Ik ben gewend dat er per les een programma is, er wordt toegewerkt naar nieuwe oefeningen. Er is rust in de groep en iedereen doet rustig tegen z'n hond. De trainer legt dingen uit en dan sta je er in een boog omheen. Vervolgens doet iedereen de oefening met z'n eigen hond. De trainer geeft dan aanwijzingen.
Deze les was chaos. Het was mij totaal onduidelijk wat we deze les moesten leren. De honden moesten constant volgen en de aandacht werd getrokken met veel en luid praten. Alles liep naar mijn idee door elkaar heen: 7 cursisten plus honden en 2 trainers. We liepen steeds keihard achter elkaar aan in rondjes en over het veld heen. Ik liep constant achter op de rest terwijl ik ook weer niet zo langzaam loop volgens mij.
Ineens moesten we 1 voor 1 zit en blijf doen terwijl de honden helemaal druk waren. Dat ging voor geen meter (rondrennen).
Er was halverwege een pauze waarbij de honden op het veld vastgezet werden. Ik heb dat nog nooit gedaan met Bram en ben dus niet weggelopen, tot verbazing van de cursisten (wat raaaaar, ze heeft nog nooit haar hond vastgezet -> nee ik knoop mijn hond gewoonlijk niet vast aan een hek
Dit is mijn eerste indruk en deze is natuurlijk erg gekleurd door wat ik gewend ben. Ik had me wel voorbereid op andere dingen, maar dit was echt 180 graden om. Dus ik ben benieuwd hoe het op andere scholen gaat. Lijkt dat op wat ik beschrijf (maar dan de negatieve oordelen die ik er aan gekoppeld heb weggelaten -> dat ligt aan mijn onbekendheid ermee)?