Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zit voor - Voet

Moderator: moderatorteam

Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Zit voor - Voet

Ongelezen bericht door Drossie »

Wodan leert zeer snel, maar met het commando zit voor heeft hij wat moeilijkheden.
Hij gaat steeds wat schuin voor me zitten en net iets te ver. Op de hondenschool raden ze aan van ergens een hele smalle gang te maken en daarin te staan zodat hij niet anders kan dan recht te gaan zitten. Maar dat lijkt toch niet te werken.
Iemand andere tips?
Ahja, ik werk met de clicker...

En nu we dan toch bezig zijn: Het commando voet? Hoe leer je dat het beste met clicker?
Ik zou graag hebben dat hij bij dat commande achter me doorloopt om dan mooi naast te komen zitten. Iemand tips?
Laatst gewijzigd door Drossie op 23 sep 2006 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

recht voor zitten? hoe ik het aangeleerd heb: hond roepen ( uh uh) hond komt voor, maar gaat dus of schuin weg zitten, ik loop naar achter, en roep weer, ik beloon pas als de hond ( behoorlijk) recht voor me zit, kan dus zijn, dat je een heel stuk achterwaarts loopt :mrgreen:

aan de voet? ik heb nooit met clicker getraind, maar lijkt me in dit geval niet uitmaken.

hond komt voor, koekje, lekkertje in je hand en achter je langs halen, hond volgt, tot dat het in je andere hand is en daar haal je je hand wat omhoog, hond gaat zitten, click, voet ( naast)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij vóór komen kan je het ook aanleren door eerst op de rand van een stoel te gaan zitten met je benen gestrekt voor je uit met een tussenruimte die nèt groot genoeg is om de de hond er tussen te laten., dan je hond roepen en met gestrekte armen met een koekje in je handen je hond als het ware "binnenhalen" tot hij helemaal tegen je aan komt, dat zit en koekje geven.
Buiten kan je het dan gaan oefenen door met je rug tegen een muur te leunen iets je benen voor je uit zetten (met dezelfde tussenruimte voor de hond) en weer je hond binnen te halen.
Eerst doe je dat met de hond recht voor je, later kan je hem op afstand ook opzij laten wachten en "binnenlepelen"
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Kijk, dat kan ik ook alvast gaan oefenen.. :mrgreen:
Kom voor had hij snel door, maar voet, dat doet hij gewoon voorlangs.. :mrgreen: Dat heb ik m maanden geleden zo geleerd, wist ik veel dat het in een cursus anders ging..
ranetje
Zeer actief

marsmallowtjuh schreef:Kijk, dat kan ik ook alvast gaan oefenen.. :mrgreen:
Kom voor had hij snel door, maar voet, dat doet hij gewoon voorlangs.. :mrgreen: Dat heb ik m maanden geleden zo geleerd, wist ik veel dat het in een cursus anders ging..
Op veel cursussen (en op de GG examens) is het ook prima als je hond voorlangs netjes recht naast je zit. :wink:
Gebruik wel een ander commando als je hem achterom wil laten lopen.
Dus bijv. "naast" als hij voorlangs naast komt en "voet" als hij achterom moet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

yamie schreef:
hond komt voor, koekje, lekkertje in je hand en achter je langs halen, hond volgt, tot dat het in je andere hand is en daar haal je je hand wat omhoog, hond gaat zitten, click, voet ( naast)
Lukt aardig, alleen komt hij dan ook dikwijls scheef zitten en niet echt dichtbij. Wanneer ik hem dan probeer te sturen met het koekje, gaat hij meestal nog schever zitten dan ervoor...
ranetje
Zeer actief

Drossie schreef:
yamie schreef:
Lukt aardig, alleen komt hij dan ook dikwijls scheef zitten en niet echt dichtbij. Wanneer ik hem dan probeer te sturen met het koekje, gaat hij meestal nog schever zitten dan ervoor...
Probeer het volgende eens?
Ga eens met je linker kant naast een hek of muurtje staan. Nèt zo ver er vanaf dat je hond er tussen kan.
Dan de hond voor je in zit, met het koekje achterom leiden en de riem in de rechterhand vast blijven houden.
Met de riem zorg je dat hij niet voor je kan komen (te ver links doorlopen) en het muurtje zorgt dat hij niet scheef kan gaan zitten :wink:
Als hij naast je is laten zitten en belonen. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”