Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Doggy Dance

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Update Doggy Dance

Ongelezen bericht door Reini »

Even vertellen hoe het op de cursus gaat:

Vegas kan inmiddels goed achteruit lopen alleen neigt hij naar links. Ik moet dus nog wel een rekje neerzetten anders gaat hij schuin :mrgreen:

We hebben geleerd de beloning àchter de hond neer te leggen en na een goed uitgevoerde oefening haal je dan samen met je hond de beloning op. Dit o.a. om oefeningen op afstand te kunnen gaan uitvoeren.

We zijn bezig met verschillende posities om van daaruit nieuwe trucjes te kunnen uitvoeren zoals de hond van afstand om te laten draaien en hem dan achteruit naar je toe te laten lopen.

Verder zijn we o.a. bezig met de oefening 'rond' waarbij de hond om je heen rent/loopt. Deze oefening is vorige week uitgebreid naar over je benen heenspringen tijdens het draaien :ok:

Met weaven zijn we ook nog druk en dat gaat inmiddels zonder handgebaren :cheer: :ok:

In het weekend heb ik Vegas 'pretty' aangeleerd. Op commando (nu nog met handgebaren) gaat Vegas op zijn bips zitten met zijn voorpootjes in de lucht. Heel aandoenlijk en echt pretty :I:

Ik vind de cursus erg leuk en ben officieel helemaal besmet met het Canine Freestyle virus :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Leuk zeg! Zo'n cursus lijkt mij ook heel leuk, maar wordt hier in de buurt niet gegeven :jank:
Hoe heb je hem dat "pretty" aangeleerd?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cindy1986 schreef:Leuk zeg! Zo'n cursus lijkt mij ook heel leuk, maar wordt hier in de buurt niet gegeven :jank:
Hoe heb je hem dat "pretty" aangeleerd?
Moielijk uit te leggen zonder het voor te doen maar ik doe een poging:

Ik heb Vegas als pupzijnde 'High Five' aangeleerd en dat blijkt nu voor meerdere oefeningen heel makkelijk te zijn :idea: Vanuit de high five heb ik met rechts en links zwaaien aangeleerd en bij pretty heb ik ook gebruik gemaakt van de high five. Ik leg het dus uit met als basis high five, ik weet niet of jij dat ook aan je hond hebt geleerd :wink:

Ik heb Vegas high five aangeleerd met rechts én links, onafhankelijk van elkaar. Dus: als ik mijn linkerhand opsteek geeft hij een high five met zijn rechterpoot en vica versa.

Ik heb Vegas voor me laten zitten en beide handen opgestoken (geen commando gegeven). Hij snapte het niet en gaf me 1 poot. Die poot heb ik vastgehouden totdat hij op uitnodiging ook zijn andere poot gaf. Meteen beloning en na een paar keer snapte hij dat hij beide poten moest geven.

Ik hield zijn poten steeds nog vast en heb dat uitgewerkt naar enkel handen opsteken, die hij aan wil raken. Waar je goed op moet letten is dat de hond niet gaat staan maar op zijn gat blijft zitten. Je moet dus erg snel zijn met je beloning en niet ver weg gaan staan :wink:

Ik heb de beloning steeds verder uitgesteld totdat hij twee seconden netjes op bleef zitten en ik ook normaal rechtop kan staan. Nu kan hij een seconde of vier blijven zitten met zijn poten in de lucht en heb ik het comando 'pretty' eraan verbonden :ok:
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Leuk dat Vegas en jij er zoveel plezier aan beleven! :cheer:

Ik heb nu vijf doggy dance lessen gehad en daarvoor was ik zelf ook bezig met kunstjes aanleren, en ik vind het ook helemaal geweldig!

Dat scheef gaan met het achteruitlopen herken ik. Saffie kan ondertussen voor me uit wel recht achteruitlopen, maar naast me gaat ze wel scheef. Ik heb redelijk lang langs de muur of de bank geoefend en nu click ik voor twee rechte pasjes los en dat gaat super.

Saffie kan nu achteruit inparkeren :mrgreen: Dus als ze voor me staat omdraaien en achteruit tussen mijn benen doorlopen. Daarbij ben ik ook bezig om de afstand steeds wat groter te maken.

Ze kan weaven, rond, buigen, kruipen, over mijn benen heen springen, rondje voor me draaien, recht en links volgen en op handgebaar van kant wisselen, pootjes op mijn benen geven, zo ongeveer. Ze kan sinds kort ook achteruit weaven, het gaat nog niet zo soepel en ze mikt wel eens verkeerd maar ik vind het heel knap dat ze dat zo snel doorheeft.

Wil jij ook wedstrijden gaan lopen met Vegas? Ik dacht eerst dat ik geen wedstrijden wou gaan doen, gewoon voor de lol lekker bezig zijn. Maar het gaat zo goed dat het me wel heel leuk lijkt om in de toekomst een keertje aan een wedstrijdje mee te doen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Re: Update Doggy Dance

Ongelezen bericht door Moon »

Reini schreef:Even vertellen hoe het op de cursus gaat:

Vegas kan inmiddels goed achteruit lopen alleen neigt hij naar links. Ik moet dus nog wel een rekje neerzetten anders gaat hij schuin :mrgreen:

We hebben geleerd de beloning àchter de hond neer te leggen en na een goed uitgevoerde oefening haal je dan samen met je hond de beloning op. Dit o.a. om oefeningen op afstand te kunnen gaan uitvoeren.

We zijn bezig met verschillende posities om van daaruit nieuwe trucjes te kunnen uitvoeren zoals de hond van afstand om te laten draaien en hem dan achteruit naar je toe te laten lopen.

Verder zijn we o.a. bezig met de oefening 'rond' waarbij de hond om je heen rent/loopt. Deze oefening is vorige week uitgebreid naar over je benen heenspringen tijdens het draaien :ok:

Met weaven zijn we ook nog druk en dat gaat inmiddels zonder handgebaren :cheer: :ok:

In het weekend heb ik Vegas 'pretty' aangeleerd. Op commando (nu nog met handgebaren) gaat Vegas op zijn bips zitten met zijn voorpootjes in de lucht. Heel aandoenlijk en echt pretty :I:

Ik vind de cursus erg leuk en ben officieel helemaal besmet met het Canine Freestyle virus :cheer:
Klinkt heel erg leuk allemaal! Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen :ok:
Misschien is het moeilijk uit te leggen maar ik ben wel geïnteresseerd in het dikgedrukte. Zou je een voorbeeldje kunnen geven?

Trouwens; Dante zwaait :mrgreen: (een tijdje geleden heb ik jouw methode gevraagd). Wat ik alleen er nog uit moet krijgen is dat hij af en toe nog op zijn achterwerk naar voren wil 'hoppen' :roll: :wink: . Ws. heb ik geclicked terwijl hij dat deed :roll: Denkt misschien dat het erbij hoort :mrgreen: Maar verder maait hij heel enthousiast met zijn voorpoot :ok:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef: Klinkt heel erg leuk allemaal! Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen :ok:
Misschien is het moeilijk uit te leggen maar ik ben wel geïnteresseerd in het dikgedrukte. Zou je een voorbeeldje kunnen geven?

Trouwens; Dante zwaait :mrgreen: (een tijdje geleden heb ik jouw methode gevraagd). Wat ik alleen er nog uit moet krijgen is dat hij af en toe nog op zijn achterwerk naar voren wil 'hoppen' :roll: :wink: . Ws. heb ik geclicked terwijl hij dat deed :roll: Denkt misschien dat het erbij hoort :mrgreen: Maar verder maait hij heel enthousiast met zijn voorpoot :ok:

Gr. Marijke
:cheer: Dante kan zwaaien, leukkkk :ok: :ok:

Bij Vegas kan ik weleens een foutje maken met belonen ('Good', het clickerwoord) omdat hij het niet zo snel op pakt allemaal maar als een hond dat wel doet dan kan je weleens een misser maken met clickeren :mrgreen: en doen ze dingen erbij die eigenlijk niet moeten :mrgreen: Je krijgt het er vast nog wel uit :ok: en anders is het gewoon een heeeel enthousiaste zwaai :mrgreen:

Twee weken geleden zijn we begonnen bij bepaalde oefeningen die je op afstand wil laten uitvoeren (je kiest dan een commando die de hond al heel goed beheerst) de beloning ong. een meter àchter de hond te leggen. Dat kan een speeltje zijn of voer. Als je voer gebruikt moet je het in een afgesloten bakje doen (een mini tupperware bakje ofzo).

Bij Vegas lukte het in het begin niet. Ik heb hem 'nee' aangeleerd maar dat was hij vergeten :denken: :19: :mrgreen: Als eerste hebben we dus het volgende gedaan:

Vegas moest netjes voor me zitten en dan liet ik het bakje zien waar de beloningen in zaten. Iedere keer dat hij naar het bakje wilde zei ik 'nee' en haalde ik het bakje weg. Na een paar keer snapte hij het en keek hij weg als ik het bakje voor hem hield, op dat moment kreeg hij een beloning uit het bakje :ok:

Toen hij na een paar keer niet meer zo gefreakt op het bakje reageerde en gewoon rustig deed als het bakje tevoorschijn kwam heb ik hem laten zitten en het bakje achter hem gelegd. Vegas beheerst zwaaien heel goed dus heb ik hem laten zwaaien. Goede oefening = uit je dak gaan en samen naar het bakje rennen voor de beloning :cheer:

Ik heb het thuis nu al heel vaak gedaan en nu kan hij zelfs al twist (waarbij hij in zijn draai het bakje dus ziet) met het bakje achter zich. Als hij weer netjes voor me staat gaan we samen de beloning ophalen.

Wat is nu het idee hier achter? Normaal beloon je de hond op zijn plaats maar als je op afstand gaat werken zal de hond naar je toe willen komen voor zijn beloning als hij de oefening heeft uitgevoerd. Dat is niet de bedoeling want je wil dat de hond daar blijft :wink: dus: ren je samen naar het bakje en krijgt hij daar zijn beloning. Als hulpmiddel zijn de honden uit mijn cursus inmiddels gewent aan een plaats zoals een matje//handdoek waar de hond naar terug kan worden gestuurd. Ik doe hier niet aan mee omdat ik in de B terug plaats heb. Als ik nu een matje aan ga leren ga ik twee dezelfde oefeningen volgens een ander principe aanleren en dat lijkt me niet handig :mrgreen: :wink:

Hopelijk heb je er wat aan :ok:

Oh ja: de afstand bouw je per voetstap op, heeel langzaam dus :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

dubbel
Afbeelding
Reini
Zeer actief

saffie schreef: Wil jij ook wedstrijden gaan lopen met Vegas? Ik dacht eerst dat ik geen wedstrijden wou gaan doen, gewoon voor de lol lekker bezig zijn. Maar het gaat zo goed dat het me wel heel leuk lijkt om in de toekomst een keertje aan een wedstrijdje mee te doen.
De instructrice wil bereiken dat we na de cursus klaar zijn om aan een wedstrijd deel te nemen. Als ik dat niveau haal dan schrijf ik me zeker in :ok:

Dat achteruit weaven vind ik echt gaaf maar dat heb ik met Vegas nog niet geprobeerd :wink: wel verschillende variaties zoals achtjes draaien, tussenstap maken etc. :cheer:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Wat ik nog vergeet te zeggen, het gaat bij jou en Vegas wel ontzettend snél! Naar mijn idee ben je nog maar pas bezig :eek: :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Reini schreef:
Moon schreef: Klinkt heel erg leuk allemaal! Ik kan me je enthousiasme goed voorstellen :ok:

Gr. Marijke
:cheer: Dante kan zwaaien, leukkkk :ok: :ok:

Bij Vegas kan ik weleens een foutje maken met belonen ('Good', het clickerwoord) omdat hij het niet zo snel op pakt allemaal maar als een hond dat wel doet dan kan je weleens een misser maken met clickeren :mrgreen: en doen ze dingen erbij die eigenlijk niet moeten :mrgreen: Je krijgt het er vast nog wel uit :ok: en anders is het gewoon een heeeel enthousiaste zwaai :mrgreen:

Twee weken geleden zijn we begonnen bij bepaalde oefeningen die je op afstand wil laten uitvoeren (je kiest dan een commando die de hond al heel goed beheerst) de beloning ong. een meter àchter de hond te leggen. Dat kan een speeltje zijn of voer. Als je voer gebruikt moet je het in een afgesloten bakje doen (een mini tupperware bakje ofzo).

Bij Vegas lukte het in het begin niet. Ik heb hem 'nee' aangeleerd maar dat was hij vergeten :denken: :19: :mrgreen: Als eerste hebben we dus het volgende gedaan:

Vegas moest netjes voor me zitten en dan liet ik het bakje zien waar de beloningen in zaten. Iedere keer dat hij naar het bakje wilde zei ik 'nee' en haalde ik het bakje weg. Na een paar keer snapte hij het en keek hij weg als ik het bakje voor hem hield, op dat moment kreeg hij een beloning uit het bakje :ok:

Toen hij na een paar keer niet meer zo gefreakt op het bakje reageerde en gewoon rustig deed als het bakje tevoorschijn kwam heb ik hem laten zitten en het bakje achter hem gelegd. Vegas beheerst zwaaien heel goed dus heb ik hem laten zwaaien. Goede oefening = uit je dak gaan en samen naar het bakje rennen voor de beloning :cheer:

Ik heb het thuis nu al heel vaak gedaan en nu kan hij zelfs al twist (waarbij hij in zijn draai het bakje dus ziet) met het bakje achter zich. Als hij weer netjes voor me staat gaan we samen de beloning ophalen.

Wat is nu het idee hier achter? Normaal beloon je de hond op zijn plaats maar als je op afstand gaat werken zal de hond naar je toe willen komen voor zijn beloning als hij de oefening heeft uitgevoerd. Dat is niet de bedoeling want je wil dat de hond daar blijft :wink: dus: ren je samen naar het bakje en krijgt hij daar zijn beloning. Als hulpmiddel zijn de honden uit mijn cursus inmiddels gewent aan een plaats zoals een matje//handdoek waar de hond naar terug kan worden gestuurd. Ik doe hier niet aan mee omdat ik in de B terug plaats heb. Als ik nu een matje aan ga leren ga ik twee dezelfde oefeningen volgens een ander principe aanleren en dat lijkt me niet handig :mrgreen: :wink:

Hopelijk heb je er wat aan :ok:

Oh ja: de afstand bouw je per voetstap op, heeel langzaam dus :wink:
Ik heb ook wel gehad dat Dante bij de 'sta' eerst altijd een buiging maakte :smile: Het duurde even eer ik het doorhad (dacht dat het een soort oversprong gedrag was) maar heb dat er ook uitgekregen :mrgreen:

Ik snap het principe van het bakje. En het blijkt dat ik dat vaak ook al doe.
Dan zet ik de snoepjes op de tafel bijv. en als hij een click krijgt hollen we er samen naar toe :mrgreen: (holdèn; nu even niet, wordt hij veel te opgewonden van). Ik deed dat bij Dante om hem gemotiveerd te houden. Maar is natuurlijk ook handig voor het op afstand werken :ok:
Echt leuk hoor die doggydance. Als Dante weer alles mag ga ik (gewoon zelf) ook weer wat dingen doen. Heb een boek erover op mijn verlanglijstje staan (naast allerlei jachthondenboeken :wink: )
Ik vind het leuk als je af en toe iets erover schrijft :ok:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Klinkt erg leuk allemaal :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef:Wat ik nog vergeet te zeggen, het gaat bij jou en Vegas wel ontzettend snél! Naar mijn idee ben je nog maar pas bezig :eek: :ok:
Ik oefen héél erg veel en ik had al een basis van een weekend workshops eind maart :wink:

Wat bij Vegas wel lang duurt is het afbouwen van handgebaren :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Reini schreef:
Moon schreef:Wat ik nog vergeet te zeggen, het gaat bij jou en Vegas wel ontzettend snél! Naar mijn idee ben je nog maar pas bezig :eek: :ok:
Ik oefen héél erg veel en ik had al een basis van een weekend workshops eind maart :wink:

Wat bij Vegas wel lang duurt is het afbouwen van handgebaren :mrgreen:
Jullie gaan hardstikke goed :ok: Vind het erg leuk om jullie te zien op het veld.

Moet ook zeggen dat Brigitte echt een hele goede instructrice is. Kan heel goed uitleggen wat de bedoeling is.

Wij hebben vorige week ook de rond geoefend met het springen over een been. Die snapt Sita nog niet helemaal :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef: De instructrice wil bereiken dat we na de cursus klaar zijn om aan een wedstrijd deel te nemen. Als ik dat niveau haal dan schrijf ik me zeker in :ok:
Dan kom ik kijken! :cheer: :cheer:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Dat klinkt allemaal heel erg leuk Reini. Filmpje???
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Reini
Zeer actief

Belle schreef:Dat klinkt allemaal heel erg leuk Reini. Filmpje???
Ik heb geen camera en voor mijn fototoestel (die ook kan filmen) is het te donker op het veld helaas :wink:

Ik ken ook eigenlijk niemand met filmcamera :denken: maar tegen de tijd dat we de laatste les hebben heb ik vast wel iemand gevonden die kan filmen :wink:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Reini schreef:
Belle schreef:Dat klinkt allemaal heel erg leuk Reini. Filmpje???
Ik heb geen camera en voor mijn fototoestel (die ook kan filmen) is het te donker op het veld helaas :wink:

Ik ken ook eigenlijk niemand met filmcamera :denken: maar tegen de tijd dat we de laatste les hebben heb ik vast wel iemand gevonden die kan filmen :wink:
Jammer. Wanneer en waar hebben jullie les? Als ik toevallig een keer bij mijn moeder in Hilversum ben kom ik kijken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Reini
Zeer actief

Belle schreef: Jammer. Wanneer en waar hebben jullie les? Als ik toevallig een keer bij mijn moeder in Hilversum ben kom ik kijken.
De KC is verhuisd naar Sportpark Berenstein (einde van de loswal, bij de Gamma in de buurt :wink: ). Ik train op woensdagavond om 20.15. De beginnersgroep (waar Yvette traint met Sita) start om 19.00 dacht ik.

We krijgen nog een keer een theorieles, ik weet niet precies wanneer die is, waarschijnlijk als het een keer heel slecht weer is :mrgreen: :wink:

Mocht je in de buurt zijn, leuk als je komt :ok:
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Hey leuk om te lezen van je super hond.Wat je zegt over handgebaren,is misschien raseigen (?)tess heeft daar nl ook moeite bij.Vooral nu bij de af,hoef alleen nog maar te wijzen maar als ik alleen af zegt,kijkt ze echt zo aan of ik gek ben!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”