Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dilemma (update pag. 2)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Mama Sanneke schreef:Toen ze Luka daar hebben omhooggetrokken aan zijn lijn en geschud
zei de instructrice : als hij nu niet leert, zal hij het nooit leren.
En ze heeft gedeeltelijk gelijk gehad i.v.m. het aan de lijn lopen.
Maar ik heb mijn hart gevolgd.
Je kan vaak maar beter je hart volgen, dit klinkt nou ook niet bepaald als gezellig trainen :wink: Gaat het nog niet beter met trekken aan de lijn?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Reini schreef:
baloe2004 schreef: :eek: Alleen hierom zou ik dus al een andere cursus gaan zoeken....
Het was eigenlijk voor het eerst dat er wat onrust heerstte tijdens de les en waar andere honden snel weer aandacht voor de baas hadden bleef Vegas zijn aandacht op die man houden in die half in de bosjes stond. Ik kreeg dus geen aandacht en omdat ik niet verder weg mocht gaan, en zijn aandacht daár moest krijgen, lukte het niet. In een normale situatie (dus niet op het trainingsveld) krijg ik wel snel weer aandacht en anders loop ik eindje verder. Dan kan ik hem alsnog belonen voor aandacht en 'heb' ik hem weer bij me.
Ik schreef dat, omdat ik het niet zo verstandig vind van een instructeur om met een groep jonge honden die je niet kent, het voorkomen te gaan doen in het donker, met iemand in de bosjes en onrust op het hele veld. Maar... da´s mijn mening en met deze uitleg snap ik dat de instructeur vol vertrouwen aan de oefening begon en dat er daarna mot elders ontstond.. Vind ik overigens nog steeds dat je instructeur jou gewoon de ruimte moet geven om je trucendoos open te trekken om je hond bij je te krijgen op zo´n moment. :wink:
Reini schreef: Als ik deze cursus had afgemaakt en dan de B cursus dan was Vegas oud genoeg om met behendigheid te gaan beginnen. Zo had ik het bedacht :wink:
Dat wist ik wel. :mrgreen:
Reini schreef:Dat ongeremde, asociale gedrag vertoont hij (vooralsnog, zou het ergens anders ook gebeuren dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk) alleen op dat veld dus in principe vind ik het dan ook niet nodig om verder te gaan en dat daar op die stressplek eruit te trainen. Of misschien dus juist wel :19:
Ik zou er mee stoppen voor nu. Dat veld is geen normale situatie en dat wordt het ook niet. Je hebt gewoon honden die bepaald gedrag aan dat veld koppelen. Dat kan goed zijn, maar ook slecht. ´Dat doet ie anders noooooit´ is een veel gehoorde opmerking.

Als jij tevreden bent over Vegas in het dagelijks leven, en je voelt je niet goed op deze cursus, moet je er gewoon mee stoppen. Je bereikt er niks mee, misschien zelfs het tegendeel.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Reini
Zeer actief

baloe2004 schreef: Ik schreef dat, omdat ik het niet zo verstandig vind van een instructeur om met een groep jonge honden die je niet kent, het voorkomen te gaan doen in het donker, met iemand in de bosjes en onrust op het hele veld. Maar... da´s mijn mening en met deze uitleg snap ik dat de instructeur vol vertrouwen aan de oefening begon en dat er daarna mot elders ontstond.. Vind ik overigens nog steeds dat je instructeur jou gewoon de ruimte moet geven om je trucendoos open te trekken om je hond bij je te krijgen op zo´n moment. :wink:
Tijdens de eén na laatste hond (de hond voor mij dus) begon de commotie. Vlak daarna kreeg Vegas de 'bosjesman' in de smiezen en kreeg ik geen aandacht meer. Ik had veel beter even weg kunnen lopen om opnieuw zijn aandacht te krijgen, helaas was de instructrice het daar niet mee eens :wink:
Ik zou er mee stoppen voor nu. Dat veld is geen normale situatie en dat wordt het ook niet. Je hebt gewoon honden die bepaald gedrag aan dat veld koppelen. Dat kan goed zijn, maar ook slecht. ´Dat doet ie anders noooooit´ is een veel gehoorde opmerking.
Vegas koppelt in ieder geval heel vervelend gedrag aan dat veld :N: zo erg heb ik thuis nog nooit meegemaakt.
Als jij tevreden bent over Vegas in het dagelijks leven, en je voelt je niet goed op deze cursus, moet je er gewoon mee stoppen. Je bereikt er niks mee, misschien zelfs het tegendeel.
Daar ben ik dus ook eigenlijk een beetje bang voor, dat het meer slecht doet dan goed :wink:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Dit lijkt me de verkeerde cursus voor jou en Vegas op de verkeerde plek :wink:

Als je verder wilt gaan met trainen in een cursus zou ik naar een andere op zoek gaan. Misschien is een cursus echt helemaal niks voor Vegas, maar misschien kun je een veel betere voor hem vinden.
Ten eerste ben ik al niet echt onder de indruk van de adviezen die je daar krijgt. En er zijn zat leuke hondenscholen die b.v. hele kleine klassen hebben met veel aandacht van de trainers en geen lange wachttijden tussen de oefeningen.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Reini schreef:
Stang schreef:Dan is dus de vraag hoe belangrijk jij de behendigheid vindt?
Als Vegas het thuis prima doet, dan lijkt cursus me niet nodig, maar kan je behendigheid (vaak) wel vergeten.
Het is dus afwegen voor jezelf wat je wilt.
Voor mij is behendigheid niet zo belangrijk hoor :wink: het leek me alleen wel heel erg leuk en ik denk haast wel dat Vegas het ook wel heel leuk en spannend vind met al die attributen, er zit natuurlijk veel meer actie in en dan hou ik hem ook beter onder appél denk ik dan wanneer ik zo lang stil sta te luisteren.
Mijn ervaring is juist dat behendigheid voor heel veel honden dusdanig veel enthousiasme/ spanning mee brengt dat het onder appel houden vaak moeilijker is dan tijdens gehoorzaamheid. Zeker als je start met behendigheid. Ook bij behendigheid liggen ze stil als een ander aan het lopen is. Dit bouwt vaak spanning op bij de hond die nog niet mag.
Als je je hond moeilijk onder appel kunt houden wordt behendigheid denk ik erg moeilijk.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:voor mij is het ook duidelijk dat je daar niet op de juiste plek zit met vegas, reini. wat niet wil zeggen dat het makkelijk wordt om binnen een bereikbare straal een een school te vinden die beter bij jullie zou passen.
Bij de eerste hondenschool ben ik weggegaan omdat de trainingsmethode me niet aanstond waardoor er spanning tussen mij en de instructeur heerste. Ik heb een paar lessen mijn eigen plan getrokken maar op die manier kon ik niet meedraaien in de groep.
Op deze hondenschool is het allemaal wat massaler waardoor er geen ruimte is dit probleem efficient aan te pakken. Zo is er iedere keer wel wat en wordt de keuzemogelijkheid steeds minder inderdaad :wink: Of ik moet privé les gaan nemen :mrgreen:
ik ben het wel met marc eens dat je dit ook niet als onbelangrijk af kan doen, maar dat doe je dus ook niet - je schat de hele situatie in al z'n aspecten weer feilloos in :ok: . daarmee is ze nog niet verholpen, maar toch, dat is wel de belangrijkste stap.
Ik ga er ook zeker mee aan de slag maar niet meer daar op het veld. We staan in een redelijk grote groep dus er is weinig ruimte voor persoonlijke aandacht. Ik kan niet verwachten van de instructrice dat ze mij de volle aandacht geeft terwijl er nog iets van 10 mensen staan. (er is ook altijd een assistente bij)
het heeft inderdaad totaal geen zin om op deze manier met vegas verder te gaan met trainen, daardoor riskeer je alleen in snel tempo áchteruit te gaan met z'n tweetjes. ik zou in jouw plaats gewoon zelf verder trainen, maar idd de appèloefeningen moeilijker gaan maken, niet zodanig in de zin van complexer, maar in de zin van in steeds moeilijker situaties dezelfde gehoorzaamheid en aandacht eisen. dan kan je wel zelf opbouwen aan jullie eigen tempo, en dat heeft natuurlijk zijn voordelen.
het heeft ook een nadeeltje waar je maar beter op bedacht kan zijn, en dat is dat je niet teveel de neiging mag hebben om steeds ónder het niveau te blijven waarbij je weet dat hij lastig zou kúnnen gaan doen. niet steeds teruggaan naar een makkelijker situatie om hem te kunnen belonen, tenminste niet meer eens je weet dat hij de oefening die je vraagt op zich prima beheerst.
Eigenlijk vanaf dat het zo mis ging op de cursus (na de eerste les) ben ik al begonnen met gehoorzaamheid in moeilijkere situaties tijdens de wandelingen omdat ik hoopte dat dat door zou werken op de cursus. Dat doet het dus niet. Hij doet het allemaal prima, ik kan niet anders zeggen, maar daar op dat veld :roll:

Ik probeer het tijdens wandelingen steeds uit te bouwen maar zoals je al zegt trap je snel in de valkuil het allemaal wat te makkelijk te houden :wink: Ik mag er best wat druk op zetten :wink:

Op de cursus worden alleen maar heel makkelijke oefeningen uitgevoerd die Vegas al heel goed beheerst en zodra ik hem nog 'heb' op dat veld laat hij ook alles zien en hoor ik alleen maar: goed zo! Maar als hij er geen zin meer in heeft houdt het op en ben ik hem 'kwijt' en dat is iets wat in het dagelijks leven dus niet gebeurd. Wat dus ook weer kan komen omdat ik het daar allemaal wat te makkelijk hou :idea: :wink:

Op dit moment doet het alleen maar meer schade dan dat het goed doet en ik wil absoluut niet dat dat door gaat werken naar buiten het veld want dan heb ik er nog een hele kluif aan. Die kluif ga ik misschien nog wel krijgen trouwens als ik de oefeningen buiten op iets meer druk ga zetten, maar dat zien we dan wel weer en dan kan ik ook stoppen, een stapje terug nemen en opnieuw beginnen ipv nog een half uur op een veld te moeten staan :wink:
ik bedoel echt niet dat je nu met vegas in de allermoeilijkste omstandigheden dingen van hem moet gaan vragen hoor, daarvoor is hij ook nog veel te jong - maar af en toe mag er best een pittiger stukje in, waarbij hij stilaan moet leren zichzelf op jouw vraag te gedragen, ook als hij het moeilijk vindt.
We hebben het beginsel van de oefening 'volg' geleerd afgelopen dinsdag. Stap naar achter, twee stappen naar voor en dan zit, waarbij Vegas links naast me staat. Dat ben ik nu al tijdens wandelingen door de wijk aan het oefenen. Hij kent de oefening nog niet goed maar ipv dat ik het eerst thuis aanleer doe ik het nu meteen met afleiding en dat gaat eigenlijk wel goed. Hij wil het ook allemaal wel leren en doet dan echt wel zijn best.

Ik ga er verder mee aan de slag en ga het uitbouwen en moeilijker maken. Ik zal tijdens de wandelingen erop letten dat ik het niet te makkelijk maak voor hem zonder ineens torenhoge verwachtingen te krijgen waar hij niet aan kan voldoen :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Anita v Poppel schreef: Mijn ervaring is juist dat behendigheid voor heel veel honden dusdanig veel enthousiasme/ spanning mee brengt dat het onder appel houden vaak moeilijker is dan tijdens gehoorzaamheid. Zeker als je start met behendigheid. Ook bij behendigheid liggen ze stil als een ander aan het lopen is. Dit bouwt vaak spanning op bij de hond die nog niet mag.
Als je je hond moeilijk onder appel kunt houden wordt behendigheid denk ik erg moeilijk.
Jij zegt het en ik denk het :mrgreen:
Ameno heeft braaf alle cursussen gehaald tot en met G&G1, maar behendigheid is nog steeds een groot circus. :N:

Maar on topic: Reini als het zo slecht voelt voor jou en Vegas dan zou ik ermee stoppen. Wel zou ik blijven kijken voor een andere vorm van training. Misschien ook in een kleinere groep trainen?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik lees dit nu pas. Jammer dat het niks wordt met deze school. Vegas deed dit toch niet bij Wim? Ik denk zelf dat hij reageert op jou, jij staat niet met hart en ziel op het veld, maar met twijfels. Dat pikt hij ongetwijfeld op. Denk je niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

pooh schreef:
Anita v Poppel schreef: Mijn ervaring is juist dat behendigheid voor heel veel honden dusdanig veel enthousiasme/ spanning mee brengt dat het onder appel houden vaak moeilijker is dan tijdens gehoorzaamheid. Zeker als je start met behendigheid. Ook bij behendigheid liggen ze stil als een ander aan het lopen is. Dit bouwt vaak spanning op bij de hond die nog niet mag.
Jij zegt het en ik denk het :mrgreen:
Ameno heeft braaf alle cursussen gehaald tot en met G&G1, maar behendigheid is nog steeds een groot circus. :N:

Maar on topic: Reini als het zo slecht voelt voor jou en Vegas dan zou ik ermee stoppen. Wel zou ik blijven kijken voor een andere vorm van training. Misschien ook in een kleinere groep trainen?
Ik heb natuurlijk nog geen behendigheid gedaan maar ik dacht eigenlijk dat ik hem dan wel beter 'bij' me kon houden omdat je veel meer bezig bent :19: Misschien heb ik me daar dan in vergist :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik lees dit nu pas. Jammer dat het niks wordt met deze school. Vegas deed dit toch niet bij Wim? Ik denk zelf dat hij reageert op jou, jij staat niet met hart en ziel op het veld, maar met twijfels. Dat pikt hij ongetwijfeld op. Denk je niet?
Bij Wim ging het ook niet lekker maar dat kwam omdat ik het daar totaal niet naar mijn zin had. Daar ging ik na de eerste les al met enorm veel tegenzin heen :wink: Ik denk wel dat Vegas op mij reageert maar het is ook voor een groot deel zijn eigen frustratie en dat is wel iets wat ik aan moet pakken :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Nou, ik ben gister toch nog wel geweest. Tot op het punt van vetrekken (20.10) heb ik getwijfeld of ik zou gaan ja of nee, maar ik ben gegaan.

Ik had van de week al een uitgebreide mail gestuurd naar de instructrice en daar ook uitgebreid antwoord op gekregen. Dat deed me al veel goed en zodoende ben ik toch maar gegaan.

En het was geweldig :cheer: Niet dat het beter ging, maar ik zit weer wat beter in mijn vel en dat werkte toch door op Vegas. Voor de les heb ik de instructrice even aangesproken en heb tegen haar gezegd dat ik de les zou verlaten als Vegas weer zo tekeer zou gaan omdat ik dat gewoon niet trek daar tijdens die cursus. Ze was heel begrijpend maar ook heel duidelijk naar mij toe. Ik had haar gevraagd of het mogelijk is op de KC privéles te volgen en in haar ogen heeft dat geen nut omdat Vegas dan alle aandacht heeft en waarschijnlijk dus niet gaat klieren.

Daar heeft ze natuurlijk gelijk in :wink: Ik mag wat meer ruimte nemen in de cursus, als ik denk dat Vegas gaat klieren mag ik eindje gaan lopen met hem en als we moeten wachten tijdens de uitleg van een oefening mag ik de lijn helemaal vrij geven zodat hij zijn eigen gang kan gaan.

Zo gezegd zo gedaan. Op een gegeven moment begon hij toch weer heel erg te klieren. De instructrice kwam naar me toe en zei dat ik daar best eens wat harder naar toe op mag treden. Yes, daar zat ik op te wachten want ik wist niet dat dat daar mocht :mrgreen:

Ik kreeg nog een paar heel fijne opmerkingen waardoor ik me nog beter voelde. Volgens de instructrice ben ik Vegas echt wel de baas (en daar twijfelde ik heel erg aan na de laatste les) en kán ik hem ook de baas. Ik mag hem corrigeren d.m.v. een 'snuitbeet' op de momenten dat ik dat nodig acht. Volgens haar kan ik dat prima zelf inschatten en mag ik dat dus op eigen gelegenheid toepassen.
Veder zei ze nog dat Vegas veel aandacht voor me heeft tijdens de oefeningen en dat ik die strijd dus al had gewonnen, dat idee had ik zelf ook al.

Al met al ging het gewoon hartstikke goed, al ging het weer helemaal niet zo goed :denken: :mrgreen: Ik sta zelf weer met vertrouwen op het veld en Vegas gaat zich daar maar op aanpassen :pffff: :wink:

De oefeningen gingen allemaal wat sneller achter elkaar en daar was weer niks op aan te merken. Hierkomen, naast en wacht, voor en wacht, vooruit.. het ging allemaal weer geweldig :ok: :ok:

Nu dus alleen nog werken aan het 'afreageren' maar ik heb er weer alle vertrouwen in dat dat helemaal goed komt :ok: Ik heb het veld niet verlaten en volgende week gaan we met frisse moed er weer tegenaan!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Oh ja en die vergevorderden in gehoorzaamheid aan de andere kant van veld, waar ik me voor doodschaamde met Vegas de terrorist.... laat die maar lekker kijken, wie weet sta ik daar over een jaar ook wel :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Tof joh dat het nu een stuk beter gaat! :ok:

Laat de rest idd maar kijken :pffff: toen ik met Simba op cursus zat stond ik ook vaak zat voor schut omdat hij op het veld zich ook veel anders gedraagd dan thuis. Leek het net of Simba totaal niet luisterd, terwijl hij dat thuis wel goed doet.

Heel veel succes en plezier verder met de cursus, wat nu het beter gaat, vast wel gaat lukken! :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik gaf als reden om te stoppen ook dat Vegas zo anders daar is dan thuis. Nou, de instructrice zei toen al dat ik in ieder geval niet de enige ben met dat probleem :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarmee beloon je Vegas? Heb je die beloning gemaakt tot een ultiem hebbeding?

Wij konden Cleo nooit echt goed belonen omdat ze geen snoep wilde en al helemaal geen boze stemmen accepteerde of snuitbeten en correcties :N: Daarna luisterde ze gewoon helemaal niet meer en waren we lucht :boos:
Nu zijn we keihard aan het oefenen met Dapper (ivm andere honden hier) die helemaal hebberig is en juist alles doet voor een frolic.
Cleo is zo jaloers geworden en wil nu ook perse de frolic verdienen :eek: Ze doet nu alles voor een frolic en luistert ontzettend strak op het moment. Staat ze 100 meter voor ons aan een vuilniszak te ruiken of gaat ze op een hond af dan zeggen we Cleo, kom! en omdat ze dan een frolic krijgt komt ze met 60km/u aanrennen :cheer:

De hele buurt staat met de mond open sinds Cleo als een afgerichte hond op die frolics afkomt.
Dapper is er zo gek op dat hij tegenwoordig alles uit de kast haalt om een frolic te verdienen en volgen, honden negeren en plassen op commando zijn nu zeer strak uitvoerbaar met hem.

De honden hebben elkaar zo opgefokt rondom die frolics en ze concurreren zo zwaar om die dingen dat ze niks dan braaf om ons heen hangen alsof we obidience met ze doen :ok:

Als je Vegas op de een of andere manier totaal gefixeert krijgt op een prooi/lekkers/bal, dan kan hij misschien ook zijn gedrag wat meer beheersen :19: Jij hebt de jackpot en hij moet eerst goed gedrag vertonen om die te krijgen. Als hij het echt de jackpot vindt gaat hij misschien net als Dapper en Cleo strakker luisteren en meer gewenst gedrag vertonen op de cursus :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

MARC_S schreef:Waarmee beloon je Vegas? Heb je die beloning gemaakt tot een ultiem hebbeding?
Probleem met Vegas is dat hij bijna overal diarree van krijgt. Hij is wel voergevoelig (al is dat op de cursus ook wel wat minder) en frolicjes deden het hier ook altijd super goed maar daar zit rund in en dat mag hij sowieso niet meer. Ik ben altijd op zoek naar andere dingen maar bijna alles wat ik probeer resulteert in een week zware diarree :wink:

Ik geef hem nu van die nutro choice brokken, lam en rijst. Dat en dan nog van die droge beloningsbrokjes, daar doet hij het goed op.

Ik heb hem gister trouwens geen eten gegeven voor de cursus :mrgreen: dat maakt hem wat hongerig waardoor hij de beloningsbrokjes wil, en daar moet hij dan eerst wat voor doen :wink:

Fijn dat jullie de jackpot hebt gevonden :ok: Die hoop ik ook nog eens te vinden :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:ik heb niet veel tijd om uitgebreider te reageren, maar reini, wat is dit een schitterend nieuws :ok: ! ik ben echt heel erg blij voor je, klinkt alsof je daar toch een goede, begrijpende instructrice hebt, en geloof me, die zijn veel waard :wink: :mrgreen: .

ik vind het echt heel erg fijn voor je :wink: .
Ik ben ook heel blij :smile1: Eigenlijk raar want zoveel beter ging het nou ook weer niet, maar ik sta wel weer met vertrouwen op het veld en dan komt het best goed allemaal :ok:

Ik vond de instructrice al aardig vanaf de eerste les maar nu vind ik haar helemaal Top :ok: Ik heb er alle vertrouwen in dat ze me goed zal begeleiden tijdens de cursus.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Reini schreef:
MARC_S schreef:Waarmee beloon je Vegas? Heb je die beloning gemaakt tot een ultiem hebbeding?
Probleem met Vegas is dat hij bijna overal diarree van krijgt. Hij is wel voergevoelig (al is dat op de cursus ook wel wat minder) en frolicjes deden het hier ook altijd super goed maar daar zit rund in en dat mag hij sowieso niet meer. Ik ben altijd op zoek naar andere dingen maar bijna alles wat ik probeer resulteert in een week zware diarree :wink:
Heb je al eens zelfgebakken lever- of viskoekjes geprobeerd? Als ik die bij me heb, vinden ineens bijna alle honden in het park mij heel aardig. :mrgreen: en je weet zelf welke ingredienten erin zitten.
Rodiworst is er volgens mij ook in een lamvariant.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Reini, misschien kun je dan zelf levercake maken voor Vegas. Dat is hier echt de ultieme beloning, en je kunt het ook met kippenlevertjes maken en je weet precies wat er in zit, dus dingen waar vegas niet tegen kan kun je dan vermijden.
Reini
Zeer actief

Belle schreef: Heb je al eens zelfgebakken lever- of viskoekjes geprobeerd? Als ik die bij me heb, vinden ineens bijna alle honden in het park mij heel aardig. :mrgreen: en je weet zelf welke ingredienten erin zitten.
Rodiworst is er volgens mij ook in een lamvariant.
De meeste vis gaat ook niet goed. Gedroogde varianten ook niet. Zelf iets bakken heb ik nog niet geprobeerd. In een ander topic had ik het daar laatst al eens met iemand over (weet even niet zo snel meer met wie) ik zal eens een recept opzoeken. Een lam heeft toch ook een lever? Dan kan ik daar wel koekjes van maken :wink: :ok:

Van rodiworst ben ik de lam&rijst nog niet tegengekomen maar ik zal de dierenwinkel hier even bellen om te vragen of ze het daar misschien wel hebben :idea: :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Baily schreef:Reini, misschien kun je dan zelf levercake maken voor Vegas. Dat is hier echt de ultieme beloning, en je kunt het ook met kippenlevertjes maken en je weet precies wat er in zit, dus dingen waar vegas niet tegen kan kun je dan vermijden.
Kip is ook geen goed idee bij Vegas. Maar ik schreef net al dat het ik het wel met lamslever zou kunnen proberen. Dat hebben ze vast niet bij de slager?

Heb jij toevallig een recept hoe ik dat kan maken?

Ik heb net ook naar de dierenwinkel gebeld en daar hebben ze Rodiworst Lam en Rijst, dat ga ik straks sowieso dus even halen :ok:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Reini, ik heb wel een recept voor viskoekjes. Ik ga ze maken voor het doggy dance-weekend, zal ik een zakje voor je meebrengen? Dan kun je het proberen zonder meteen een voorraad te bakken. :wink:

Fijn dat het zoveel beter ging gisteren! Als jij meer vertrouwen in jezelf en Vegas hebt, heb je de helft al gewonnen! :ok:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Reini schreef:
Baily schreef:Reini, misschien kun je dan zelf levercake maken voor Vegas. Dat is hier echt de ultieme beloning, en je kunt het ook met kippenlevertjes maken en je weet precies wat er in zit, dus dingen waar vegas niet tegen kan kun je dan vermijden.
Kip is ook geen goed idee bij Vegas. Maar ik schreef net al dat het ik het wel met lamslever zou kunnen proberen. Dat hebben ze vast niet bij de slager?

Misschien kun je lamslever bij een islamitische slager halen.
Recept: In de blender lever (kleine beetjes tegelijk) mengen met olie, eieren en knoflook (hoeveelheden die ik een beetje op gevoel, het moet een halfvloeibare brei worden), Dan met de mixer bloem erdoor totdat het ongeveer de structuur van cakebeslag heeft. Vervolgens in een ingevette ovenschaal gieten (niet een te dikke laag, anders wordt het binnenste niet gaar) en op ongeveer 175 graden in de oven. Na 20 min. kijk ik of het gaar is door er met een pollepel op te tikken en een sateprikker in te steken.
Je ziet wel, ik ben een beetje een "doe maar wat" kok, anders even met de zoekfunctie naar leverkoekjes zoeken, dan zijn er vast wel recepten met duidelijker aanwijzingen.
Laatst gewijzigd door Belle op 08 mar 2006 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Reini schreef:

Ik heb net ook naar de dierenwinkel gebeld en daar hebben ze Rodiworst Lam en Rijst, dat ga ik straks sowieso dus even halen :ok:
Misschien zou je het door de slager kunnen laten bestellen. De slagerij waar mijn moeder werkt, heeft ook niet altijd alles in voorraad, maar vaak kan het wel op verzoek besteld worden. Misschien zou je eens kunnen informeren bij je slager?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

baloe2004 schreef:Reini, ik heb wel een recept voor viskoekjes. Ik ga ze maken voor het doggy dance-weekend, zal ik een zakje voor je meebrengen? Dan kun je het proberen zonder meteen een voorraad te bakken. :wink:

Fijn dat het zoveel beter ging gisteren! Als jij meer vertrouwen in jezelf en Vegas hebt, heb je de helft al gewonnen! :ok:
Vis gaat wisselend goed/niet goed. Als het voor jou niet teveel moeite is, wil je dan een zakje voor meenemen? Dan kan ik het eens proberen :ok:

Ik heb toch maar doorgezet met de cursus :wink: en ik ben blij dat ik ben gegaan. Als ik me gister niet zoveel beter had gevoeld (na het mailcontact en het gesprek met de instructrice) was het waarschijnlijk weer op een drama uitgelopen maar nu ging het best lekker :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Belle schreef: Misschien kun je lamslever bij een islamitische slager halen.
Recept: In de blender lever (kleine beetjes tegelijk) mengen met olie, eieren en knoflook (hoeveelheden die ik een beetje op gevoel, het moet een halfvloeibare brei worden), Dan met de mixer bloem erdoor totdat het ongeveer de structuur van cakebeslag heeft. Vervolgens in een ingevette ovenschaal gieten (niet een te dikke laag, anders wordt het binnenste niet gaar) en op ongeveer 175 graden in de oven. Na 20 min. kijk ik of het gaar is door er met een pollepel op te tikken en een sateprikker in te steken.
Je ziet wel, ik ben een beetje een "doe maar wat" kok, anders even met de zoekfunctie naar leverkoekjes zoeken, dan zijn er vast wel recepten met duidelijker aanwijzingen.
Bedankt Marjolein, ik had met de zoekfunctie ook al het eén en ander gevonden en dat lijkt precies op dat wat jij hier neer hebt gezet :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

BCLayD schreef: Misschien zou je het door de slager kunnen laten bestellen. De slagerij waar mijn moeder werkt, heeft ook niet altijd alles in voorraad, maar vaak kan het wel op verzoek besteld worden. Misschien zou je eens kunnen informeren bij je slager?
Ik ga zo eens bellen :ok:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Reini schreef: Van rodiworst ben ik de lam&rijst nog niet tegengekomen maar ik zal de dierenwinkel hier even bellen om te vragen of ze het daar misschien wel hebben :idea: :ok:
De lam en rijst versie heeft een goudkleurige verpakking :wink:
Reini
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef: De lam en rijst versie heeft een goudkleurige verpakking :wink:
Duidelijk te onderscheiden dus :mrgreen: Ik kom altijd alleen de rode tegen :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat goed dat je het toch weer zo opgepakt hebt. En zie je wel: dat jij vertrouwen uitstraalt is al het halve werk! :wink:

Toppie! :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”