Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Click vraagje

Moderator: moderatorteam

IceBlue
geregistreerd lid

Click vraagje

Ongelezen bericht door IceBlue »

ik lees steeds overal dat je het commando moet toevoegen als hij weet wat de bedoeling is. Is dat op het moment dat hij het uitvoert, vóór de klik, of na de klik?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je schrijft je vraag héél kort op :wink:
Maar ik zal een poging wagen.
Er zijn twee manieren om de clicker te gebruiken. "freestyle" waarbij je de hond echt laat uitzoeken wat je van hem wil en als hij het ontdekt heeft en doet klik je. (ook heel kort gezegd dus :mrgreen: )
Ik gebruik zelf de clicker bij het geven van opdrachten. Bijvoorbeeld het vastpakken van een apport. Eerst geef ik geen commando. Ik laat de hond ruiken aan het apport. Dan klik ik en hij krijgt wat lekkers.
Daarna moet hij echt zijn neus tegen het apport duwen voordat hij een klik krijgt en daarna wacht ik net zo lang tot hij het apport vastpakt voor ik klik.
Dan komt het commando er bij. Ik houdt het apport voor zijn neus en zeg "vast" zodra hij dat doet (het commando dus tegelijk met zijn actie) en dan klik ik. Daarna toon ik het apport en zeg ik "vast"en houd het apport dan voor zijn neus Zodra hij dan vastpakt komt de klik.
:roll: oef, zeg ik het duidelijk? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
IceBlue
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door IceBlue »

ranetje schreef:Je schrijft je vraag héél kort op :wink:
Ja sorry... :wink:
Maar je hebt me iig een duidelijke uitleg gegeven, dank je wel :ok:
Weet nu hoe ik het aan moet pakken, ben helemaal ingelezen hoop ik :mrgreen: Wat een info op internet zeg :eek:

maar goed, ik denk dan, als je het doet, moet je het goed doen :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik leer altijd eerst een oefening op zich zonder commando. Dus bijv. bij zitten ga ik eerst kijken of het me wel lukt ze in die positie te lokken. Gaat dit goed dan geef ik eerst een paar keer het commando als ze zitten. Dan als ze bijna zitten en ik zeker weet dat ze het gaan doen. De volgende stap is dat ik het commando geef en ze nog direct help en als laatste bouw ik de hulp helemaal af.
Dit doe ik zowel met als zonder clicker trouwens, ligt maar net aan de oefening of ik een clicker nodig heb.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lysette schreef:Ik leer altijd eerst een oefening op zich zonder commando. Dus bijv. bij zitten ga ik eerst kijken of het me wel lukt ze in die positie te lokken. Gaat dit goed dan geef ik eerst een paar keer het commando als ze zitten. Dan als ze bijna zitten en ik zeker weet dat ze het gaan doen. De volgende stap is dat ik het commando geef en ze nog direct help en als laatste bouw ik de hulp helemaal af.
Dit doe ik zowel met als zonder clicker trouwens, ligt maar net aan de oefening of ik een clicker nodig heb.
Zo wordt het ook vaak aangeleerd op de puppycursus :ok:
Meestal zonder clicker (al zijn er al veel groepen die het met de clicker doen).
In dat geval kan de de clicker gebruiken om te "shapen". Je klikt dan geleidelijk aan alleen maar als de uitvoering van de opdracht ferfect is. Dus dat hij direct gaat zitten als jij het zegt, zonder aarzeling.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”