigheid? ik weet het ook niet maar ze is nog geen jaar toch of word er nog niet gesprongen ofzo ik heb geen flauw idee namelijk hoe die eisen zijn.
ranetje
Zeer actief

diana25 schreef:is ze niet te jong voor behendigheid? ik weet het ook niet maar ze is nog geen jaar toch of word er nog niet gesprongen ofzo ik heb geen flauw idee namelijk hoe die eisen zijn.
Ze moeten zeker een jaar oud zijn, grotere rassen/honden liever nog wat ouder.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ranetje schreef:
diana25 schreef:is ze niet te jong voor behendigheid? ik weet het ook niet maar ze is nog geen jaar toch of word er nog niet gesprongen ofzo ik heb geen flauw idee namelijk hoe die eisen zijn.
Ze moeten zeker een jaar oud zijn, grotere rassen/honden liever nog wat ouder.
oke :ok: dat dacht ik al ivm de botten en de groei enz :wink:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ze is klein ras en over iets minder dan 2 weken is ze 1 :wink: Dus dan mag het... Maar omdat ze zo jong is vind ik het niet erg om eerst wat gehoorzaamheid met haar te doen... Maar liever meteen behendigheid natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”