Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Click vraagje
Moderator: moderatorteam
-
IceBlue
- geregistreerd lid
Click vraagje
ik lees steeds overal dat je het commando moet toevoegen als hij weet wat de bedoeling is. Is dat op het moment dat hij het uitvoert, vóór de klik, of na de klik?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je schrijft je vraag héél kort op
Maar ik zal een poging wagen.
Er zijn twee manieren om de clicker te gebruiken. "freestyle" waarbij je de hond echt laat uitzoeken wat je van hem wil en als hij het ontdekt heeft en doet klik je. (ook heel kort gezegd dus
)
Ik gebruik zelf de clicker bij het geven van opdrachten. Bijvoorbeeld het vastpakken van een apport. Eerst geef ik geen commando. Ik laat de hond ruiken aan het apport. Dan klik ik en hij krijgt wat lekkers.
Daarna moet hij echt zijn neus tegen het apport duwen voordat hij een klik krijgt en daarna wacht ik net zo lang tot hij het apport vastpakt voor ik klik.
Dan komt het commando er bij. Ik houdt het apport voor zijn neus en zeg "vast" zodra hij dat doet (het commando dus tegelijk met zijn actie) en dan klik ik. Daarna toon ik het apport en zeg ik "vast"en houd het apport dan voor zijn neus Zodra hij dan vastpakt komt de klik.
oef, zeg ik het duidelijk? 
Maar ik zal een poging wagen.
Er zijn twee manieren om de clicker te gebruiken. "freestyle" waarbij je de hond echt laat uitzoeken wat je van hem wil en als hij het ontdekt heeft en doet klik je. (ook heel kort gezegd dus
Ik gebruik zelf de clicker bij het geven van opdrachten. Bijvoorbeeld het vastpakken van een apport. Eerst geef ik geen commando. Ik laat de hond ruiken aan het apport. Dan klik ik en hij krijgt wat lekkers.
Daarna moet hij echt zijn neus tegen het apport duwen voordat hij een klik krijgt en daarna wacht ik net zo lang tot hij het apport vastpakt voor ik klik.
Dan komt het commando er bij. Ik houdt het apport voor zijn neus en zeg "vast" zodra hij dat doet (het commando dus tegelijk met zijn actie) en dan klik ik. Daarna toon ik het apport en zeg ik "vast"en houd het apport dan voor zijn neus Zodra hij dan vastpakt komt de klik.
-
IceBlue
- geregistreerd lid
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik leer altijd eerst een oefening op zich zonder commando. Dus bijv. bij zitten ga ik eerst kijken of het me wel lukt ze in die positie te lokken. Gaat dit goed dan geef ik eerst een paar keer het commando als ze zitten. Dan als ze bijna zitten en ik zeker weet dat ze het gaan doen. De volgende stap is dat ik het commando geef en ze nog direct help en als laatste bouw ik de hulp helemaal af.
Dit doe ik zowel met als zonder clicker trouwens, ligt maar net aan de oefening of ik een clicker nodig heb.
Dit doe ik zowel met als zonder clicker trouwens, ligt maar net aan de oefening of ik een clicker nodig heb.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zo wordt het ook vaak aangeleerd op de puppycursusLysette schreef:Ik leer altijd eerst een oefening op zich zonder commando. Dus bijv. bij zitten ga ik eerst kijken of het me wel lukt ze in die positie te lokken. Gaat dit goed dan geef ik eerst een paar keer het commando als ze zitten. Dan als ze bijna zitten en ik zeker weet dat ze het gaan doen. De volgende stap is dat ik het commando geef en ze nog direct help en als laatste bouw ik de hulp helemaal af.
Meestal zonder clicker (al zijn er al veel groepen die het met de clicker doen).
In dat geval kan de de clicker gebruiken om te "shapen". Je klikt dan geleidelijk aan alleen maar als de uitvoering van de opdracht ferfect is. Dus dat hij direct gaat zitten als jij het zegt, zonder aarzeling.