Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toeschouwers

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Toeschouwers

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.

Bij oefeningen die Bram goed beheerst, is afleiding goed. Maar als het er nog niet zo goed in zit, wil ik rust om me heen.

Jullie?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Toeschouwers

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.

Bij oefeningen die Bram goed beheerst, is afleiding goed. Maar als het er nog niet zo goed in zit, wil ik rust om me heen.

Jullie?

Ik stop ermee, ik hou niet van pottenkijkers :pffff: Als Bowie gaat klieren (wat ze nogal eens doet.. :roll: ) moet ik af en toe uit m'n slof schieten. Als er op dat moment mensen staan te kijken durf ik dat niet zo goed... :oeps: :smile2: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.

Jullie?

Ik stop ermee, ik hou niet van pottenkijkers :pffff: Als Bowie gaat klieren (wat ze nogal eens doet.. :roll: ) moet ik af en toe uit m'n slof schieten. Als er op dat moment mensen staan te kijken durf ik dat niet zo goed... :oeps: :smile2: :smile:
:smile: Vanavond was er een man aan het kijken die me aankeek alsof ik een dierenmishandelaar was toen ik zei 'Bram en nu is het afgelopen met dat geouwehoer (^*%#@#'. Hij liep daarna wel door, dus doel bereikt :19: :wink: (Bram hield ook op met ouwehoeren overigens)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik ben er zoeentje die er rustig naar gaat staan kijken :roll:
Meestal is mijn hondje bezig met haar eigen wandeling een endje verderop, en terwijl ik sta te wachten en af en toe een beetje roep, sta ik te kijken naar hoe andere mensen met hun hond bezig zijn -- oefeningen doen, of balletje gooien e.d. Maar ik bemoei me nergens mee hoor, en ga ook niet hinderlijk op hun lip staan :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Zoek stok!
Zeer actief

tekkel schreef:Ik ben er zoeentje die er rustig naar gaat staan kijken :roll:
Meestal is mijn hondje bezig met haar eigen wandeling een endje verderop, en terwijl ik sta te wachten en af en toe een beetje roep, sta ik te kijken naar hoe andere mensen met hun hond bezig zijn -- oefeningen doen, of balletje gooien e.d. Maar ik bemoei me nergens mee hoor, en ga ook niet hinderlijk op hun lip staan :mrgreen:
Aha, ben jij er zo een! :mrgreen: Ik geloof dat ik het ook wel gedaan heb voordat Bram er was. Blijkbaar kan ik gewoon minder dan gemiddeld tegen toeschouwers :wink:

De mevrouw van gisteren liep overigens door de pilonnen heen terwijl het hele veld leeg was op ons na en de meneer van vanavond ging op 3 meter afstand staan kijken.

Ach op de hondenschool zijn ook toeschouwers, dus eigenlijk is het raar dat ik er op andere momenten wel ongemakkelijk van word.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Zoek stok! schreef:Aha, ben jij er zo een! :mrgreen:
Beschouw het maar als concentratieoefening voor Bram: dat hij niet door rare tekkelmoeders wordt afgeleid die hem op een afstandje staan te fixeren :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Zoek stok!
Zeer actief

tekkel schreef:
Zoek stok! schreef:Aha, ben jij er zo een! :mrgreen:
Beschouw het maar als concentratieoefening voor Bram: dat hij niet door rare tekkelmoeders wordt afgeleid die hem op een afstandje staan te fixeren :mrgreen:
:mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Jullie?

:smile: Vanavond was er een man aan het kijken die me aankeek alsof ik een dierenmishandelaar was toen ik zei 'Bram en nu is het afgelopen met dat geouwehoer (^*%#@#'. Hij liep daarna wel door, dus doel bereikt :19: :wink: (Bram hield ook op met ouwehoeren overigens)
Is Bram zo'n vreselijke kletskous dan? :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marja schreef:
Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Jullie?

Is Bram zo'n vreselijke kletskous dan? :mrgreen:
Haha, nee een vreselijke snuffelkous. En dan zeg ik weleens wat raars :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Jullie?

Bowie gedraagd zich dan ook op een manier alsof ze zwaar mishandeld wordt...

Die man was zeker bang dat jij je frustraties op hem ging botvieren als Bram niet wilde luisteren :smile:
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Geen probleem, mits ze niet letterlijk naast me komen staan en de honden geen hinderlijk gedrag vertonen, want dan stop ik en vraag ze of ik ze ergens mee kan helpen :wink: .

Ik heb zelfs een keer gehad dat een agent een tijdje heeft staan kijken hoe ik aan het trainen was met Casper op een veld dat verboden voor honden is (is het enige veld in de buurt dat niet ondergescheten is) en het gebeurt regelmatig dat er politie langs rijdt op de fiets. Menig buurtgenoot is daar al eens op de bon geslingerd tijdens het wandelen met z'n hond, maar ik met trainen dus nog nooit, dus schijnbaar maken ze daar toch onderscheid in hier in 't dorp.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik train alleen zonder toeschouwers. Ik wordt er zelf nerveus van als iemand op mijn lip staat te kijken en mijn aandacht is dan niet meer volledig bij Vegas. Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Reini schreef:Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken :mrgreen:
---"Zeg, zit jij nog op cursus met je hond..?"

---"Nee, ik ben er mee gestopt..."

---"O...?? Was het niks voor je hond...? "

---"Nee, niks voor mij; ik kon er niet tegen..."

:smile:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Annelies schreef:
Reini schreef:Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken :mrgreen:
---"Zeg, zit jij nog op cursus met je hond..?"

---"Nee, ik ben er mee gestopt..."

---"O...?? Was het niks voor je hond...? "

---"Nee, niks voor mij; ik kon er niet tegen..."

---"Waar kon je niet tegen dan?"

---"Nou, al die mensen die de hele tijd naar je staan te kijken, daar kreeg ik de zenuwen van"

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ja, die was ik nog effe vergeten....

Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:Ik train alleen zonder toeschouwers. Ik wordt er zelf nerveus van als iemand op mijn lip staat te kijken en mijn aandacht is dan niet meer volledig bij Vegas. Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken :mrgreen:
En ik maar foto's maken tijdens je examen :smile: :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Maaike schreef:

Ik heb zelfs een keer gehad dat een agent een tijdje heeft staan kijken hoe ik aan het trainen was met Casper op een veld dat verboden voor honden is (is het enige veld in de buurt dat niet ondergescheten is) en het gebeurt regelmatig dat er politie langs rijdt op de fiets. Menig buurtgenoot is daar al eens op de bon geslingerd tijdens het wandelen met z'n hond, maar ik met trainen dus nog nooit, dus schijnbaar maken ze daar toch onderscheid in hier in 't dorp.
Op zich niet raar, want je bent hem niet aan het uitlaten en je hebt hem strak onder appel. Maar er zal maar een keer een agent tussen zitten die een hekel aan honden heeft :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik word daar dus ook nerveus van. En durf dan ook niet zo streng te zijn voor Sita. Die kleine dondersteen weet dat dus, die gaat dus alleen maar lopen klieren. :19:

Maar probeer nu wel wat strenger te zijn met andere mensen in de buurt, het is mijn hond en als ze moet komen heeft ze daar naar te luisteren :pffff: Dus ze schrok zich een ongeluk toen ik haar streng aansprak dat het nu echt afgelopen was met dat geklier :mrgreen: De hele wandeling was ze heel braaf :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Overkomt me nooit :19:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Tis mij eigenlijk nog nooit gebeurd.

Maar als mensen door je pilonnen beginnen te lopen dan vind ik dat wel ver gaan eigenlijk.
Marja
Zeer actief

pooh schreef:Tis mij eigenlijk nog nooit gebeurd.

Maar als mensen door je pilonnen beginnen te lopen dan vind ik dat wel ver gaan eigenlijk.
Neem je pionnen mee als je uitgaat dan :19:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Marja schreef:

Ik niet maar Linda wel volgens mij :mrgreen:
Marja
Zeer actief

pooh schreef:
Marja schreef:

Ik niet maar Linda wel volgens mij :mrgreen:
Oh ja, foutje :wink:

Maar wat een gedoe zeg!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”