Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mogen honden los in de Ardennen
Moderator: moderatorteam
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Mogen honden los in de Ardennen
Wij gaan een weekendje weg naar de Ardennen en de bullen gaan mee. De bullen lopen hier met uitgaan en wandelen meestal los. Hoe zit dat in de Belgische Ardennen? Mogen ze los of horen ze altijd aangelijnd te zijn?
-
bianca83
- Zeer actief
-
speurneus carola
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- linda
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En ze leggen daar zooi neer in de bossen voor het wild!! Oppassen dus ook alsjeblief en inderdaad niet loslaten!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Ik weet dat ze bij me moeder los mogen lopen.
Me moeder heeft daar samen met mijn stiefvader een camping aan de rand van het bos.
Hin drie honden lopen gewoon los over het terein en in het bos.
Maar je moet wel opletten betreft het jacht seizoen.
Dan kan je ze beter aangelijnd houden. Mijn moeder woond trouwens in de franse gedeelte van de belgische ardennen.
Me moeder heeft daar samen met mijn stiefvader een camping aan de rand van het bos.
Hin drie honden lopen gewoon los over het terein en in het bos.
Maar je moet wel opletten betreft het jacht seizoen.
Dan kan je ze beter aangelijnd houden. Mijn moeder woond trouwens in de franse gedeelte van de belgische ardennen.
-
aika
- Actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
-
aika
- Actief
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
loslopen
Zou het NIET doen!!! Een boswachter is zelfs gerechtigd, als je hond ergens achteraan gaat, om hem af te schieten!!

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
- Rikkie
- geregistreerd lid
Lijkt me een sterk verhaal dat een boswachter zomaar je hond neerknalt. Als daar geen gegronde reden voor is zoals een totaal verwilderde of gevaarlijke hond zal dat zeker het laatste zijn wat hij doet. Een boswachter heeft in belgie wel de macht om boetes uit te schrijven. Het is wel correct dat je in Belgie nergens je hond vrij mag laten rondlopen, niet in de bossen, niet in de velden. Alleen op je eigen domein is het toegelaten.
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
het is niet dat de hond afgeknalt wordt door een boswachter maar door een jager wel.Rikkie schreef:Lijkt me een sterk verhaal dat een boswachter zomaar je hond neerknalt. Als daar geen gegronde reden voor is zoals een totaal verwilderde of gevaarlijke hond zal dat zeker het laatste zijn wat hij doet. Een boswachter heeft in belgie wel de macht om boetes uit te schrijven. Het is wel correct dat je in Belgie nergens je hond vrij mag laten rondlopen, niet in de bossen, niet in de velden. Alleen op je eigen domein is het toegelaten.
Ze hebben in de Belgische ardennen jachtseizoen. En dan mag je het bos niet in. Want ze schieten bijna op alles wat beweegt dus ook je hond.
- Rikkie
- geregistreerd lid
Tja, tijdens het jachtseizoen zijn de jagers jammer genoeg heer en meester in de Ardense bossen.
De jagers zijn mijn vrienden niet, maar dat ze zomaar alles neerknallen is ook weer overdreven gesteld.
Als er een jachtpartij plaats vind wordt dit wel altijd op elke toegangsweg bekend gemaakt met een aanplakbrief. Toegang is dan verboden.
Mijn inziens is het nog altijd veiliger om je hond aangelijnd te houden in de Ardense bossen, tenzij je hond een super speurneus is en steeds de weg terug vind.
De jagers zijn mijn vrienden niet, maar dat ze zomaar alles neerknallen is ook weer overdreven gesteld.
Als er een jachtpartij plaats vind wordt dit wel altijd op elke toegangsweg bekend gemaakt met een aanplakbrief. Toegang is dan verboden.
Mijn inziens is het nog altijd veiliger om je hond aangelijnd te houden in de Ardense bossen, tenzij je hond een super speurneus is en steeds de weg terug vind.
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Heb gezegd dat een boswachter gerechtigd is, niet dat hij het meteen doet, maar als jouw hond ver afdwaalt, loop je wel een kans, ook omdat het verboden is! Ik heb niet gezegd dat iemand zomaar je hond afknalt.Rikkie schreef:Lijkt me een sterk verhaal dat een boswachter zomaar je hond neerknalt. Als daar geen gegronde reden voor is zoals een totaal verwilderde of gevaarlijke hond zal dat zeker het laatste zijn wat hij doet. Een boswachter heeft in belgie wel de macht om boetes uit te schrijven. Het is wel correct dat je in Belgie nergens je hond vrij mag laten rondlopen, niet in de bossen, niet in de velden. Alleen op je eigen domein is het toegelaten.
Bovendien is ook nog eens de kans groot, dat als hij afdwaalt ,hij ook verdwaalt. Wij komen geregeld in de Ardennen en zien dan flyers van mensen ( vooral Nederlanders) die hun hond zijn kwijtgeraakt in de bossen. Groetjes Pia

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!