Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toeschouwers
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Toeschouwers
Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.
Bij oefeningen die Bram goed beheerst, is afleiding goed. Maar als het er nog niet zo goed in zit, wil ik rust om me heen.
Jullie?
Bij oefeningen die Bram goed beheerst, is afleiding goed. Maar als het er nog niet zo goed in zit, wil ik rust om me heen.
Jullie?

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: Toeschouwers
Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.
Jullie?
Ik stop ermee, ik hou niet van pottenkijkers
- Zoek stok!
- Zeer actief
Tamara en Bowie schreef:Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.
Jullie?
Ik stop ermee, ik hou niet van pottenkijkersAls Bowie gaat klieren (wat ze nogal eens doet..
) moet ik af en toe uit m'n slof schieten. Als er op dat moment mensen staan te kijken durf ik dat niet zo goed...
![]()
![]()

Linda, Izzie en Bram
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik ben er zoeentje die er rustig naar gaat staan kijken
Meestal is mijn hondje bezig met haar eigen wandeling een endje verderop, en terwijl ik sta te wachten en af en toe een beetje roep, sta ik te kijken naar hoe andere mensen met hun hond bezig zijn -- oefeningen doen, of balletje gooien e.d. Maar ik bemoei me nergens mee hoor, en ga ook niet hinderlijk op hun lip staan
Meestal is mijn hondje bezig met haar eigen wandeling een endje verderop, en terwijl ik sta te wachten en af en toe een beetje roep, sta ik te kijken naar hoe andere mensen met hun hond bezig zijn -- oefeningen doen, of balletje gooien e.d. Maar ik bemoei me nergens mee hoor, en ga ook niet hinderlijk op hun lip staan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Zoek stok!
- Zeer actief
Aha, ben jij er zo een!tekkel schreef:Ik ben er zoeentje die er rustig naar gaat staan kijken![]()
De mevrouw van gisteren liep overigens door de pilonnen heen terwijl het hele veld leeg was op ons na en de meneer van vanavond ging op 3 meter afstand staan kijken.
Ach op de hondenschool zijn ook toeschouwers, dus eigenlijk is het raar dat ik er op andere momenten wel ongemakkelijk van word.

Linda, Izzie en Bram
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Marja
- Zeer actief
Is Bram zo'n vreselijke kletskous dan?Zoek stok! schreef:Tamara en Bowie schreef:Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.
Jullie?
Ik stop ermee, ik hou niet van pottenkijkersAls Bowie gaat klieren (wat ze nogal eens doet..
) moet ik af en toe uit m'n slof schieten. Als er op dat moment mensen staan te kijken durf ik dat niet zo goed...
![]()
![]()
Vanavond was er een man aan het kijken die me aankeek alsof ik een dierenmishandelaar was toen ik zei 'Bram en nu is het afgelopen met dat geouwehoer (^*%#@#'. Hij liep daarna wel door, dus doel bereikt
![]()
(Bram hield ook op met ouwehoeren overigens)
groetjes Marja Zara en Stapper

- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha, nee een vreselijke snuffelkous. En dan zeg ik weleens wat raarsMarja schreef:Is Bram zo'n vreselijke kletskous dan?Zoek stok! schreef:Tamara en Bowie schreef:Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.
Jullie?
![]()
![]()
Vanavond was er een man aan het kijken die me aankeek alsof ik een dierenmishandelaar was toen ik zei 'Bram en nu is het afgelopen met dat geouwehoer (^*%#@#'. Hij liep daarna wel door, dus doel bereikt
![]()

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Bowie gedraagd zich dan ook op een manier alsof ze zwaar mishandeld wordt...Zoek stok! schreef:Tamara en Bowie schreef:Zoek stok! schreef:Wat vinden jullie daarvan, dat er mensen met honden naar je komen kijken als je op een veldje aan het trainen bent? Ik zoek altijd een hele stille plek op, maar toch komen er regelmatig mensen speciaal mijn kant op die willen gaan kijken. Ik kijk ze altijd weg.
Jullie?
![]()
![]()
![]()
Die man was zeker bang dat jij je frustraties op hem ging botvieren als Bram niet wilde luisteren
-
Maaike
- Zeer actief
Geen probleem, mits ze niet letterlijk naast me komen staan en de honden geen hinderlijk gedrag vertonen, want dan stop ik en vraag ze of ik ze ergens mee kan helpen
.
Ik heb zelfs een keer gehad dat een agent een tijdje heeft staan kijken hoe ik aan het trainen was met Casper op een veld dat verboden voor honden is (is het enige veld in de buurt dat niet ondergescheten is) en het gebeurt regelmatig dat er politie langs rijdt op de fiets. Menig buurtgenoot is daar al eens op de bon geslingerd tijdens het wandelen met z'n hond, maar ik met trainen dus nog nooit, dus schijnbaar maken ze daar toch onderscheid in hier in 't dorp.
Ik heb zelfs een keer gehad dat een agent een tijdje heeft staan kijken hoe ik aan het trainen was met Casper op een veld dat verboden voor honden is (is het enige veld in de buurt dat niet ondergescheten is) en het gebeurt regelmatig dat er politie langs rijdt op de fiets. Menig buurtgenoot is daar al eens op de bon geslingerd tijdens het wandelen met z'n hond, maar ik met trainen dus nog nooit, dus schijnbaar maken ze daar toch onderscheid in hier in 't dorp.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Reini
- Zeer actief
Ik train alleen zonder toeschouwers. Ik wordt er zelf nerveus van als iemand op mijn lip staat te kijken en mijn aandacht is dan niet meer volledig bij Vegas. Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken 
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Annelies
- Zeer actief
---"Zeg, zit jij nog op cursus met je hond..?"Reini schreef:Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken
---"Nee, ik ben er mee gestopt..."
---"O...?? Was het niks voor je hond...? "
---"Nee, niks voor mij; ik kon er niet tegen..."

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Reini
- Zeer actief
---"Waar kon je niet tegen dan?"Annelies schreef:---"Zeg, zit jij nog op cursus met je hond..?"Reini schreef:Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken
---"Nee, ik ben er mee gestopt..."
---"O...?? Was het niks voor je hond...? "
---"Nee, niks voor mij; ik kon er niet tegen..."
---"Nou, al die mensen die de hele tijd naar je staan te kijken, daar kreeg ik de zenuwen van"
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Annelies
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
En ik maar foto's maken tijdens je examenReini schreef:Ik train alleen zonder toeschouwers. Ik wordt er zelf nerveus van als iemand op mijn lip staat te kijken en mijn aandacht is dan niet meer volledig bij Vegas. Op de cursus heb ik daar trouwens helemaal geen last van, maar daar is het normaal dat mensen naar je staan te kijken

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Op zich niet raar, want je bent hem niet aan het uitlaten en je hebt hem strak onder appel. Maar er zal maar een keer een agent tussen zitten die een hekel aan honden heeftMaaike schreef:

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Ik word daar dus ook nerveus van. En durf dan ook niet zo streng te zijn voor Sita. Die kleine dondersteen weet dat dus, die gaat dus alleen maar lopen klieren.
Maar probeer nu wel wat strenger te zijn met andere mensen in de buurt, het is mijn hond en als ze moet komen heeft ze daar naar te luisteren
Dus ze schrok zich een ongeluk toen ik haar streng aansprak dat het nu echt afgelopen was met dat geklier
De hele wandeling was ze heel braaf 
Maar probeer nu wel wat strenger te zijn met andere mensen in de buurt, het is mijn hond en als ze moet komen heeft ze daar naar te luisteren
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Marja
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Marja
- Zeer actief
Oh ja, foutjepooh schreef:Ik niet maar Linda wel volgens mijMarja schreef:Neem je pionnen mee als je uitgaat danpooh schreef:Tis mij eigenlijk nog nooit gebeurd.
Maar als mensen door je pilonnen beginnen te lopen dan vind ik dat wel ver gaan eigenlijk.
Maar wat een gedoe zeg!
groetjes Marja Zara en Stapper